۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مسئولان برای حمایت از تولید داخلی بسیج شوند
کد خبر: ۲۹۸۹۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۶ ساعت: ۱۱:۱۹ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در قزوین:

مسئولان برای حمایت از تولید داخلی بسیج شوند

نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: برای جدی گرفتن و عملیاتی کردن شعار امسال باید همه ما مسوولان برای حمایت از تولید داخلی بسیج شویم و استفاده از کالای خارجی در نگاه مردم ما به یک عمل غیرقابل بخشایش تبدیل شود.

مسئولان برای حمایت از تولید داخلی بسیج شوند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در اولین روز از دیدارهای نوروزی جمعی از مردم و مسئولان استان با تبریک سال جدید شمسی اظهار کرد: ما دو نوع بهار در دنیا داریم، بهار طبیعت که هرساله بعد از زمستان تبلور می‌کند و بهار فطرت، رابطه بین بهار طبیعت و بهار فطرت شبیه رابطه جسم و جان و بدن و روح انسان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: روح با همه عظمت و زیبایی‌اش در پایگاه بدن قدرت ماندگاری در دنیا را پیدا می‌کند، با فرسوده شدن بدن در هنگام مرگ، روح از این خانه فرسوده هجرت می‌کند، بین فطرت و طبیعت هم به همین میزان ارتباط برقرار است.

وی اذعان کرد: قرآن کریم آموزه‌های دینی و عرفانی خود را در بستر طبیعت به ما آموزش می‌دهد، برای نمونه در سوره حج خداوند می‌فرماید زمین را در ایام پاییز و زمستان فروخفته و نازا و عقیم می‌بینید؛ اما زمانی‌که ما نزولات آسمانی را بر زمین می‌بارانیم زمین به جنب و جوش آمده و همه گیاهان به‌صورت زوج از آن با نشاط و شادمانی می‌رویند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: امروز کارشناسان بهترین شیوه آموزش را تدریس سمعی و بصری می‌دانند؛ در صورتی‌که خداوند با آیات زیبای خود چشم و گوش ما را درگیر کرده است، آیات قرآن با نمایش زیبایی‌های طبیعت و زمین و آسمان، اساس آفرینش دنیا را آموزش می‌دهند و در واقع بنیان‌گذار آموزش سمعی‌بصری خدای متعال است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به نام‌گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری عنوان کرد: برای جدی گرفتن و عملیاتی کردن شعار امسال باید همه برای حمایت از تولید داخلی بسیج شویم، مسوولان باید تمام تلاش خود را داشته باشند تا مردم فرهنگ استفاده از تولید داخلی را به خوبی بیاموزند و حامی و تبلیغ کننده کالای داخلی باشند.

عابدینی تصریح کرد: مردم ما زمانی وجود عدالت در جامعه را خواهند پذیرفت و مشکلات و سختی‌ها را با کمال میل تحمل می‌کنند که شاهد باشند سختی زندگی معیشتی و اقتصادی برای مردم عادی و مدیران و مسوولان در جامعه در یک سطح قرار دارد.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: مسوولان باید پشتیبان مردم باشند و همه باهم به سمت اجرای عدالت حرکت کنیم و صادقانه از عدالت و ایمان سخن بگوییم تا خدای متعال پشتیبان ما باشد، اگر غیر از این عمل کنیم در روز قیامت باطن ما بر همه مشخص می‌شود و همه باید پاسخگوی عملکرد خود باشیم.

وی اضافه کرد: همه ما باید مرکز واقعی صداقت را شناسایی کنیم و به دنبال آن حرکت کنیم، پیامبر اکرم (ص)، امیرمومنان (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مرکز صداقت هستند و همه ما باید اطراف این مراکز نور جمع شویم تا صداقت شکل بگیرد، امروز علت اصلی بیچارگی عالم فاصله گرفتن از صداقت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: غرب امروز از عدالت، دموکراسی و حقوق انسانی سخن می‌گوید؛ اما در عمل شاهدیم که استکبار جهانی با تجهیز و پرورش داعش و کشتار مردم یمن و عراق و سوریه و بحرین به پایمال کردن دموکراسی و حقوق انسانی و عدالت مشغول است.

عابدینی ابراز کرد: همه ما در حوزه‌های کاری خود وظیفه داریم که پیاده کننده صداقت و عدالت در جامعه باشیم و باید به گونه‌ای عمل کنیم که فرزندانمان از ما صداقت را بیاموزند و با راستی و ایمان و عدالت انس بگیرند.

وی با اشاره به نام‌گذاری ستاد خدمات سفر ایام نوروز در قزوین تصریح کرد: نام‌گذاری امسال با عنوان قزوین، نزدیکترین مقصد انتخاب خوبی برای جذب گردشگر و آشنایی مردم با آثار تاریخی استان ما بود.

امام جمعه قزوین گفت: در قزوین شایسته است مسافران و گردشگرانی که از آن‌ها دعوت کرده‌ایم و درحال بازگشت به شهر خود هستند علاوه بر آشنایی با صنایع دستی و سوغاتی‌های استان قزوین، با فرهنگ ما بیشتر مانوس و آشنا شوند.

عابدینی عنوان کرد: یعنی همان‌گونه که ما گرد و غبار را از آثار تاریخی استان خود می‌زداییم، باید بتوانیم گرد و غبار را از فرهنگ قزوین کنار بزنیم و شاخصه‌های فرهنگی قزوین و اساتید برجسته و پیشینیان و تاثیرگذاری معنوی آنان را نیز به خوبی معرفی کنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان