۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین قزوین رتبه نخست آمار اهدای خون در کشور را کسب کرد
کد خبر: ۲۷۱۸۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۲۵ ساعت: ۱۴:۱۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل انتقال خون استان:

قزوین رتبه نخست آمار اهدای خون در کشور را کسب کرد

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: استان قزوین در ده ماه نخست امسال، بالاترین رشد و رتبه نخست آمار اهدای خون در کشور را کسب کرده که حاکی از مشارکت بالای مردم ایثارگر استان قزوین در زمینه اهدای خون است.

قزوین رتبه نخست آمار اهدای خون در کشور را کسب کرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، دکتر محمد حسین برادران، مدیرکل انتقال خون استان قزوین در نشست خبری که پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم انجام شده طی روزهای اخیر بازرسی‌ای بود که در روزهای 23 و 24 بهمن ماه از انتقال خون استان صورت گرفت.

وی افزود: در بازرسی‌ای که توسط بازرسان خارجی از وزارت بهداشت آلمان و یکی از موسسات پالایشگر این کشور آلمانی و همچنین توسط بازرسان ایرانی از انتقال خون استان قزوین انجام شد؛ این مرکز به لحاظ سلامت خون مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود: در این بازرسی، تمام فرآیندها از مرحله ابتدای جذب اهداکننده تا بخش تولید فرآورده‌ها و به طور کلی رعایت زنجیره سرد فرآورده‌های خونی شامل بخش اهداکنندگان، آزمایشگاه، بخش فرآورده‌گیری، نگهداری و ارسال تحت بازرسی مسقیم بازرسان قرار گرفت.

تایید عملکرد انتقال خون استان توسط وزارت بهداشت آلمان
مدیرکل انتقال خون استان قزوین خاطرنشان کرد: مرکز انتقال خون استان قزوین براساس استانداردهای سازمان جهانی بهداشت و استانداردهای سخت اتحادیه اروپا بررسی و خوشبختانه از نظر تایید همه فرآیندها و سلامت خون، تایید شد.

وی عنوان کرد: در آخرین بررسی‌ای که توسط شرکت پالایشگر خارجی انجام شده و مقایسه‌ای که صورت گرفته است؛ در بررسی کیفی پلاسماهای ارسالی به لحاظ سطح کیفی، سازمان انتقال خون ایران هم ردیف اروپا و بالاتر از آمریکا مورد تایید قرار گرفت.

برادران در ادامه با اشاره به آمار اهدای خون استان طی 10 ماه گذشته عنوان کرد: از اول فروردین ماه تا پایان دی ماه سال جاری 45700 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان در قزوین و تاکستان مراجعه کردند؛ که این آمار در قیاس با مدت مشابه در سال گذشته 18.5 درصد رشد داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین عنوان کرد: آمار اهداکنندگان خون نیز طی 10 ماه سال جاری با 32700 اهداکننده در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته، نزدیک به 14 درصد افزایش داشته است.

این مسئول عنوان کرد: استان قزوین در این مقطع زمانی ده ماه، بالاترین رشد آمار اهدای خون و رتبه نخست در بین انتقال خون استان‌های کشور را کسب کرده که حاکی از مشارکت بالای مردم ایثارگر و با همت والای استان قزوین در زمینه اهدای خون است.

وی در ادامه با اشاره به آمار اهدای خون بانوان استان بیان کرد: سال گذشته در این مدت 1935 نفر از بانوان با مراجعه به مراکز انتقال خون استان، خون اهدا کردند که این آمار با افزایش 300 نفر در سال جاری به 2267 نفر افزایش یافته است.

برادران عنوان کرد: از آنجاییکه بانوان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند؛ اما فقط 7 درصد اهداکنندگان خون در استان قزوین را بانوان شامل می‌شوند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: با توجه به افزایش مشارکت بانوان در همه عرصه‌ها، انتظار داریم در بخش اهدای خون شاهد رشد و مشارکت بیشتر بانوان باشیم.

وی در پایان گفت: خوشبختانه طی 10 ماه نخست امسال در همه شاخص‌های انتقال خون بالای 100 درصد رشد و تحقق را داشتیم.

گفتنی است؛ در پایان این نشست از اهداکنندگان خون، خبرنگاران و فعالان انتقال خون استان تجلیل شد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان