۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین خبرنگار اصلاح‌طلب در نقش شعبه دوم آمدنیوز + تصاویر
کد خبر: ۲۷۲۸۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۱ ساعت: ۹:۴۹ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

خبرنگار اصلاح‌طلب در نقش شعبه دوم آمدنیوز + تصاویر

خبرنگاران اصلاح‌طلب این‌روزها در فضای مجازی به شدت با الگوگیری از آمدنیوز برای منافع جناحی و بعضا شخصیت‌سازی برای خود دست به انتشار اخبار کذب و جعلی می‌زنند که گاها منافع و امنیت ملی را تهدید می‌کند.

خبرنگار اصلاح‌طلب در نقش شعبه دوم آمدنیوز + تصاویر
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، دروغ‌سازی و موج‌سواری بر اساس جعلیات، متاسفانه به یکی از شیوه‌های جریان سیاسی اصلاحات بدل شده است. این نوع دروغ‌سازی‌ها که بعدها به طور کاملا مضحکی هم افشا می‌شود این روزها در نزد فعالان مجازی به سندروم آمدنیوز تعبیر می‌شود که اصلاح‌طلبان به شدت از آن برای رسیدن به منافع سیاسی خود بهره‌برداری می‌کنند.

دروغ‌ در فضای جامعه می‌پیچید و افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما بعد به طور کاملا غیرباورانه‌ای تکذیب می‌شود. این دروغ‌ها اغلب به گونه‌ای با احساسات و عواطف مخاطب بازی می‌کند که افکار عمومی را جریحه دار می‌کند و به نفرت پراکنی علیه ساختارهای سیاسی منجر می‌شود. اخیرا خبرنگاران جریان اصلاحات در این حوزه ورود زیادی دارند و اغلب با دروغ‌سازی سعی می‌کنند توجه افکارعمومی به خود جلب کنند.

خبر دروغی که سردبیر یکی از رسانه‌های اصلاح‌طلب (و همکار تعدادی دیگری از نشریات این جناح سیاسی) در فضای مجازی منتشر کرد

یکی از همین دروغ‌هایی که به شدت با احساسات افکارعمومی بازی کرد، خبر کذبی بود که یکی از سردبیران رسانه‌های اصلاح‌طلب در توئیتر خود منتشر کرد. خبر از این قرار بود که دختران 9 ساله که ماجرای حرکات موزون آنان جلوی چشمان «محمدعلی نجفی»‌، شهردار تهران جنجال ساز شد، بازداشت و بازجویی شده‌اند!

صحبت‌های متناقض و تکذیب خبر جعلی توسط این خبرنگار اصلاح‌طلب

این جعلیات به سرعت از سوی رسانه های اصلاح‌طلب پمپاژ شد و فضای مجازی را پر کرد.

انتشار گسترده خبر دورغ در رسانه‌ها و کانال‌های اصلاح‌طلب
اظهار نظر یکی از فعالان زن اصلاح‌طلب درباره یک خبر دروغ

اما بعد از مدتی این موضوع توسط خبرنگار اصلاح‌طلبی که خود این اخبار کذب را منتشر کرده بود، بدون عذرخواهی تکذیب شد!

اعتراف خبرنگار اصلاح‌طلب به جعلی بودن خبر خود بدون عذرخواهی

در همین رابطه بارها اصلاح‌طلبان با دروغ‌سازی سعی کردند که افکارعمومی را به سمت خود جلب و علیه جریان مقابل نفرت‌پراکنی کنند.

نظر یکی از کاربران فضای مجازی درباره دروغ‌سازی خبرنگار اصلاح‌طلب

این خبرنگار اصلاح‌طلب درحالی جعلیاتی را علیه یکی از نهادهای حکومتی مطرح می‌کند که پیش از این نیز سابقه دروغ‌پراکنی علیه یکی از مسئولان جناح مقابل را داشت.

دروغ‌سازی که سردبیر روزنامه اصلاح‌طلب خود آنرا تکذیب کرد
افشاگری درباره خبرنگار اصلاح‌طلبی که چندین باره دروغ گفت

این جعلیات به همین‌جا ختم نمی‌شود و در حوزه‌های مختلف با توجه به اینکه نظارت جریانی بر روی دروغ‌سازی‌های خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب نیست ادامه یافته و شدت پیدا کرده است.

پاسخ یک خبرنگار اصلاح‌طلب به انتشار یک خبر دروغ
نظر افکار عمومی درباره شایعه سازی اصلاح‌طلبان

این دروغ‌سازی‌ها در حوزه‌های دیگر هم ادامه دارد تا جایی که اصلاح‌طلبان آنرا جزو ابزار کار خودمی‌دانند. در همین زمینه یکی از فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب درباره دیدگاه خبرنگاران این جناح سیاسی درباره دروغ‌پردازی نوشت:‌

خبری دروغ را پریروز بنده خدایی بهم رساند. گفتم:‌ دروغه و جوسازی، گفت:‌لازم داریم چون ... گفتم: نه،‌ من برندم خراب بازی‌ها نمیکنم،‌ نقد میکنم اما خبر دروغ نه ...

ماجرای دروغ‌سازی در جریان اصلاحات از زبان فعال رسانه‌ای این جناح
و توییتی دیگر از یک خبرنگار اصلاح طلب که دروغی را به آیت الله علم الهدی نسبت داده و بعد از پخش شدن دروغ، با یک "متاسفم" آن را تکذیب می‌کند
و در نهایت دروغ هایی که به سوژه چهره های ضدانقلاب برای کارهایی ازین دست می‌شود

با این حال مشخص نیست که چرا برخورد جدی با عوامل داخلی دروغ‌سازی و شایعه‌پراکنی که اغلب با امنیت و منافع ملی به طور مستقیم بازی می‌کنند، نمی‌شود. به نظر می‌رسد آنچه مورد توجه قرار نمی‌گیرد اعتبار و اعتماد افکارعمومی به رسانه‌هاست که با سیاسی‌کاری و ارجح دانستن منافع بر اخلاق رسانه‌ای قربانی می‌شود.

گلایه یک فعال رسانه‌ای از دروغ‌پراکنی اصلاح‌طلبان و عدم نظارت بر کار رسانه ای این افراد





انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان