۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین ضعیف بودن تیم اقتصادی را بزرگترین ضعف دولت می‌دانم/ استقلال رأی دارم
کد خبر: ۳۰۴۳۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱۱ ساعت: ۱۱:۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

ضعیف بودن تیم اقتصادی را بزرگترین ضعف دولت می‌دانم/ استقلال رأی دارم

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: طی دوسال گذشته با اظهارنظرها و موضع گیریهایی که داشته ام نشان دادم که استقلال رای داشته ام.

ضعیف بودن تیم اقتصادی را بزرگترین ضعف دولت می‌دانم/ استقلال رأی دارم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سید حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز، آبیک در مجلس در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به طرحهای مطرح شده در مجلس اظهار کرد: قانون استفاده حداکثری از توان داخلی از گذشته وجود داشت، اما ضمانت اجرایی نداشت که ما این طرح را در مجلس پیگیری کردیم و این طرح هم اکنون در کمیسیون ویژه حمایت از تولید داخل و اصل ۴۴ بررسی می‌شود.

وی افزود: طرح دیگری که مطرح کرده ام بحث تفسیر رجل سیاسی است که ماده ۳۵قانون است که باید مشخص شود آیا زنان هم می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشته باشند یا خیر؟ از گذشته تا به امروز در صحبت‌های شورای نگهبان صحبتی درباره اختصاص رجل سیاسی به مردان مطرح نشده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: طرح مطرح شده دیگر برای ازدواج دخترهایی است که قصد ازدواج دارند اما اذن پدر ندارند؛ البته این قانون وجود دارد اما زمان انجام آن طولانی است که با اصلاح قانونی هدف این است که زمان این قانون به یک ماه کاهش یابد.

وی عنوان کرد: تا به امروز ۲۰سوال در مجلس از طرف من مطرح شده است و تذکرات درخصوص موضوعات ملی و استانی انجام بوده که از بعد نظارتی که جزو وظایف یک نماینده مجلس است، صورت گرفته است.

زرآبادی ادامه داد: درخصوص مسائل استانی شرکت‌های صنعتی مشکل دار و عدم تعیین تکلیف آنها به وزارت کار و ضنعت تذکر داده شد، همچنین مشکل آب شرب و کشاورزی و راه‌های روستایی تذکراتی داده شد که به صورت کلی ۱۲۰مورد تذکر از طرف من مطرح شده است.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های ما در مجلس ساخت بیمارستان هفتصد تختخوابی در قزوین در بودجه سال جاری تغریف شد، همچنین در حال پیگیری تعیین حدود صنفی برای تولیدات تک محصولی در مجلس هستم.

نماینده مردم قزوین در مجلس اذعان کرد: در این فاصله زمانی کم از زمان مسئولیت من در مجلس با توجه به مشکلاتی که در کشور وجود دارد به همه اهداف و شعارهایم نرسیده ام؛ اما برنامه ریزی کرده ام و از جوانان و بانوان به عنوان اتاق فکر استفاده خواهم کرد.

وی با بیان اینکه ضعیف بودن تیم اقتصادی دولت را بزرگترین ضعف دولت می‌دانم، اذعان کرد: استاندار قزوین آقای زاهدی، به دلیل تجارب بالایی که دارد فرد توانمندی در عرصه‌های مختلف است و دوره‌های مختلفی فعالیت کرده اند، استان قزوین مشکلات خاص خود را دارد و دارای شرایط خاصی است و نقدهایی به عملکرد کلی آن وجود دارد.

انسجام مدیریتی در استان قزوین ضعیف است
زرآبادی ادامه داد: وجود نگاه‌های سیاسی و جناحی و شخصی مانع یک فعالیت به نحو احسن می‌شود، در بحث مدیریت استان می‌توان بسیار بهتر عمل کرد همانطور که در مدیریت‌های قبلی می‌توانستیم بهتر عمل کنیم، قزوین با پتانسیل و شاخصه‌هایی که دارد، می‌توانست شرایط بهتری نسبت به امروز داشته باشد.

وی بیان کرد: نگاه من در راه اندازی اتاق فکر استفاده از همه ظرفیت‌ها در جهت توسعه استان قزوین است که تا به امروز این اتاق فکر در استان وجود نداشته است.

این نماینده مجلس درباره میزان رای آوری خود در انتخابات مجلس ابراز کرد: مجموعه ای از عوامل شرایط رای اوری افراد را فراهم می‌آورد، طی دوسال گذشته با اظهارنظرها و موضع گیریهایی که داشته ام نشان دادم که استقلال رای داشته ام.

وی درباره استفاده و جذب از نیروهای غیرکارشناسی در بدنه دولت عنوان کرد: در دولت نهم و دهم ۵۰۰هزارنفر به بدنه دولت اضافه شدند؛ البته این روند تا به امروز ادامه داشته که یک سیاستگذاری اشتباه در دولت‌هاست، هدف ما استفاده از بانوان شایسته و توانمند در بدنه مدیریتی استان است.

زرآبادی بیان کرد: یک نماینده در حوزه انتخابیه ضمن تعهد به نظام و انقلاب باید در حوزه‌های مختلف بعد نظارتی را انجام دهد و شجاعت داشته باشد، در استان‌های دیگر انسجام خیلی خوبی در انجام کارها و برنامه‌ها وجود دارد؛ اما متاسفانه در قزوین این موضوع خیلی کمرنگ است و تا زمانی که ما متحد نباشیم شاهد توسعه و رشد نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه هنوز در استان ما نگاه مثبتی به مدیریت بانوان وجود ندارد، گفت: نماینده در حوزه انتصابات فقط می‌تواند پیشنهاد دهد؛ البته مشکل ما وجود چندشاخگی است و ما جزو استان‌هایی هستیم که بیشترین مدیر غیربومی را داریم که این مدیر طی زمانی که قصد شناخت فضا و کار داشته باشد تغییر می‌کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس در پایان تاکید کرد: به دلیل برخی رفتارهایی که در معرفی مدیر بومی وجود دارد، شرایط مناسب را برای ادامه کار این مدیران می‌گیرد، متاسفانه در جهت تقویت همدیگر کار نمی‌کنیم و در این فضا مدیر بومی نمی‌تواند در استان ما کار کند.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان