۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین شکوفایی و پایداری اقتصاد منوط به مصرف کالای داخلی است
کد خبر: ۲۷۳۴۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۱ ساعت: ۷:۹ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در پیام نوروزی:

شکوفایی و پایداری اقتصاد منوط به مصرف کالای داخلی است

در پیام نوروزی نماینده ولی فقیه در استان آمده است: بدانیم که صف‌های نمازهای جماعت و جمعه چشم به راه ما هستند، ما باید کالای داخلی مصرف کنیم تا به اقتصادمان پایداری و شکوفایی ببخشیم.

شکوفایی و پایداری اقتصاد منوط به مصرف کالای داخلی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به مناسبت آغاز سال 97 پیام نوروزی خود را به شرح زیر منتشر کرد:

اعوذ باللَّه السمیع العلیم من الشیطان الرجیم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

در این پیام آمده است: امام هادی (علیه السلام) فرموده است: "الدُّنیا سوقٌ رَبِحَ فیها قَومٌ و خَسِرَ آخَرُونَ؛" دنیا بازار است که گروهی در آن سود برده و گروهی دیگر خسران کرده اند. این حقیقت را ما در ایام تحویل سال بیشتر احساس می‌کنیم، که چه به دست آورده ایم و چه از دست داده ایم.

حلول سال نو، جشن طبیعت و نمایش عظمت خدای متعال را به هم استانی‌های عزیز و همه ملت ایران تبریک عرض می‌کنم.

این پیام می‌افزاید: خدای متعال در ایام آغاز سال، زمین را به جنب و جوش آورده و جشن طبیعت را با تمام زیبایی به پا کرده است تا روح امیدواری، سرزندگی و نشاط را در انسان‌ها بیدار کند. "هُوَ الَّذي خَلَقَ لَکُمْ ما فِي الْأَرْضِ جَميعاً" او خدایی است که همه آنچه را (از نعمت‌ها) در زمین وجود دارد، برای شما آفریده است؛ بر این اساس شادمانی زمین بهانه شادمانی انسان‌هاست.

خدای متعال جهان را در حال دگرگونی و تحول قرار داده است، لذا دعا می کنیم "یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ" ما هم نیاز مند تحول، دگرگونی، نو شدن، کامل شدن و ساخته شدن هستیم.

ما باید خانه دل را مانند خانه هایمان آب و جارو کنیم. ما باید خانه دل را مثل باغچه ها، دشت‌ها و دامنه کوه ها، گل آرایی و زیباسازیی کنیم و این هنرمندی را از بهار و طبیعت بیاموزیم.

این پیام نوروزی اذعان می‌کند: به ویژه آن که در سال 1397بهار سال قمری یعنی رجب و شعبان و رمضان المبارک با بهار سال شمسی در هم تنیده اند.

خدای متعال باران را می باراند و خورشید را می تاباند و با بارش باران و تابش خورشید زمین را گل آرایی می کند و لباس سبزی و نشاط می‌پوشاند.

به همین نسبت خدای متعال باران رحمت آیات قرآنی را بر دل‌های تشنه ما فرو فرستاده و آفتاب گرما بخش ولایت اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) را بر جان افسرده و نیازمند ما تابانده است تا ارزش های انسانی را در ما برویاند و صداقت و یکرنگی و محبت و دوستی را که نیاز همه ما انسان هاست به دست آوریم.

در این ایام می‌باید به فکر فقرا و مستمندان باشیم و باید به یکدیگر رحم کنیم تا خدا به دیده رحمت به ما بنگرد. قدردان شهدا و جانبازانی که امنیت را برای ما به ارمغان آوردند باشیم.

در این پیام عنوان شده است: قدردان پدران و مادرانی باشیم که برکت زندگی ما هستند، دستشان را ببوسیم و مهربانی را از صمیم دل نثارشان کنیم. همسران قدر یکدیگر را بدانند. نیازداریم صله رحم داشته باشیم و به شیوه ای زندگی کنیم که خدای محبت و دوستی از ما راضی باشد.

ما نیاز داریم همواره در طول سال سخنان حکیمانه و موعظه‌های پدرانه رهبر فرزانه انقلاب را با جان و دل بشنویم و در زندگی به کار گیریم.

بدانیم که صف‌های نمازهای جماعت و جمعه چشم به راه ما هستند، ما باید کالای داخلی مصرف کنیم تا به اقتصادمان پایداری و شکوفایی ببخشیم.

خدا را به خاطر همه پیروزی‌های بزرگی که در سال گذشته نصیبمان کرد و اقتدار و عزتی که مسلمانان در جهان به دست آورده اند، شکرگزار هستیم.

این پیام در پایان تاکید می‌کند: امیدواریم خداوند دل‌هایمان را به هم بپیوندد و سال 1397 برای ما سال پیروزی‌های بزرگ باشد. ان‌شاءالله بزودی در قدس شریف نماز جماعت به جای آوریم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان