۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین خدمات قدرتمندانه پلیس قزوین زمینه کاهش جرائم را فراهم کرد
کد خبر: ۲۷۲۱۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۷ ساعت: ۱۱:۷ ↗ لینک کوتاه

معاون سیاسی امنیتی استاندار:

خدمات قدرتمندانه پلیس قزوین زمینه کاهش جرائم را فراهم کرد

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: خدمات قدرتمندانه پلیس زمینه را برای کاهش سرقت و جرم‌ها در استان فراهم کرده است؛ اما نیروی انتظامی نیازمند تجهیز امکانات است که امیدواریم با بضاعت خیرین این موضوع حل شود.

خدمات قدرتمندانه پلیس قزوین زمینه کاهش جرائم را فراهم کرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علیرضا آشناگر، معاون سیاسی امنیتی استان قزوین پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در پانزدهمین همایش کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان قزوین اظهار کرد: امسال، سال پرزحمتی برای نیروی انتظامی بود، انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا برگزار شد که مقدمات طولانی برای تامین امنیت به دنبال داشت که زحمات نیروی انتظامی قابل تقدیر است.

وی در ادامه افزود: مواجه نیروی انتظامی با بحث تجمع در استان بود که دشمنان بر این تجمعات موج سواری داشتند که دوستان انتظامی با عقلانیت و درایت و خویشتنداری با این اعتراضات برخورد کردند و بدون کمترین خسارت این موضوع جمع شد که از تمامی عزیزانی که در این حوزه شورای تامین متقبل زحمت شدند تشکر می‌کنیم.

این مسئول با اشاره به حادثه خیابان پاسداران ادامه داد: در این حادثه سه تن از جوانان رشید نیروی انتظامی و نیروهای بسیجی به شهادت رسیدند که عقلانیت نیروی انتظامی این پدیده کنترل شد که از همه عزیزانی که زحمت کشیدند و مدیریت این فضا را برعهده داشتند، قدردانی می‌کنم.

وی بیان کرد: در همه جوامع کلمه پلیس مترادف با امنیت و آسایش و آرامش است و پلیس ملجا آرامش است، سازمان پلیس از زمان تاسیس آن تاکنون کارکردهای متناسب با تنوع و پیچیدگی‌های امنیتی تغییر کرده است.

مسئولان کلانتری‌های اطلس امنیتی خود را احصا کنند

آشناگر اضافه کرد: در دوره ای پلیس به عنوان امنیه مسئول تامین امنیت بود؛ اما باگذشت زمان این نگاه تغییر کرد و با تنوع جرائم پلیس به یک سازمان تخصصی تبدیل شد که هدف آن مبارزه با تبهکاران و مقابله با اخلالگران امنیت عمومی و پیشگیری از وقوع جرم است.

وی عنوان کرد: تحول اساسی در کارکرد پلیس زمانی رخ داد که پلیس وارد پرسه مشارکت با مردم شد و نگاه پلیس به آسیب‌های اجتماعی و امنیتی به نگاهی فرهنگی تبدیل شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین ابراز کرد: امنیت یک پدیده چند وجهی است که یک قسمت آن مربوط به نیروهای انتظامی است و مقابله با ناامنی نیازمند اقدامات چندوجهی است، برخی جریانات به دنبال ناامنی هستند همچنین ایجاد فساد در نهادهای اداری مولد ناامنی خواهد شد.

وی بیان کرد: برخی جریان‌های خارجی نیز می‌توانند تولید ناامنی کنند، جریانی مثل داعش منطقه خاورمیانه را ملتهب کرده بود و هدفشان نیز زمین گیر کردن امنیت داخلی ایران بود که خداروشکر با هوشمندی نیروهای سپاه قدس به این جریان در منطقه با شکست مواجه شد.

این مسئول اذعان کرد: خدمات قدرتمندانه پلیس زمینه را برای کاهش سرقت و جرم‌ها در استان فراهم کرده است؛ اما نیروی انتظامی نیازمند تجهیز امکانات است که امیدواریم با بضاعت خیرین این موضوع حل شود.
  
وی عنوان کرد: مسئولان کلانتری به خصوص در مناطق پر حاشیه شهر باید اطلس امنیتی خود را احصا کنند و در اختیار فرمانداران و فرماندهان انتظامی خود قرار دهند؛ همچنین اراذل و اوباش باید در برخی از مناطق مورد رصد قرار بگیرند تا مورد سوءاستفاده دشمن قرار نگیرند. 

آشناگر تاکید کرد: در بحث جرائم مالی و سایبری باید مردم از سوی نیروی انتظامی مورد آموزش قرار بگیرند تا شاهد کاهش جرم در بحث جرائم فضای مجازی باشیم.
 
وی در پایان گفت: وضعیت کارگری، حضور اتباع خارجی، مشکلات اقتصادی و موقعیت بین راهی در مسیرهای مواصلاتی استان دغدغه‌هایی برای مسئولان ایجاد می‌کند؛ اما هدف همه ما ایجاد امنیت پایدار در استان است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان