۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین برخورد قانونی با صنوفی که به مردم خدمات ارائه نمی‌دهند/ به بهانه افزایش نرخ ارز و برجام کالاهای خود را احتکار نکنید
کد خبر: ۳۰۶۱۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۲۳ ساعت: ۱۱:۳۲ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین اعلام کرد:

برخورد قانونی با صنوفی که به مردم خدمات ارائه نمی‌دهند/ به بهانه افزایش نرخ ارز و برجام کالاهای خود را احتکار نکنید

دادستان قزوین گفت: با صنوفی که به بهانه افزایش نرخ ارز به مردم خدمات ارائه ندهند، برخورد می‌شود، مسئولان از اقدامات نظارتی خود غافل نشوند.

برخورد قانونی با صنوفی که به مردم خدمات ارائه نمی‌دهند/ به بهانه افزایش نرخ ارز و برجام کالاهای خود را احتکار نکنید
حجت الاسلام وصادقی نیارکی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: دستگاه قضایی استان با اصناف، کسبه و مراکز تولیدی که به بهانه های واهی همچون شرایط کنونی کشور در بحث بازار ارز و مسائل مرتبط با موضوع برجام نسبت به ارائه خدمات به مردم کوتاهی کنند بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد کرد.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های واصله و بازدیدهای میدانی برخی از اصناف، کسبه بازار و مراکز تولیدی به بهانه‌های واهی همچون شرایط کنونی کشور در بحث بازار ارز و مسائل مرتبط با موضوع برجام از ارائه اجناس و فروش کالا حتی کالاهای داخلی خودداری می‌کنند.

دادستان مرکز استان این قبیل اقدامات را احتکار دانست و بیان کرد: اقداماتی از این دست زمینه ساز اخلال در نظام اقتصادی کشور، مخل امنیت روانی شهروندان و موجب بروز برخی جرائم در سطوح مختلف جامعه است.

صادقی نیارکی عنوان کرد: در شرایط حساس کشور که دشمنان قسم خورده نظام اسلامی در صدد ایجاد مشکل و وقفه در حرکت انقلاب هستند ادامه این روند، موجب تقویت توطئه های دشمن و ایجاد مشکلات فراوانی خواهد شد که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

مسئولان کشور به وظایف قانونی خود عمل نمی‌کنند
این مقام قضایی استان به تاکیدات مقام عظمای ولایت بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی اشاره و بیان کرد: همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند نباید همه امورات کشور را به موضوع برجام گره زد و به دلیل اقدام دور از عقلانیت رییس جمهور آمریکا در خروج از برجام چرخه اقتصادی کشور و آسایش عمومی جامعه را مختل کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با گلایه از عملکرد برخی مسئولان افزود: برخلاف توقع، برخی از مسئولان کشور نیز در راستای تکالیف قانونی، وظایف ذاتی و مدیریت اوضاع فعلی اقدام موثری را انجام نمی‌دهند که به همین خاطر انفعال عمیقی در شرایط کنونی حاکم شده است.

این مسئول تصریح کرد: دادستانی در راستای حفظ حقوق عامه و اجرای عدالت این جریانات و اقدامات مدیران را برای جلوگیری از این وضعیت با حساسیت تمام رصد کرده و در صورت احراز شرایط در موقع لازم، برخورد بدون اغماض را با قاصرین و مقصرین معمول می‌کند.

دادستان مرکز استان تاکید کرد: در شرایط حساس کنونی کشور دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف باید نقش پررنگ تری در جهت اقدامات نظارتی خود داشته باشند و با متخلفان و افراد سودجو که به دلیل منافع شخصی از شرایط فعلی سوءاستفاده می‌کنند، برخورد کنند و دستگاه قضایی استان نیز در همین راستا اقدامات قانونی خود را اعمال خواهد کرد.

صادقی نیارکی در پایان گفت: طی مکاتباتی که با استاندار قزوین و مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان انجام شده است قویاً تاکید شده که در جلسات ستاد تنظیم بازار به تمامی اتحادیه ها و اصناف و مراکز تولیدی و صنفی متذکر شوند تا ضمن پرهیز از چنین اقداماتی، از هرگونه توقف خدمات و ارائه کالا و یا افزایش قیمت غیرقانونی به بهانه‌های واهی همچون برجام و نظایر آن خودداری کنند، والا عواقب سوء آن متوجه شخص متخلف و مقامات مسئول خواهد بود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان