۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین استیضاح وزیر کشاورزی حق مجلس است/مشکلات اقتصادی بر دوش مردم سنگینی می‌کند
کد خبر: ۲۷۲۸۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۱ ساعت: ۹:۵۶ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر جهاد کشاورز:

استیضاح وزیر کشاورزی حق مجلس است/مشکلات اقتصادی بر دوش مردم سنگینی می‌کند

معاون وزیر جهاد کشاورز گفت: وزیر جهاد خودش کشاورز و از بدنه این نهاد است و تاکنون خدمات ارزشمندی انجام داده ولی استیضاح وی حق مجلس است و نباید فکر کنیم با استیضاح حتما باید یک وزیر از دولت خارج شود.

استیضاح وزیر کشاورزی حق مجلس است/مشکلات اقتصادی بر دوش مردم سنگینی می‌کند
به گزارش خبرنگار اجتماعي صبح قزوین ؛ علی اوسط هاشمی، معاون وزیر جهاد کشاورزی عصر روز گذشته(یکشنبه) در جمع اصحاب رسانه در سالن اجتماعات تعاون روستایی استان قزوين اظهار کرد: هر کشوری که در مسیر افتصادی موفق است محوریت این موفقیت با ملت است و این امر مهم جز از طریق تعاونی‌ها حاصل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه محوریت اصلی سازمان تعاون روستايي بر پایه حمایت از نقش‌های تولید است، عنوان کرد: اگر یک کارکرد و عملکرد مثبت، ازرشمند و سودمند باشد و بازارهم نیز داشته باشد، می‌تواند موجب ترغیب دیگران برای عضویت در تعاونی باشد.

این مقام مسئول بیان کرد: در نظام تحول تعاونی‌ها به الگوهای جدید می‌اندیشیم که بتواند این بخش مهم را در کشور عمومیت بخشد.

رئیس تعاون روستایی کشور در خصوص استفاده از الگوهای خارجی گفت: اگر مانند الگوهای خارجی یک چشم اندازی برای کارها وجود داشته باشد و در راستای تحقق آن چشم انداز حرکت صورت بگیرد؛ ایمان به تعاونی‌ها وسعت پیدا خواهد کرد.

هاشمی در ادامه ابراز کرد: امکان رقابت متفاوت بین بخش خصوصی و تعاونی‌ها باید ایجاد شود تا دسترسی تعاونی‌ها به پروژه‌های بزرگ گسترده شود و نقش دلال‌ها در تامین نیاز اساسی تولید به حداقل برسد و بدون واسطه اتحادیه با اعضای خود در ارتباط باشد.

وی در خصوص نقش تعاونی‌ها در تنظیم بازار کشور عنوان کرد: ما در این بخش سه رویکرد داریم که با روش توافقی، حمایتی و تضمینی ایفای نقش می‌کنیم که تضمینی محصول را می‌خریم تا مشکل جدی ایجاد نشود و به روش توافقی و حمایتی آن را دریافت می‌کنیم تا کشاورز متضرر نشود و کمکی به تعادل قیمت در بازار کشورمان شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه شبکه تعاونی می‌تواند زنجیره تولید و توزیع را در کشور شکل دهد، گفت: در مدت زمان کوتاه میوه، برنج، شکر، حبوبات، مرغ و گوشت تامین شده است و به هر میزانی که نیاز باشد آمادگی تامین آن را داریم و ما به نمایندگی از دولت این نقش‌ها را ایفا می‌کنیم.

وی در خصوص یکی از دلایل استیضاح وزیر جهاد کشاورزی به دلیل مشکلات صندوق‌های تعاون روستایی ابراز کرد: یک ضعف در میان صدها ماموریت موفقیت آمیز نمی‌تواند دلیلی برای اثبات عنصر بی کفایتی یک مقام باشد که سابقه‌ی مدیریتی وی بر همگان آشکار نیست.

هاشمی افزود: وزیر جهاد خودش کشاورز و از بدنه این نهاد است و تاکنون خدمات ارزشمندی انجام داده ولی استیضاح وی حق مجلس است و نباید فکر کنیم با استیضاح حتما باید یک وزیر از دولت خارج شود؛ بلکه از نگاه ما این فرصتی برای بیان مشکلات و روشنگری‌ها و شفاف سازی‌ها است.

وی بیان کرد: هر استیضاحی به منظور جداسازی وزیر از هیئت دولت نیست؛ بلکه فرصتی مناسب برای شفاف سازی و بیان واقعیت‌هاست و اگر نمایندگان مسائل را متوجه شوند حتما درست تصمیم می‌گیرند.

دولت امروز عزادار رفتارهای نسنجیده و رهاشده گذشته است!!

هاشمی ادامه داد: وضعیت اقتصادی کشور به دلیل رفتار خصمانه دشمن به گونه ای نیست که ما خود بخواهیم تیم اقتصادی دولت را نیز آسیپ پذیر کنیم؛ بلکه امروز باید روز حمایت از تیم اقتصادی باشد تا گره از مشکلات اقتصادی کشور گشوده شود.

وی عنوان کرد: با توجه تحریم کشور و وضعیت گندم مشاهده می‌کنیم که وقتی وزیری می‌تواند ۸ میلیارد دلار تراز منفی را به ۳ میلیارد دلار کاهش دهد این یک موفقیت است و این رقم معادل یک برداشت بزرگ از صندوق توسعه ملی است که باید به آن توجه شود.

رئیس تعاون روستایی کشور بیان کرد: در شرایطی که دشمن از همه ابعاد درصدد ضربه زدن به نظام است و قصد دارد در تمام ابعاد نفوذ کند باید بپذیریم که دشمن صرفا تنها حمله نظامی ندارد و اگر مدیریت اقتصادی کشور نباشد امکان دفاعی نظامی نیز وجود ندارد و تلاش مدیران افتصادی کشور نباید نادیده گرفته شود.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر کسانی بخواهند بازی درآورند با حکم قاضی اعلام خواهیم کرد که رد پای چه کسانی در پشت صندوق‌های ورشکسته وجود دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: امروز دولت ۱۴ هزار میلیارد تومان برای سوءمدیریت موسسات مالی که ناشی از مدیریت غلط دولت گذشته است، پرداخت می‌کند تا بحران اجتماعی ایجاد نشود و این مشکل متعلق به دولت فعلی نیست.

هاشمی با اینکه دولت امروز عزادار رفتارهای نسنجیده و رهاشده گذشته است، عنوان کرد: این مشکلات نتیجه برنامه دولت تدبیر ما نیست و تنها برای حل مشکل یک موسسه مالی با ۳۶ هزار سپرده گذار توانسته ایم ۱۹۰ میلیارد تومان اموال آن را شناسایی و مدیریت کنیم و با ایجاد یک خط اعتباری سپرده‌های مردم را تا سقف 50میلیون تومان بازگردانیم.

وی یادآورشد: امروز مطالبات مردم جدی است و مشکلات و مسائل اقتصادی بر دوش مردم و جامعه سنگینی می‌کند؛ اما باید کاهش تورم ۴۰ درصدی و رکودهای گذشته و حل مشکلات بسیاری از واحدهای تعطیل شده را مورد توجه قرار دهیم.

این مسئول ابراز کرد: وام 6درصدی دولت تدبیر و امید برای تکریم افرادی که جویای فرصت‌های نویی هستند در تمامی روستاها در نظر گرفته شده و نگاهی نو به ضرورت ملی برای کاهش هزینه‌های تولیدکننده صورت گرفته که تولیدکننده این بار تنها برای خود تولید کند نه آنکه درآمد حاصل از تولید را صرف پرداخت سودهای بانکی کند و دولت تولید را از سود مشارکت مستثنی کرد.

معاون وزیر جهاد کشاوری ادامه داد: وظیفه‌ی دولت تسهیل گری است و وظیفه کسی که جویای کار است تهیه طرحی است که توجیه اقتصادی داشته باشد و این موضوع دیگر جای نقد ندارد و این از فرصت‌های ناب است.

هاشمی در پایان درباره بازار کشورهای خارجی از جمله روسیه گفت: لازمه‌ی حضور در بازار هرکشوری کیفیت محصول، رعایت حقوق مصرف کننده، دوام تولید و تولید انبوه است و برای حضور در بازار کشورهای دیگر باید این مکانیسم‌ها رعایت شود و محصول پاک، سالم و حتی ارگانیک تولید شود.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان