۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مدیرکل جدید زندان‌های استان قزوین معرفی شد
کد خبر: ۲۷۱۵۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۵ ساعت: ۱۴:۴۲ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان استانی و کشوری؛

مدیرکل جدید زندان‌های استان قزوین معرفی شد

با حضور مسئولان استانی و کشوری مدیرکل جدید زندان‌های استان قزوین معرفی شد.

مدیرکل جدید زندان‌های استان قزوین معرفی شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های استان با حضور معاون قضایی و اجرای احکام و مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور و مسؤلین ستادی و رؤسای زندان‌ها برگزار شد.

سیروس شیخ پور، معاون قضایی و اجرای احکام سازمان زندان‌های کشور در این مراسم اظهار کرد: وظیفه اصلی در نظام زندانبانی اسلامی، خدمت به کسانی است که به هر دلیل به عمد و یا غیر عمد وارد زندان‌ها شده اند.

وی با بیان اینکه خانواده زندانیان عائله نظام جمهوری اسلامی هستند، افزود: خدمت به خانواده زندانیان، خدمت به عائله نظام جمهوری اسلامی است و با توکل به خداوند متعال بتوانیم در جهت خدمت به این قشر آسیب دیده و محروم قدم‌های مثمر ثمری برداریم.

به سیاستگذاری و اولویت‌های سازمانی اشاره کرد و گفت: بحث ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از مطالبات مقام معظم رهبری و رئیس محترم قوه قضائیه بوده و تأکیدات فراوانی بر اجرای آن شده است.

وی ضمن تأکید بر اجرای درست این دستورالعمل بیان کرد: مدیریت بر اجرای این برنامه باید طوری باشد که خروجی آن به جامعه برگردد؛ سازمان زندان‌ها بعنوان یکی از متولیان اجرای طرح ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، مصمم به مدیریت مجدانه بر اجرای این دستورالعمل است.

شیخ پور ادامه داد: زندان جای مجرمین وجنایتکاران، سارقین و کسانی است که درجامعه نا امنی ایجاد می‌کنند؛ این درحالی است با تدابیر درست و استفاده از احکام جایگزین، پای بسیاری از زندانیان به زندان‌ها باز نخواهد شد. رسیدن به این خواسته بزرگ، تعامل و هماهنگی دو طرفه دستگاه قضایی و زندان‌ها را طلبیده و در این صورت طرح کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با موفقیت اجرا خواهد شد.

این مقام مسؤل قضایی در ادامه متذکر شد: پاسخگویی در پیشگاه خدوند متعال برای اطاله در دادرسی‌ها و تعلل در رسیدگی به پرونده قضایی متهمینی که در زندان‌ها بسر می‌برند، بسیار سخت و سنگین است و امیدواریم همکاران قضایی به این موضوع عنایت بسیار داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تأکیدات رئیس سازمان زندان‌های کشور اشاره کرد و گفت: ثبت کلیه اطلاعات زندانیان در بدو ورود به زندان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که تدوین و اجرای تمامی برنامه‌ها در زندان‌ها مستلزم کسب اطلاعات درست خواهد بود. دراین صورت در نظام زندانبانی می‌توانیم شاهد تحول آفرینی باشیم.

معاون قضایی و اجرای احکام سازمان زندان‌های کشور افزود: اجرای برنامه‌های اصلاحی وتربیتی و در رأس آنها اقدامات فرهنگی وتربیتی در تغییر رفتار زندانیان مؤثر بوده و به حول و قوه الهی و اثرات برنامه‌های قرآنی ودینی، بسیاری از زندانیان بدنبال تکرار جرم و بزه نخواهند بود. 

شیخ پور به موضوع تأسیسات حقوقی جدید و برگزاری جلسات صلح و سازش در بین شکات و زندانیان اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد: با تلاش شوراهای حل اختلاف زندان‌ها، شاهد کاهش بیشتر جمعیت کیفری باشیم.

وی در پایان محمدعلی محمدی به سمت مدیرکل زندان‌های استان قزوین، از خدمات آقای حمیدرضا فراست طلب تجلیل شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان