۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین دولت سازوکار لازم برای حمایت از کالای داخلی را فراهم کند/ تحقق شعار سال نیازمند حمایت از تولیدکنندگان است
کد خبر: ۲۹۸۸۱۳ نویسنده: بهمن طاهرخانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۴ ساعت: ۱۲:۴۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس مجمع نمایندگان قزوین:

دولت سازوکار لازم برای حمایت از کالای داخلی را فراهم کند/ تحقق شعار سال نیازمند حمایت از تولیدکنندگان است

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: دولت باید سازوکارهای لازم را ایجاد کند تا هماهنگی و همدلی چه در بخش سرمایه‌گذاری و چه سایر بخش‌های مربوطه ایجاد شود که براساس اعتقاد به شعار سال نامگذاری شده عمل کنند.

دولت سازوکار لازم برای حمایت از کالای داخلی را فراهم کند/ تحقق شعار سال نیازمند حمایت از تولیدکنندگان است
بهمن طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به نامگذاری شعار سال جاری با عنوان "حمایت از کالای ایرانی" اظهار کرد: بخش عمده‌ای از استقلال کشورها به توان اقتصادی آنها وابسته است؛ و این امر زمانی تحقق یافته و ارزش افزوده ایجاد می‌کند که ما بتوانیم از مصنوعات فکری کشور خود استفاده کنیم.

وی افزود: در این راستا باید از کالای داخلی که توسط صنعتگران و تولیدکنندگان کشورمان تولید می‌شود؛ استفاده کنیم؛ چراکه در این صورت اشتغال نیز به شکل فزاینده‌ای افزایش یافته و کارخانجات و بازار کشور رونق پیدا می‌کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: با خرید کالاهای داخلی در واقع شرایطی ایجاد می‌شود که سرمایه‌گذار بتواند به فعالیت خود ادامه دهد؛ بنابراین با مصرف کالای داخلی در واقع به اقتدار ملی خود کمک کرده‌ایم.

با شعار، شرایط اقتصادی کشور متحول نمی‌شود
طاهرخانی عنوان کرد: از سوی دیگر تولیدکنندگان هم باید این امر را در نظر داشته باشند که امروز در عرصه تجارت بین‌المللی، رقابت جدی‌ای وجود دارد و کشورها تلاش می‌کنند تا تولیدات خود را با کیفیت بالا و قیمت‌های پایین به بازارهای جهانی ارائه دهند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان و صاحبان صنایع باید تلاش کنند تولیدات داخلی در عین اینکه از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشند، حدالامکان از لحاظ هزینه تولید نیز ارزان‌تر تمام شود تا کالا با قیمت کمتر و کیفیت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: از آنجاییکه مردم همواره به دنبال خرید کالا با کیفیت بالا و قیمت مناسب هستند؛ بنابراین عدم توجه به مباحث ذکر شده موجب می‌شود که مردم به سمت خرید کالای خارجی گرایش پیدا ‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: همان‌طوریکه که همه ملت باید همت خود را به این موضوع معطوف سازند که از کالای داخلی استفاده کنند، تولیدکنندگان هم باید به معنای واقعی کلمه هم به لحاظ عرق ملی و هم به لحاظ اخلاقی، انسانی و اعتقادی کالایی تولید کنند که خرید آن برای مصرف‌کننده به صرفه باشد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وظیفه مجلس در کنار نظارت بر حسن اجرای قوانین، در باب قانونگذاری هم این است که باید در ارتباط با روان سازی بحث سرمایه گذاری و تولیدات داخلی و همچنین در راستای حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده و حمایت از کسانیکه در راستای ارتقای کیفیت تولیدات داخلی کمک می‌کنند؛ قوانینی را تصویب کند تا موجب آسان سازی و روان سازی امور شود.

وی ادامه داد: دولت نیز باید سازوکارهای لازم را ایجاد کرده تا هماهنگی و همدلی را چه برای بخش سرمایه‌گذاری و چه سایر بخش‌های مربوطه ایجاد شود که براساس اعتقاد به شعار سال نامگذاری شده عمل کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: باید مباحث شعاری نباشد و بحث تزریق سرمایه در بخش‌های مختلف آسان باشد و سیستم بروکراسی اداری که باید اجازه انجام این فعالیت‌ها را دهد، بیمار نباشد و کوتاهی نکند.

وی در ادامه گفت: در واقع دولت طوری شرایط را به گونه‌ای یرای سرمایه گذاری و تولیدات با کیفیت فراهم کند که فراسرمایه نباشد و موجب بی‌میلی سرمایه گذاری و مصرف کالای داخلی نشود.

طاهرخانی تصریح کرد: دولت می‌تواند سازوکار محکمی ایجاد کند که بتوان متکی به تولیدات با کیفیت داخلی شده و همچنین مصرف کنندگان از کالاهای تولید شده داخل کشور استفاده کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان