۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ۶ هزار کلاس درس قزوین نیازمند هوشمندسازی است
کد خبر: ۳۰۵۶۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۲۰ ساعت: ۱۲:۴۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان:

۶ هزار کلاس درس قزوین نیازمند هوشمندسازی است

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت: ۱۵۰۰ کلاس درس استان نیازمند استاندارد سازی گرمایشی بوده و ۶ هزار کلاس درس استان نیز نیازمند هوشمند سازی است.

۶ هزار کلاس درس قزوین  نیازمند هوشمندسازی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ عسگرعلی جوانبخت مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان که پیش از ظهر امروز(پنج‌شنبه) در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: بیستمین دوره جشنواره خیران مدرسه ساز استان در حالی آغاز شده که عملکرد این نهاد مردمی در دو دهه گذشته افتخار آفرین بوده است.

وی با قدردانی از تلاش خیرین افزود: براساس آمارها سهم قابل توجهی از فضاهای آموزشی استان به همت خیرین مدرسه‌ساز احداث شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین عنوان کرد: نقش آفرینی و فعالیت‌ خیرین نیکوکار چشم اندازی روشن و امیدوار کننده از مشارکت هدفمند مردم و دولت برای توسعه نظام آموزشی کشور فراهم کرده است.

۱۲ واحد آموزشی مورد نیاز آموزش و پرورش است

وی عنوان کرد: اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان به عنوان متولی ساخت و توسعه فضاهای آموزشی با بهره‌گیری از توانایی و مشارکت خیرخواهانه خیران نیکوکار، تمهیدات لازم را در این راستا انجام می‌دهد.

جوانبخت بیان کرد: امیدواریم با تلاش و همت خیرین مدرسه‌ساز دهه سوم فعالیت خیرین به دوران شکوفایی بیش از پیش عملکرد خیرین در ساخت، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی تبدیل شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۶۵ درصد مدارس در استان قزوین دارای استحکام بوده و ۱۹ درصد نیازمند مقاوم سازی هستند و ۱۵ درصد مدارس هم نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین بیان کرد: ۳۷ ساختمان آموزشی در مسکن مهر شهرک مهرگان و ۱۰ ساختمان آموزشی دیگر نیز در شهرک‌های اقماری محمودآباد، اقبالیه، شریف‌آباد و شهرک دانش مورد نیاز است.

وی در ادامه عنوان کرد: ۱۲ واحد آموزشی در سطح استان مورد نیاز آموزش و پرورش است، ضمن اینکه ۱۵۰۰ کلاس درس استان نیازمند استاندارد سازی گرمایشی بوده و ۶ هزار کلاس درس استان نیز نیازمند هوشمند سازی است.

گفتنی است؛ هم اکنون در استان ۱۶۰۰ مدرسه با حضور ۲۲۰ هزار دانش‌آموز وجود دارد.
بیست سال قبل فقط ۳۰ مدرسه خیرساز در استان وجود داشت اما هم‌ اکنون تعداد مدارس به ۱۶۰ مدرسه افزایش یافته است.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان