۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین تصرف قلب و مغز، اهداف اصلی دشمن در جنگ نرم
کد خبر: ۳۰۰۸۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مسئول اطلاعات سپاه صاحب الامر (عج) تصریح کرد:

تصرف قلب و مغز، اهداف اصلی دشمن در جنگ نرم

مسئول اطلاعات سپاه صاحب الامر (عج) اظهار داشت: دشمن در جنگ نرم در صدد تصرف دو نقطه استراتژیک قلب و مغز است. دشمن دیروز قصد داشت با فتح خرمشهر به آب های آزاد دسترسی پیدا کند و امروز با قصد تصرف دو پایگاه مذکور در صدد تسخیر کل کشور است.

تصرف قلب و مغز، اهداف اصلی دشمن در جنگ نرم
به گزارش صبح قزوین،  سبحانی فر مسئول اطلاعات سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در همایش نقش معدن در اقتصاد کشور که عصر گذشته در سالن همایش جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران برای ایجاد یک تمدن نوین اسلامی شکل گرفت.
انگیزه های مختلفی در این راه وجود داشت ولی راهبرد، استراتژی و هدف عالی و غایی انقلاب ایجاد تمدن اسلامی بود.
وی در ادامه افزود: این استراتژی با شدت بسیاری در حال پیگیری است.
نظام سلطه و در راس آنان آمریکا از همان بدو انقلاب با طرح ریزی و سناریوهای مختلف در صدد ساقط کردن انقلاب اسلامی یا تغییر نظام بر آمد و برای دستیابی به این هدف تلاش های زیادی نیز کرد.
مسئول اطلاعات سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین خاطر نشان کرد: با بررسی و مطالعه طرح های براندازی نظام خصوصا در اوایل انقلاب متوجه خواهید شد که هر کدام از آن نقشه ها برای براندازی یک حکومت کافی بود.
نمونه آن را در حال حاضر در برخی از کشورها همچون مصر می توان مشاهده نمود.
وی در ادامه عنوان کرد: در نقشه ها و برنامه ریزی آنان عمدتاً محاسبات مالی لحاظ شده بود در حالی که دشمن از این اصل مهم غافل بود، ملتی که برای خدا جهاد می کند خداوند نیز درهای رحمت و امدادش را به روی او می گشاید.
خرمشهر نماد مقاومت کشور سبحانی فر تصریح کرد: کجای دنیا دیده اید اکثریت مسئولین طراز اول یک کشور را ترورکنند ولی آب از آب تکان نخورد.
در 8 سال دفاع مقدس و در یک جنگ تمام عیار، ملت ایران توانست با دست خالی در مقابل تمام قدرتها ایستادگی کند و در نهایت پیروز شود.
وی با اشاره به عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر یادآور شد: اگر امروز از اقتصاد مقاومتی حرف به میان می آید به این دلیل است که ما در این زمینه گذشته درخشانی داریم زیرا در 8 سال دفاع مقدس، خرمشهر به نماد مقاومت کشور تبدیل شد.
مسئول اطلاعات سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین خاطر نشان کرد: افرادی که دارای هیچ سلاحی نبودند، توانستند در یک روز بیش از 12 هزار عراقی را به اسارت بگیرند.
اگر  ناامیدی بر ما حاکم می شد باید در همان روزهای نخست خرمشهر را واگذار می کردیم.
هدف جنگ نرم تصرف قلب ها و مغزها است سبحانی فر تصریح کرد: در عملیات بیت المقدس بیش از 5400 کیلومتر از مناطق اشغالی آزاد شد.
مطالعه تاریخ ایران بسیار دردناک است زیرا دو برابر مساحت ایران امروز را، در گذشته از دست دادیم.
وی در ادامه افزود: دشمن برای براندازی نظام دست به هر کاری زد ولی نتوانست موفق شود و در نهایت تاکتیک خود را تغییر داد و درصدد تغییر رفتار و گفتار ما در بخش داخلی و خارجی برآمد.
برای این کار به جنگ خطرناک تر و پیچیده تر با سرمایه گذاری بیشتر یعنی جنگ نرم متوسل شد.
سبحانی فر با اشاره به اهداف جنگ نرم متذکر شد: هدف جنگ نرم تصرف قلب ها و مغزها است که بسیار خطرناک تر از جنگ نظامی می باشد زیرا مغز، کانون اعتقادات و جهان بینی افراد است و رفتار آدمی تابع باورهای اوست.
لذا در صورت تصرف این پایگاه رفتار وی نیز دستخوش تغییر خواهد شد.
مسئول معاونت اطلاعات سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین خاطر نشان کرد: دشمن در جنگ نرم در صدد تصرف دو نقطه استراتژیک قلب و مغز  است.
دیروز دشمن قصد داشت با فتح خرمشهر به آب های آزاد دسترسی پیدا کند و امروز با تصرف دو پایگاه مذکور در صدد تسخیر کل کشور است و بدین منظور از همه ابزارها و امکانات در بخش های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اطلاعاتی و فناوری استفاده می کند.
سبحانی فر عنوان کرد: یکی از دلایل افزایش آمار طلاق، تاثیرگذاری شبکه های ماهواره ای فارسی زبان بر روی افکار و عقاید خانواده ها است زیرا در بسیاری از این فیلم ها خیانت اعضای خانواده به یکدیگر، خودکشی و بحث طلاق به چشم می خورد.
حساسیت ملت ایران در مقابل دو عنصر دین و مملکت وی با اشاره به مصادیق دیگر جنگ دشمن علیه ملت ایران گفت: در بحث اقتصادی دشمن تصور می کرد در صورتی که ملت در تنگنای معیشتی قرار گیرد، کشور دچار بحران می شود و مردم و مسئولین وادار به تغیر رفتار می شوند.
سبحانی فر اذعان داشت: مردم ما علی رغم مشکلات موجود در کشور نسبت به دو عنصر دین و مملکت حساس هستند و هر زمان که این دو به خطر افتد همه گروهها با هوشمندی و تدبیر، تهاجم  و توطئه را خنثی می کنند.
مسئول اطلاعات سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین یادآور شد: با تبعیت از رهبری و توسل و توکل می توان آسیب ها را به فرصت تبدیل کرد.
انتهای پیام/ 7003/ح

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان