۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین امام جمعه آبیک هیچ‌زمانی مغلوب اشرافیت نشد/ صراحت کلام و شجاعت جزو ویژگی‌های برجسته این عالم بزرگوار بود
کد خبر: ۳۰۲۲۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۳۰ ساعت: ۱۳:۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در قزوین:

امام جمعه آبیک هیچ‌زمانی مغلوب اشرافیت نشد/ صراحت کلام و شجاعت جزو ویژگی‌های برجسته این عالم بزرگوار بود

نماینده ولی‌فقیه در قزوین گفت: حجت‌الاسلام موسوی هیچ‌زمانی مغلوب اشرافیت، فخرفروشی و دنیا نشد و خود را یک طلبه می‌دانست و زندگی ساده‌ای داشت و خود را از مردم می‌دانست و امروز جای این عزیز گرامی در بین همه ما خالی است.

امام جمعه آبیک هیچ‌زمانی مغلوب اشرافیت نشد/ صراحت کلام و شجاعت جزو ویژگی‌های برجسته این عالم بزرگوار بود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین ظهر امروز(پنج شنبه) در مراسم تشییع حجت‌الاسلام موسوی، امام جمعه آبیک اظهار کرد: این عالم گرانقدر سرباز امام زمان (عج) در سنگر ارشاد، نمازجمعه و جماعت و تبلیغ دین بود که درگذشت ایشان استان ما را عزادار کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: خلاء وجودی حجت‌الاسلام موسوی در شهرستان آبیک و استان قزوین به‌خوبی نمایان است، این عالم فرهیخته در دوران ستم‌شاهی علیه ظلم طاغوت زمان به مبارزه مشغول بود و جان به کف، به روشنگری در میان طلاب، هیئات مذهبی، مردم شهرها و روستاهای مختلف قزوین می‌پرداخت.

امام جمعه قزوین با بیان این‌که حجت‌الاسلام موسوی استقامت در راه خدا را در دوران زندگی خود به‌خوبی نشان داد، ابراز کرد: زمانی‌که ما سخنرانی‌ها، خطبه‌ها و موضع‌گیری‌های ایشان را در دفاع از ارزش‌های دین و انقلاب در دوران حیاتش مورد بررسی قرار می‌دهیم، شاهدیم که ایشان در راه دفاع از اسلام استقامت ورزید و رسالت خود را به‌خوبی انجام داد.

وی عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم این عالم بزرگوار امید دهی به مردم نسبت به آینده انقلاب و برافراشته شدن پرچم اسلام در جهان بود، وی شخصیتی امیدوار به آینده جهان بود و از کسی هراس نداشت و شجاعانه مواضع خود را بیان می‌کرد.

عابدینی اذعان کرد: مرحوم حجت‌الاسلام موسوی به این معتقد بود که آینده جهان، آینده کفّار و‌ منافقین نیست؛ بلکه آینده سربلندی بندگان صالح خداست و مردم هم باید آمادگی و عطش ظهور امام زمان (عج) را در خود ایجاد کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: با پیروزی انقلاب و توجه بیشتر مردم به آیات و روایت‌‌ها تلاش این سید بزرگوار در مسیر تبیین آیات قرآنی و آماده کردن مردم برای پذیرش حکومت جهانی حضرت حجت (عج)، تلاش‌های بسیاری کرد و در نشر فرهنگ دینی و فرهنگ انتظار نقش ارزنده‌ای داشت.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: حجت‌الاسلام موسوی هیچ‌زمانی مغلوب اشرافیت، فخرفروشی و دنیا نشد و خود را یک طلبه می‌دانست، زندگی ساده‌ای داشت و خود را از مردم می‌دانست؛ امروز جای این عزیز گرامی در بین همه ما خالی است.

وی تصریح کرد: در روایات آمده است که زمانی عالم بزرگواری از دنیا می‌رود خلائی ایجاد می‌شود و هیچ‌چیزی جای آن‌را پر نمی‌کند؛ زیرا هر عالمی دارای ویژگی‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خاصی است و اتّصالی که به آحاد مردم دارد مخصوص به خود اوست.

عابدینی اذعان کرد: سیل جمعیتی که امروز در مراسم تشییع حجت‌الاسلام موسوی حاضر شده‌اند نشان دهنده این است که این عالم فرهیخته در بین همه اقشار جامعه خواهان داشته است و این حضور یک خداقوتی بود برای این سید بزرگواری که تا زمانی‌که جان در بدن داشت برای انقلاب و اسلام کار کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: بعد از مرحوم آیت‌الله شالی کمتر کسی را داریم که آن سیره و روحیات را در بین مردم ادامه داده باشد و حجت‌الاسلام موسوی این راه را ادامه داد و صراحت کلام و شجاعت را از خود به‌خوبی به نمایش گذاشت.

امام جمعه قزوین بیان کرد: بارها شاهد بودیم که در خصوص مفاسدی که در جامعه رخ می‌دهد حجت‌الاسلام موسوی غیرت دینی و جوانمردی را از خود نشان می‌داد.

وی در پایان گفت: سالیان گذشته شاهد بودیم که امام رضا (ع) و خواهر و برادر بزرگوارشان با ورود به کشور ما خط سیر توحید و ولایت را پایه‌گذاری و تبلیغ کردند و در این عصر شاهدیم که امثال مرحوم موسوی این خط سیر را با تبلیغ ولایت و ایمان در منطقه خود تقویت کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان