۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین رشادت‌ رزمندگان دوران دفاع مقدس باید به نسل جوان منتقل شود
کد خبر: ۳۰۰۶۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۰ ساعت: ۱۲:۳۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری قزوین:

رشادت‌ رزمندگان دوران دفاع مقدس باید به نسل جوان منتقل شود

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری قزوین گفت: رشادت‌ها و ازخودگذشتگی رزمندگان دوران دفاع مقدس باید به نسل جوان جامعه بازگو شود؛ تا جوانان امروز ما با این روحیه ایثارگری آشنایی پیدا کنند.

رشادت‌ رزمندگان دوران دفاع مقدس باید به نسل جوان منتقل شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ فرامرز مرادی مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری قزوین پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در جلسه ستاد بزرگداشت سوم خرداد که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: در طول دوران دفاع مقدس عملیات‌های متعددی توسط رزمندگان سپاه اسلام انجام شده است.

وی افزود: برخی از این عملیات‌ها همچون عملیات بیت المقدس جزء عملیات‌های شاخص و غرورآفرینی هستند که در دوران 8 سال جنگ تحمیلی صورت گرفت.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری قزوین تصریح کرد: این عملیات‌ها و رشادت‌ها و ازخودگذشتگی رزمندگان باید به نسل جوان جامعه بازگو شود؛ تا جوانان امروز ما با این روحیه ایثارگری آشنایی پیدا کنند.

وی تاکید کرد: این امر توسط مسئولین و با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و برگزاری برنامه‌های متعدد به مناسبت‎هایی همچون سوم خرداد میسر خواهد شد.

مرادی عنوان کرد: هر سال برنامه‌هایی به منظور گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر انجام می‌شود؛ امسال نیز سی و ششمین سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد است که از طریق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مرکز برنامه‌های خاصی پیش‌بینی شده و به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی در پایان گفت: لازم است این برنامه‌ها در جلسات استانی تشریح و به شکل برنامه منجسم تدوین باشد، فرمانداران نیز باید جلسات شهرستانی را تشکیل دهند تا در مهلت مقرر برنامه‌ها ارائه و در جلسه نهایی به عنوان برنامه‌های استانی مصوب شود.

راهیان نور یک حرکت فرهنگی بسیار تاثیرگذار است
در ادامه حجت الاسلام صفی‌خانی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بیان کرد: همه عملیات‌ها و به ویژه سوم خرداد، یادآور رشادت انسان‌های بزرگی است که از خود گذشتند و به خدا رسیدند و به فرموده امام راحل فتح خرمشهر فتح خاک نبود بلکه فتح ارزش‌ها بود.

وی افزود: برای اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه‌ها و در بین دانشجویان جریان یابد باید بسیار تلاش کرد؛ ما نیز برنامه‌هایی را پیش‌بینی کردیم، چراکه سوم خرداد یکی از مناسبت‌های مهم فرهنگی است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تصریح کرد: هر سال تعداد زیادی از دانشجویان در اردوی راهیان نور حضور پیدا می‌کند و استقبال آنها بسیار باشکوه است، همچنین بیش از یک یا دو بار در سال اساتید دانشگاه در اردوی راهیان نور شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: راهیان نور یک حرکت فرهنگی بسیار تاثیرگذار است و اساتیدی که آمدند و آن فضا را مشاهده کردند، تحول عجیبی در نوع نگاه و رفتار و زندگی آنها ایجاد شده است و در کلاس‌ها این مباحث را به دانشجویان انتقال می‌دهند.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد گفت: فضاسازی دانشگاه با استفاده از پیام‌های امام راحل و مقام معظم رهبری، تجلیل از اساتید و کارمندان ایثارگر دانشگاه، دیدار با خانواده شهدای دانشجوی مدافع حرم، تجدید پیمان با آرمان شهدای گمنام دانشگاه با حضور و اهدای گل در مزار شهدای گمنام و دعوت از یکی از پیشکسوتان جبهه و جنگ و ذکر خاطره از جمله برنامه‌ها است.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان