۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین بيماري‌هاي قلبی علت مرگ بيش از ۳۰ درصد متوفيان/سرطان دومين علت مرگ‌ومير در قزوين
کد خبر: ۳۰۸۹۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۱۰ ساعت: ۱۳:۱۵ ↗ لینک کوتاه

آماری از متوفيان در آرامستان‌هاي شهر قزوين؛

بيماري‌هاي قلبی علت مرگ بيش از ۳۰ درصد متوفيان/سرطان دومين علت مرگ‌ومير در قزوين

رئیس سازمان آرامستان‎هاي شهرداري قزوين گفت: علت مرگ بيش از ۳۰ درصد متوفيان در آرامستان‌هاي شهر قزوين در ۲ ماهه اول سال ۱۳۹۷ بيماري‌هاي قلبي ريوي بوده است.

بيماري‌هاي قلبی علت مرگ بيش از ۳۰ درصد متوفيان/سرطان دومين علت مرگ‌ومير در قزوين
حسین عمویی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: 201 نفر در آرامستان‌هاي شهر قزوين به دليل بيماري‌هاي قلبي- ريوي تدفين شده‌اند که از اين تعداد 30.26 درصد از علل مرگ و مير در 2 ماهه اول سال 1397 را شامل مي‌شود.

وي با بيان اينکه بیماری سرطان نيز دومين علت مرگ و مير در قزوين محسوب مي‌شود، عنوان کرد: 56 نفر در 2 ماهه اول سال 1397 بر اثر سرطان در آرامستان‌ها تدفين شده‌اند که 8.02 درصد از علل مرگ و مير را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‎هاي شهرداري قزوين افزود: در ميان سرطان‌هاي منجر به فوت، سرطان مغزي و سرطان ريه و ناي هرکدام با 10 نفر و سرطان معده با 9 نفر آمار فوتي بيشترين تعداد را به خود اختصاص داده‌اند.

عمویی با اشاره به ديگر علل مرگ و مير در قزوين گفت: 37 نفر معادل 5.5 درصد بر اثر سکته مغزي در آرامستان‌ها تدفين شده‌اند که از اين تعداد 19 مرد و 18 زن بوده‌اند و ميانگين سني آن‌ها 76 سال بوده است.

وي اذعان کرد: همچنين 45 نفر معادل 5.97 درصد بر اثر سکته قلبي فوت شده‌اند که از اين تعداد 29 مرد و 16 زن بوده‌اند و ميانگين سني آن‌ها 75 سال بوده است.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‎هاي شهرداري قزوين تصريح کرد: تصادفات نيز با 27 نفر کشته در 2 ماهه اول سال 1397، حدود 3.23 درصد از علل مرگ و ميز در قزوين را به خود اختصاص داده است.

عمویی با اشاره به اينکه بيماري ديابت نيز منجر به فوت 2 نفر در قزوين در 2 ماهه اول سال جاری شده است، عنوان کرد: با توجه به اين آمار، 0.24 درصد از علل مرگ و مير بيماري ديابت بوده است.

عمویی مجموع متوفيان در 2 ماهه اول سال 1397 را 526 نفر اعلام کرد و گفت: از اين تعداد 324 مرد و 202 زن بوده‌اند که ميانگين سني اين افراد حدود 57 سال بوده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان