۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین اتوبوس‌های فرسوده از سیستم ناوگان شهری حذف می‌شود/ راه‌اندازی قطار شهری در سال جاری
کد خبر: ۳۰۴۳۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱۱ ساعت: ۱۳:۲۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای شهر قزوین:

اتوبوس‌های فرسوده از سیستم ناوگان شهری حذف می‌شود/ راه‌اندازی قطار شهری در سال جاری

رئیس شورای شهر قزوین با بیان اینکه قطاری شهری در سال جاری راه‌اندازی می‌شود، گفت: اتوبوس‌های فرسوده تا پایان شهریورماه از سیستم ناوگان شهری حذف می‌شود.

اتوبوس‌های فرسوده از سیستم ناوگان شهری حذف می‌شود/ راه‌اندازی قطار شهری در سال جاری
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین کنفرانس خبری رییس شورای شهر قزوین صبح امروز (سه شنبه) در سالن مفاخر شهرداری مرکزی قزوین برگزار شد.

حکمت اله داودی در این نشست خبری با اشاره به قرار داشتن در آستانه بیستمین سالروز شوراهای شهر و روستا، اظهار کرد: وظایف متعددی در قانون برای شوراها پیش بینی شده است.

وی افزود: در حدود چهل وظیفه در حوزه‌های مختلف در قانون برای شوراها پیش‌بینی شده است که بخش کوچکی از آن اجرایی می شود و اجرایی شدن کامل آن نیازمند راهکارهای قانونی است.

رئیس شورای شهر قزوین با اشاره به لزوم انتقال تصدی‌گری از سوی دولت به شوراها، تصریح کرد: با لوایح پیشنهادی دولت موافق نیستیم چرا که وظایف شوراها را محدود می کند و با توجه به اینکه شوراها حلقه اتصال مردم و حاکمیت هستند پیگیر افزایش وظایف شوراها هستیم.

داودی تصریح کرد: انتظار داریم تا نمایندگان مجلس نسبت به تصویب لایحه ذکر شده حساسیت داشته باشند چراکه ما رقیب دولت و نمایندگان مجلس نیستیم و خواستگار اجرای وظایف پیش بینی شده شوراها در قانون هستیم.

وی با بیان اینکه افزایش اختیارات شوراها به پیشرفت هرچه بهتر برنامه‌ها کمک می‌کند، اظهار کرد: شورا از طریق شورای عالی استان‌ها که اختیار تنظیم لایحه را دارد پیگیر رفع نواقص لایحه پیشنهادی است.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته 560 میلیارد تومان بودجه مصوب شهرداری بوده است، اضافه کرد: با تشکیل شورای پنجم از اول شهریور ماه برنامهریزی جدی برای تحقق بودجه تصویب شده، انجام شد که پیش از آن 25 درصد آن محقق شده بود و با برنامه‌ریزی و تشکیل کمیته درآمد بعضی از قسمت‌های درآمدی تا 140 درصد محقق شد.

داودی ادامه داد: همه مطالبات پرسنل پرداخت شده و روند تولید درآمد برای شهرداری محقق شده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری 635 میلیارد تومان بودجه شهرداری است که سال‌های گذشته 60 درصد این بودجه به کارهای عمرانی و 40 درصد به اقدامات جاری تخصیص داده می‌شد اما با توجه به ضرورت مباحث عمرانی در استان، بودجه سال جاری 73 درصد به کارهای عمرانی و 23 درصد به مباحث جاری اختصاص داده شده که از ویژگی‌های برجسته بودجه سال 97 است.

رئیس شورای شهر قزوین ادامه داد: یکی اقدامات موثر ما در شهرداری و شورا پیش بینی تحقق بودجه بدون دریافت وام است.

داودی با اشاره به طلب 50 میلیارد تومانی شهرداری از مردم، تصریح کرد: حذف جریمه‌ها باعث شد تا بخشی از مطالبات شوراها از سوی مردم پرداخت شد.

وی با اشاره به بحران ترافیک در بافت مرکزی شهر، اظهار کرد: به علت وجود فضاهای مذهبی، فرهنگی و میراثی در بافت مرکزی شهر امکان تعریض خیابان‌ها وجود ندارد و قصد داریم تا با تمهیدات لازم استفاده از وسایل نقلیه عمومی در این مسیر را افزایش دهیم.

این مسئول ادامه داد: در بحث توسعه حمل و نقل عمومی برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده و از سال گذشته تا امروز 70 دستگاه اتوبوس اسکانیا تحت لیسانس اسپانیا وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شده است.

داودی اضافه کرد: 40 درصد از اتوبوس های فرسوده شهر از سیستم خارج شده و قصد داریم تا پایان شهریورماه بقیه اتوبوس های فرسوده را نیز از رده خارج کنیم.

وی با اشاره به نصب سیستم وای فای رایگان در اتوبوس‌ها و کاهش زمان انتظار در سال جاری، گفت: اجرای طرح‌های TOD و قطار شهری در سال جاری با برگزاری جلسات متعدد و پیگیری‌های صورت گرفته جزو برنامه شهرداری خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه شهرداری از سال گذشته تاکنون 35 میلیارد تومان اتوبوس خریداری کرده است، گفت: پل امام رضا جهت کاهش بار ترافیکی و حفظ باغستان ها در حال احداث است که تاکنون در حدود 150 میلیارد تومان هزینه داشته و پیش بینی می شود در حدود 100 میلیارد تومان دیگر نیز هزینه خواهد داشت.

داودی در خاتمه به کنگ زنی چند پروژه در هفته شوراها خبر داد.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان