۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین سرطان پوست، شایع‌ترین سرطان در استان است
کد خبر: ۲۷۱۳۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۰ ساعت: ۱۴:۴۲ ↗ لینک کوتاه

کارشناس سرطان علوم پزشکی قزوین:

سرطان پوست، شایع‌ترین سرطان در استان است

کارشناس سرطان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: سرطان پوست، شایع ترین سرطان در استان قزوین است و تماس بیش از حد با اشعه ماورای بنفش خورشید باعث تمام انواع سرطان پوست می‌شود.

سرطان پوست، شایع‌ترین سرطان در استان است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ دکتر نسرین تنکابنی، کارشناس سرطان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ظهر امروز(سه شنبه) در همایش سرطان در مصلای شهر اقبالیه اظهار کرد: سرطان‌ها به عنوان سومین عامل مرگ و میر است و مهمترین عوامل تاثیرگذار سرطان‌ها میزان سن، نوع تغذیه، فعالیت بدنی، دخانیات، آب و هوا و نور خورشید و جنس و ژن است.

به گفته وی، تشخيص زودرس با هدف درمان موثرتر در مورد بسياري از سرطان‌ها ميسر است و تخمين زده مي‌شود كه بيش از 40 درصد سرطان‌ها قابل پيشگيري است.

این کارشناس سرطان اذعان کرد: کنترل دخانیات، رژیم غذایی سالم، فعالیت‌های فیزیکی و پرهیز از چاقی، کاهش مصرف الکل، کاهش تماس‌های محیطی و شغلی با مواد سرطان زا، کنترل عوامل بیولوژیکی مسبب سرطان، اجتناب از مجاورت طولانی با نور خورشید و آموزش بهداشت درباره عوامل جنسی و تولید مثلی و داشتن زندگی روانی، معنوی و اجتماعی سالم از جمله موارد پیشگیری از این بیماری است.

وی ادامه داد: سرطان پوست، شایع ترین سرطان در استان قزوین است و تماس بیش از حد با اشعه ماورای بنفش خورشید باعث تمام انواع سرطان پوست می‌شود.

دکتر تنکابنی ابراز کرد: برنامه‌های آموزشی موفق برای ترغیب مردم برای پرهیز از تماس غیرضروری با نور خورشید می‌تواند به طور چشمگیری این موارد را کاهش دهد.

وی بیان کرد: پرهیز از تماس طولانی با نور شدید خورشید بین ساعت 10 تا 16 از راه‌های پیشگیری مهم است و استفاده از کلاه لبه دار، سایبان، لباس روشن و آستین بلند و استفاده از کرم ضد آفتاب از عوامل موثر دیگر است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان