۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ۳ هزار و ۵۶۰ تن انواع ماهیان در استان تولید شد
کد خبر: ۲۹۹۹۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۱۶ ساعت: ۱۰:۳۶ ↗ لینک کوتاه

مدیر شیلات جهاد کشاورزی قزوین:

۳ هزار و ۵۶۰ تن انواع ماهیان در استان تولید شد

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تولید ۳ هزار و ۵۶۰ تن انواع ماهیان در استان قزوین خبرداد.

۳ هزار و ۵۶۰ تن انواع ماهیان در استان تولید شد
ایرج رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: 3 هزار و 564 تن انواع ماهیان گرمابی، سردابی و خاویاری در استخرهای پرورش ماهی استان در سال گذشته تولید شد.

وی با اعلام این خبر افزود: از این میزان؛ 2 هزار و 670 تن ماهی سردابی است که در 150 واحد فعال ماهیان سردابی تولید شده است؛ همچنین طی سال گذشته 536 تن ماهی گرمابی در 123 واحد تولید شد.

به گفته مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در سال 96 دربخش ماهیان خاویاری نیز 21 تن ماهی در 4 واحد فعال پرورش اینگونه ماهیان تولید شد.

وی با بیان اینکه پرورش ماهی در آبهای داخلی راهی مناسب جهت تولید پروتئین مرغوب و ایجاد اشتغال است، گفت: تنوع آب و هوایی در مناطق مختلف استان موقعیت مناسبی را برای پرورش ماهیان سردابی، گرمابی، خاویاری و سایر گونه‌ها فراهم کرده است.

رحمانی اضافه کرد: توسعه پرورش ماهی در آب‌های داخلی علاوه بر تولید پروتئین مرغوب می‌تواند در ایجاد اشتغال و درآمدزایی در منطقه نقش موثری داشته باشد.

وی به ارائه تسهیلات و سرمایه گذاری در بخش آبزیان اشاره کرد و تصریح کر : در همین راستا؛ با معرفی متقاضیان تسهیلات در زمینه آبزی پروری از ردیف‌های مختلف اعتباری به بانک‌های عامل و جذب درصدی از اعتبارات؛ طرح‌های خوبی در استان اجرا شده که با تخصیص اعتبارات بیشتر می‌توان طرح‌های آبزی پروری بیشتری را عملیاتی کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان