۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اختتامیه جشنواره استانی فیلم رشد در قزوین برگزار شد
کد خبر: ۲۷۱۳۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۱ ساعت: ۸:۴۸ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

اختتامیه جشنواره استانی فیلم رشد در قزوین برگزار شد

مراسم اختتامیه چهل و هفتمین جشنواره فیلم رشد با حضور مسئولان کشوری و استانی در قزوین برگزار شد.

اختتامیه جشنواره استانی فیلم رشد در قزوین برگزار شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سید سعید بدیعی قائم مقام دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه چهل و هفتمین جشنواره استانی فیلم رشد که عصر روز گذشته(سه‌شنبه) در سالن اجتماعات کوثر قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: امسال پنجاه و چهارمین دوره جشنواره در کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره فیلم رشد، قدیمی ‌ترین جشنواره ایران است؛ افزود: اولین دوره این جشنواره با عنوان فستیوال فیلم‌های آموزنده در سال ۱۳۴۲ اجرا شد؛ و در مجموع ۱۵ دوره پیش از انقلاب در کشور برگزار شد.
دبیر چهل و هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم رشد خاطرنشان کرد: سال ۵۷ در ایام مبارک دهه فجر و مقارن با سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی این جشنواره چند سالی برگزار نشد که مجدد از سال ۶۴ آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم این جشنواره همچنان ادامه پیدا کند و دانش‌آموزان بتوانند از فیلم‌هایی که در این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود؛ استفاده کنند.

بدیعی بیان کرد: در نظام آموزشی کشور ما، کتاب اصل است؛ اما برای استفاده از محتوای کتاب باید از رسانه‌های مختلف در بحث آموزش استفاده کرد که فیلم یکی از این رسانه‌ها بوده و بسیار تاثیر گذار است.

وی عنوان کرد: در سال 2015 میلادی ۷۶ درصد محتوایی که در فضای مجازی و اینترنت در کل دنیا ارائه شده است؛ فیلم بوده که نشان‌دهنده تاثیر فراوان فیلم است.

قائم مقام دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امروزه بسیاری از مردم دارای گوشی همراه بوده و در شبکه‌های اجتماعی عضو هستند که در این فضا، فیلم بیشترین بیننده را دارد؛ زیرا دارای جذابیت بوده و پیامش را در زمان کوتاهی منتقل می‌کند.
وی در پایان عنوان کرد: همانطور که معلمان کتابخوان، بچه‌ها را نیز به سوی کتاب و کتابخوانی هدایت می‌کنند؛ ما معتقدیم معلمانی هم که با رسانه‌ها آشنا باشند و اهل تماشا کردن و تفسیر فیلم باشند؛ بدون شک در کلاس درس از فیلم‌هایی که از منابع معتبر به دست آورده است؛ در امر آموزش و یادگیری دانش‌آموزان استفاده خواهد کرد.

گفتنی است؛ در این جشنواره ۴۵ عنوان فیلم با مضامین آموزشی و تربیتی ویژه دانش‌آموزان و خانواده‌ها به نمایش گذاشته شد که ۳۶ فیلم برای مقطع ابتدایی، ۳۷ فیلم برای مقطع متوسطه اول، ۳۷ فیلم برای مقطع متوسطه دوم و ۳۰ فیلم برای تماشای دانش‌آموزان در کنار اولیا تهیه شده بود.

در چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد؛ سالار صفدری دانش‌آموز استان قزوین با فیلم کوتاه "پرکاه روی آب" رتبه سوم کشوری و دیپلم افتخار را به خود اختصاص داد؛ همچنین محبوبه خلیلی کارگردان فیلم "گلدان" در بخش دانشجومعلمان فیلمساز، مورد تقدیر قرار گرفت.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان