۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین جزئیات حمله به دادیار زن دادسرا و اعترافات ضارب/ متهم قصد جان دادیار و فرزندش را داشت
کد خبر: ۲۷۲۱۵۴ نویسنده: فرزانه عرب تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۷ ساعت: ۱۴:۱۸ ↗ لینک کوتاه

هشت روز پس از حادثه؛

جزئیات حمله به دادیار زن دادسرا و اعترافات ضارب/ متهم قصد جان دادیار و فرزندش را داشت

دادیار مضروب دادسرای یافت آباد گفت: با تست‌های انجام شده مشخص شد ضارب در حالت عادی قرار داشته و هیچگونه ماده مخدر و الکلی مصرف نکرده بود؛ اما با تحقیقات صورت گرفته سابقه شرارت و چاقوکشی در پرونده وی تایید شد.

جزئیات حمله به دادیار زن دادسرا و اعترافات ضارب/ متهم قصد جان دادیار و فرزندش را داشت
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ بیست و نهم بهمن ماه دادیار زن اجرای احکام دادسرای یافت‌آباد که ماه‌های آخر بارداری خود را سپری می‌کرد در راهروی دادسرا توسط یک ارباب رجوع با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت.

در پی این اتفاق گفت‌وگویی با فرزانه عرب، دادیار مضروب داشته‌ایم تا انگیزه فرد ضارب و جزئیات این سوء قصد را جویا شویم.

این دادیار می‌گوید: به قصد ادای فرضیه نماز از دفتر کارم خارج شدم که در راهروی دادسرا مورد حمله یکی از ارباب رجوعان قرار گرفتم و فرد ضارب با چاقو ضرباتی به شکم، پلو و پاهایم وارد کرد و یکی از ضربات صفحه فلزی گوشی همراهم را سوراخ کرد.

وی به علت این اتفاق اشاره و بیان می‌کند: فرد ضارب ادعای رابطه پدر و فرزندی با کودکی فوت شده را مطرح کرده بود و درخواست دریافت دیه داشت اما هیچگونه مدرک و سندی برای اثبات ادعای خود به دادگاه ارائه نکرده بود.

عرب، ادامه می‌دهد: برای حل این پرونده و کمک به فرد شاکی استعلاماتی انجام شد و فرصت‌هایی برای ارائه مدرک جدید در اختیارش قرار گرفت اما هیچگاه رابطه پدر و فرزندی بین کودک فوت شده و این فرد محرز نشد اما شاکی به ناحق درخواست وصول دیه از پرونده اجرای احکام را داشت.

این دادیار تصریح می‌کند: فرصتی به شاکی جهت ارائه مدارک جدید داده شده بود؛ اما حدود یک ماه خبری از مستندات جدید نشد و روز حادثه پس از اینکه سرکی داخل دفتر کارم کشید و از حضورم مطمئن شد منتظر مانده بود که از دفتر کارم خارج شوم.

وی اضافه می‌کند: حمله با سرعت بسیار بالایی انجام شد و زمانی که مردم و نگهبانان متوجه شوند در حدود هشت ضربه چاقو به نقاط مختلف بدنم اثابت کرده بود.

عرب به اعترافات ضارب اشاره و بیان می‌کند: ضارب در اعترافاتش اعلام کرده چند روز با حضور در داسرا از روزها و ساعت‌های حضورم مطلع شده و زمانی که متوجه شده باردارهستم با خرید چاقویی از یکی از محله‌ها و تیز کردنش قصد کشتن خودم و فرزندم را داشته است.

این دادیار با بیان اینکه ضربات چاقو به نقاط حساسی از بدنش اصابت کرده اضافه می‌کند: پس از دستگیری ضارب در محل و حضور اورژانش به بیمارستان منتقل شدم و تحت عمل جراحی قرار گرفتم و با احتمال زایمان زودرس به بیمارستان دیگری منتقل شدم.

وی ادامه می‌دهد: با تست‌های انجام شده مشخص شد ضارب در حالت عادی قرار داشته و هیچگونه ماده مخدر و الکلی مصرف نکرده بود؛ اما با تحقیقات صورت گرفته سابقه شرارت و چاقوکشی در پرونده وی تایید شد.

عرب، با بیان اینکه هم اکنون حال عمومی خودش و فرزندش خوب است و تحت مراقبت قرار دارد، تصریح می‌کند: شغل قضاوت به درستی در بین مردم تعریف نشده است و مردم گمان می‌کند قضات به خوبی قضاوت نمی‌کنند و هنگامی که ضارب آخرین ضربه را وارد کرد ادعا کرد که حقش را پایمال کرده‌ام در صورتی که من فقط در حد وظایفم و در چارچوب قانون عمل کردم.

این دادیار با بیان اینکه افزایش اقدامات حفاظتی مانع بروز چنین حوادثی خواهد شد، اظهار می‌کند: برخی از همکارنم از جمله رئیس دادسرا از ساعات اولیه اتفاق همراهی‌ام کردند اما مسئولین مستقیم رده بالایی تاکنون به عیادت نیامده‌اند.
انتهای پیامم/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان