۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین تور قزوین گردی این بار ویژه بانوان/ فاز سوم نمایشگاه مد و لباس برگزار می شود
کد خبر: ۲۷۲۶۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر کل امور بانوان استانداری قزوین خبر داد:

تور قزوین گردی این بار ویژه بانوان/ فاز سوم نمایشگاه مد و لباس برگزار می شود

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گفت: همزمان با فرارسیدن هفته گرامیداشت مقام زن و روز مادر، برنامه های متعدد از جمله برپایی تور قزوین گردی و آغاز فاز سوم نمایشگاه مد و لباس ویژه بانوان برگزار خواهد شد.

تور قزوین گردی این بار ویژه بانوان/ فاز سوم نمایشگاه مد و لباس برگزار می شود
به گزارش صبح قزوین،  به مناسبت فرا رسیدن هفته زن، نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان به مناسبت تشریح برنامه های این هفته  در سالن اجتماعات معاونت سیاسی استانداری قزوین برگزار شد.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری در این نشست اظهار کرد: برگزاری نشست های تخصی در حوزه حضرت زهرا باید در تمامی سازمان ها در اولویت برنامه های هفته زن باشد.
 
13901124000254_PhotoA طاهره بیگم سیدی برنامه های پیش بینی شده در حوزه سلامت جسم و روان را در هفته زن و روز مادر چنین دانست: سازمان بهزیستی در محل اداره کل این سازمان در قزوین اقدام به برپایی مشاوره ژنتیک ویژه  بانوان خواهد داشت.
همچنین غربالگری رایگان بیماریهای خاص زنان در مراکز بهداشتی توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری همچنین از برگزاری 14 نشست در زمینه ترویج شیوه مادری با توجه به سیره حضرت زهرا(س) از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین و تجليل از مادران نمونه در 14 محله شهرداری، خبر داد و گفت: در این نشست ها از اساتید مجرب حوزه و مشاورین صاحب نظر در جهت نیل به اهداف تعیین شده استفاده خواهد شد.
وی برگزاری مسابقه کتابخوانی مجازی را از دیگر برنامه های این هفته دانست و گفت: علاقه مندان جهت شرکت در مسابقه کتابخوانی می توانند کتاب "کوثر جاویدان" نوشته ابوالفضل هادی نژاد که گزیده ای از سیره حضرت زهرا (س) می باشد را از سایت اداره کل ارشاد قزوین استفاده نمایند.
این کتاب  به زودی در سایت‌های استانداری و بانونت نیز قرار می‌گیرد.
این مسئول غبار روبی از مزار شهدا در روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت را توفیقی در شرایط سخت فرهنگی کنونی دانست و تصریح کرد: بانوان ما باید تلاش خود را معطوف به تربیت فرزندانی کنند که به مانند شهدا باشند تا جامعه اسلامی از این راه بیمه شود.
سیدی افزود: امیدوارم این گفته در شعار نگنجد و با عملی شدن آن به شعور دینی ما کمک کند.
وی عنوان کرد: اداره کل تعاون  با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزاری کارگاه‌های آموزشی کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار را در نظر دارد که  در طول این هفته برگزار خواهد شد.
مدیر کل  امور بانوان و خانواده استانداری خاطر نشان کرد: از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین جشنواره سپاس چند سالی است به منظور معرفی بانوان محجبه و نمونه استان برگزار می شود.
این جشنواره در پنجشنبه چهارم اردیبهشت سال جاری با معرفی اساتید نمونه و برتر استان در دانشگاه ها برگزار و از این بانوان موفق تقدیر خواهد شد.
وی با اشاره به کارگروه عفاف و حجاب در استان و پیشینه آن تصریح کرد: این کارگروه که پیش از این از وظایف دفتر امور بانوان استانداری بود در سال جاری از وظایف این معاونت خارج و به  دفتر امور اجتماعی استانداری واگذار شد.
13910508000460_PhotoA سیدی ارتقاء سطح دانش طراحان دوخت استان را یکی از مولفه های این کارگروه دانست و بیان کرد: اکثر طرح های موجود در بازار به دور از فرهنگ ایرانی اسلامی ما می باشد و برگرفته از فرهنگ غرب است.
از این رو کارگروه سامان دهی مد و لباس در اداره فرهنگ و ارشا اسلامی استان ایجاد شد که در نهایت بعد از جلسات متعدد به تشکیل کمیته مد و لباس در سال 91 منجر شد.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری عنوان کرد: اتاق فکری با حضور بانوان خیاط استان تشکیل و مقرر شد دوره‌‌های آموزشی برای بانوان خیاط علاقمند به استفاده از طراحی‌های ایرانی اسلامی برگزار شود.
وی با انتقاد از فاصله بین آنچه باید انجام شود با آنچه انجام می شود گفت: هر چند این کمیته با اهداف در نظر گرفته فاصله دارد اما در گام اول موفق ظاهر شده است.
این مقام مسئول خبر داد: این دوره‌های آموزشی تاکنون دو بار برگزار شده و دوره سوم نیز نمایشگاه مد و لباس که در آن دوره تخصصی طراحی در دو سطح مقدماتی و تکمیلی برای علاقه مندان ارائه می شود در سال جاری همزمان با آغاز هفته گرامیداشت مقام زن شروع می‌شود.
امید است تیر ماه و در روز عفاف و حجاب شاهد برپایی نمایشگاه مد و لباس در استان باشیم.
 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی در هفته گرامیداشت مقام زن تصریح کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی ویژه زنان کارگر با موضوع آسیب‌شناسی شبکه‌های اجتماعی، برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع آموزش مصرف بهینه سوخت برای بانوان در محلات قزوین از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.
وی به برگزاری 33 عنوان مسابقات ورزشی در هفته زن برای بانوان اشاره و عنوان کرد: این 33 عنوان مسابقه ورزشی در سطح قزوین و شهرستان های استان از روز جمعه 29 فروردین ماه تا پایان هفته زن برگزار خواهد شد.
سیدی همچنین از برپایی تور گردشگری ویژه بانوان در هفته زن یاد کرد و گفت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین در این هفته قدام به برپایی تور گردشگری یک روزه  برای بانوان خواهد داشت که علاقه مندان می توانند هر روز از ساعت 9 صبح روز شنبه 30 فروردین ماه تا روز پنجشنبه با حضور در مقابل چهلستون از این تور تفریحی استفاده کنند.

Capture

وی دیگر برنامه این هفته را جشنواره صبحانه سالم عنوان و خاطر نشان کرد: روز دوشنبه اول اردیبهشت در ساعت 8 صبح جشنوره صبحانه سالم و جشنواره شيريني پزي وميوه آرايي ويژه مادران ودختران در پارک بانوان با مشارک سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و با حمایت کمیسیون خانواده شورای شهر با هدف تبیین نقش مادران در سلامت جامعه برپا خواهد شد.
مدير كل دفتر بانوان و خانواده در پایان، برگزاري مسابقات آشپزي، برپايي اردوهاي مختلف، برگزاري سمينارهاي بهداشتي، تكريم از ارباب رجوع، نشست هاي تخصصي با تجليل از زنان، مشاوره هاي رايگان، مسابقه هاي پيامكي با كارگاه هاي فاطمه شناسي، ويزيت رايگان، برگزاري مسابقات ورزشي، برگزاري كارگاه هاي متعدد در مدارس با رويكرد و ترويج فرهنگ فاطمي را از جمله برنامه هاي شهرستان هاي استان عنوان کرد.
انتهای پیام/2004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان