۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین بزرگترین شرکت تولیدکننده پودر آهن خاورمیانه در قزوین تعطیل شد
کد خبر: ۳۰۱۰۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۲ ساعت: ۱۳:۲۱ ↗ لینک کوتاه

قابل توجه استاندار قزوین؛

بزرگترین شرکت تولیدکننده پودر آهن خاورمیانه در قزوین تعطیل شد

مجتمع متالورژی پودر ایران تنها تولیدکننده پودر آهن در ایران و خاورمیانه می‌باشد که امروز به علت مشکلات مالی تعطیل شد.

بزرگترین شرکت تولیدکننده پودر آهن خاورمیانه در قزوین تعطیل شد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، طی سال‌های اخیر شاهد هستیم که اعتراضات کارگری و مشکلات کارخانه‌ها در دولت یازدهم و دوازدهم شدت بیشتری گرفته است و تعداد زیادی از کارخانه‌های باسابقه رو به تعطیلی رفته‌اند.

در سال‌های اخیر کارخانه‌ها با مشکلات مالی و تولید مواجه شده‌اند که این مسئله باعث تعطیلی و یا نیمه تعطیل شدن آن‌ها شده و در کنار این مشکلات که تولیدکننده‌ها و صاحبان کارخانه‌ها مواجه هستند، بسیاری از کارگران اخراج و از کار بیکار شده‌اند.

مجتمع متالورژی پودر ایران یکی از واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی قزوین است که تنها تولید کننده پودر آهن در ایران و خاورمیانه می‌باشد.

این مجتمع محصولات متنوع پودر آهن، برنز و چند نوع پودر آلیاژی از قبیل پودر آهن نیکل دار و آهن مولیبدن دار برای مصارف مختلف تولید می‌کند؛ همچنین این مجتمع یکی از تولیدکنندگان طراز اول قطعات مختلف به روش متالورژی پودر است، این قطعات شامل قطعات دقیق در صنایع مختلف مانند صنعت خودروسازی، ماشین آلات کشاورزی و صنایع لوزام خانگی می‌باشد.

شرکت متالوژی ایران در سال ۱۳۹۶ با چالش‌های مختلف مدیریتی و عدم پرداخت دستمزد و حقوق مواجه بود به طوری که بارها شاهد تجمع اعتراضی و اعتصاب کارگران در مقابل استانداری قزوین بودیم.

مشکلات این شرکت امروز با اخراج تمامی کارکنان و تعطیلی آن به اوج خود رسید و جمعی از کارگران با حضور در مقابل استانداری اعتراض خود را نسبت به بیکاری و عدم دریافت حقوق اعلام کردند.

یکی از کارگران معترض  اظهار کرد: از دی ماه سال ۱۳۹۶ تا کنون هیچ گونه حقوق و عیدی دریافت نکردیم.

وی با بیان اینکه بیمه اسفندماه پرداخت نشده است، گفت: کلیه ۲۰۰ پرسنل این شرکت امروز از کار بیکار شدند و مدیرعامل با اعلام عدم نیاز، همه نیروها را جهت دریافت بیمه بیکاری به اداره کار معرفی کرده است.

این کارگر افزود: مدیرعامل شرکت دلیل اصلی تعطیلی شرکت را نداشتن نقدینگی و بازار آشفته دلار و ارز عنوان کرده است.

وی یادآور شد: این شرکت در حالی تعطیل شده که با یکی از واحدهای بزرگ شرکت تولیدی در خارج قرارداد بسته شده است.

این کارگر تصریح کرد: متاسفانه در سال گذشته با مشکلات متعدد مالی و معیشتی مواجه بوده‌ایم و هیچ یک از مذاکرات ما با مدیرعامل و مسوولان استان گره‌گشا نبوده است.

وی افزود: ۲۰۰ پرسنل این شرکت با بیکار شدن از کار خود بلاتکلیف هستند و با وضعیت نامناسب اشتغال و اقتصاد جامعه نمی‌دانند که چگونه باید هزینه‌های زندگی را تامین کنند.

نامه مدیرعامل شرکت متالوژی پودر ایران به اداره کار که علت تعطیلی شرکت و بیکاری کارگران را مشکلات نقدینگی بیان کرده است قابل مشاهده است.


انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان