۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ساخت کتابخانه مرکزی قزوین با اعتبار دولتی امکانپذیر نیست
کد خبر: ۲۷۰۴۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۰ ساعت: ۱۰:۴۳ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

ساخت کتابخانه مرکزی قزوین با اعتبار دولتی امکانپذیر نیست

استاندار قزوین گفت: ساخت کتابخانه مرکزی قزوین با اعتبار دولتی امکان‌ پذیر نیست و باید در این خصوص از کمک سرمایه گذاران بخش خصوصی استفاده کرد.

ساخت کتابخانه مرکزی قزوین با اعتبار دولتی امکانپذیر نیست
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین صبح امروز(چهارشنبه) در نشست انجمن کتابخانه‌های استان قزوین در استانداری اظهار کرد: زمین کتابخانه مرکزی که مدت پنج سال است در تفاهم نامه بین 2 اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل امور کتابخانه‌های استان واگذار شده در حال حاضر در ردیف بودجه سال97 ردیف اعتباری نداشته و بعید است در سال 98 نیز ردیفی برای آن اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: بنابراین می‌توان با هدف ساخت این کتابخانه و با تغییر کاربری بخشی از این زمین به کاربری اقتصادی در کمیسیون ماده پنج اقدام به جذب سرمایه گذار برای آن کرد.

این مسئول به شهرداری قزوین نیز پیشنهاد کرد: برای جبران بدهی‌های خود از محل نیم درصد عوارض شهرداری‌ها که باید به کتابخانه‌ها بپردازد در ساخت این کتابخانه مشارکت کند.

وی ابراز کرد: ساخت کتابخانه مرکزی قزوین با اعتبار دولتی امکان‌ پذیر نیست و باید در این خصوص از کمک سرمایه گذاران بخش خصوصی استفاده کرد.

زاهدی همچنین از شهرداری قزوین خواست نیم درصد عوارض کتابخانه‌ها را ماهانه پرداخت کنند چرا که پرداخت آن در پایان سال ممکن است شهرداری را با توجه به قراردادهای مختلف و برنامه‌های دیگری که دارد با کمبود منابع مالی مواجه کند.

استاندار قزوین با اظهار تاسف از کاهش زمان مطالعه در جامعه، گفت: حضور طولانی در فضای مجازی و کاهش زمان مطالعه باید آسیب شناسی شود.

وی با بیان اینکه در این میان جای نهادهایی چون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اینگونه جلسات خالی است، افزود: برای ترویج فرهنگ مطالعه بهترین کار این است که این موضوع را از دوران کودکی افراد برای آنان نهادینه کنیم.

استان قزوین دارای 36 باب کتابخانه نهادی و 31 باب کتابخانه مشارکتی است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان