۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین قزوین جزو ۲۰ شهر مقصد گردشگری کشور شناخته شده است
کد خبر: ۲۷۲۸۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۱ ساعت: ۱۵:۴ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار قزوین:

قزوین جزو ۲۰ شهر مقصد گردشگری کشور شناخته شده است

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: قزوین به عنوان یکی از ۲۰شهر مقصد گردشگری در کشور شناخته شده است که هرسال باید این موضوع پررنگ تر شود تا جذب بیشتر گردشگر را داشته باشیم.

قزوین جزو ۲۰ شهر مقصد گردشگری کشور شناخته شده است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علی فرخزاد، معاون عمرانی استاندار قزوین ظهر امروز(دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات استانداری قزوین اظهار کرد: در ایام نوروز و تعطیلی برخی دستگاه، ستاد اجرایی خدمات سفر هماهنگی لازم بین نهادها و ادارات انجام داده و در شورای هماهنگی مدیریت بحران پیش بینی‌های لازم صورت گرفته است.

وی افزود: مواردی چون حوادث زلزله و سیل جزو پیش بینی‌های ماست که تدابیر لازم از سوی دستگاه‌های امدادرسانی صورت گرفته است، همچنین در شورای ترافیک تدابیر لازم اتخاذ شده و کاهش 10 درصدی تلفات جاده ای در قزوین بسیار جای خرسندی دارد.

این مسئول با بیان اینکه هماهنگی لازم با ستاد سوخت استان صورت گرفته است، اذعان کرد: در شهرستان‌های مختلف برنامه ریزی‌های مورد نیاز صورت گرفته و نزدیک به 26درصد بازدید از فضاهای تاریخی استان افزایش یافته و برای ایام نوروز شاهد افزایش 330تخت با همت میراث فرهنگی در شهر قزوین بودیم.

وی عنوان کرد: اعتقاد ما براین است موضوع گردشگری در تمام نقاط و روستاها انجام بگیرد، ایام نوروز فرصتی است برای تبلیغ بیشتر قزوین تا استان ما به مقصد گردشگری تبدیل شود، باتوجه به ظرفیت‌های قزوین و نزدیکی به پایتخت، هم افزایی بین شهرداری و میراث فرهنگی به افزایش ظرفیت‌ها کمک می‌کند.

فرخزاد ادامه داد: 13کمیته در ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین درنظر گرفته است که کمیته‌هایی چون خدمات انتظامی و امنیتی، کمیته اطلاع رسانی در فضای مجازی، کمیته هماهنگی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها جزو این ستاد هستند.

وی افزود: فضاهای تاریخی در روستاها می‌تواند به عنوان نقاط گردشگری تبدیل شود که به همین علت کمیته روستایی در ستاد اجرایی خدمات سفر تشکیل شد، کمیته ارزیابی، کمیته حمل و نقل و کمیته تبلیغات و فضای مجازی و فرهنگی از دیگر کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر است.

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: در کارگروه گردشگری سعی کردیم چند نقطه تاریخی استان را شناسایی کنیم تا با سرمایه گذاری مناسب زمینه را برای جذب گردشگر فراهم کند، مناطقی چون آبگرم یله گنبد و غارهای ناشناخته قزوین باید جدی گرفته شود.

وی تاکید کرد: اقداماتی چون چهارخطه کردن قزوین_تهران، دوخطه کردن قزوین به زنجان و راه آهن قزوین رشت از مسیرهایی است که زمینه افزایش گردشگر را فراهم می‌کند، از سوی دیگر قزوین به عنوان یکی از 20شهر مقصد گردشگری در کشور شناخته شده است که هرسال باید این موضوع پررنگ تر دیده شود تا جذب بیشتر گردشگر را شاهد باشیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان