۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین رئیس سابق جهادانشگاهی قزوین و تراژدی‌هایی که پشت سر گذاشت/ وقتی تقوای سیاسی مدیران می‌میرد!
کد خبر: ۲۷۰۳۳۴ نویسنده: محمدحسین نودهی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۱۸ ساعت: ۹:۱۸ ↗ لینک کوتاه

رمزگشایی صبح قزوین از سخنانی حاشیه‌ساز؛

رئیس سابق جهادانشگاهی قزوین و تراژدی‌هایی که پشت سر گذاشت/ وقتی تقوای سیاسی مدیران می‌میرد!

آنچه محمدحسین فائزی از نشر اکاذیب علیه جهاددانشگاهی و سنگ اندازی‌ها در کارهای علمی روایت کرد، منحصر در او نیست و امروز هرجای استان اگر مدیر جوان انقلابی باشد تحت فشارهای مشابه سیاسی قرار می‌گیرد.

رئیس سابق جهادانشگاهی قزوین و تراژدی‌هایی که پشت سر گذاشت/ وقتی تقوای سیاسی مدیران می‌میرد!
صبح قزوین ؛____ محمدحسین نودهی.

آئین معارفه و تکریم روئسای قدیم و جدید جهاد دانشگاهی قزوین، هفته گذشته و در حالی که رسانه‌های استان و کشور مشغول بررسی رخدادهای قزوین و شهرهای دیگر کشور بودند، در فضایی بی سروصدا برگزار شد.

با وجود آنکه در این مراسم که بخاطر تغییرات مدیریتی در یکی از مهم‌ترین مراکز علمی و تخصصی استان برگزار شده بود، شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان، داوود محمدی رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، بهمن طاهرخانی رئیس مجمع نمایندگان استان و دکتر طاهری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی حضور داشتند، اما هیچ یک از مدیران و مسئولان استانداری قزوین در مراسم حضور پیدا نکردند تا ضن برخورد سیاسی و سلیقه‌ای با جهاد دانشگاهی بیش از پیش تقویت شود.

اما آنچه که می‌توان به‌عنوان تنها حاشیه مراسم تکریم و معارفه یاد کرد، سخنرانی توام با بغض و دلنگرانی محمدحسین فائزی بود. مدیری که در پایان مسئولیت خود از نان و نمک انقلاب گفت و سخن شهید آوینی را تکرار کرد که حزب اللهی بودن را با تمام تراژدی‌هایش دوست دارد.

بدون شک آنچه محمدحسین فائزی از آن سخن می‌گفت، باید چنان تابلویی روبروی هر مدیر و مسئول دغدغه‌مندی قرار بگیرد تا فضای مسموم و سیاست زده قزوین را مشاهده کند که تمامیت خواهان و خان‌سالاران و آقازاده‌ها در آن برای مقاصد پیچیده سیاسی خود حتی به یک مجموعه علمی و دانشگاهیِ عمومی و غیردولتی هم رحم نمی‌کنند.

شاید رمزگشایی از آنچه محمدحسین فائزی گفت چندان سخت نباشد و بیان آن‌ها می‌تواند نشان دهنده فضایی مسموم باشد که اجازه رشد و توسعه به استان قزوین را نمی‌دهد.

گرچه محمدحسین فائزی با وجود تمام مخالفت‌های سیاست‌بازان در قزوین به‌عنوان رئیس جهاددانشگاهی قزوین انتخاب شد، اما از همان آغاز تمامیت‌خواهان اصلاح طلب استان قزوین، نمی‌توانستند حضور یک نیروی انقلابی را آن هم در جایگاه رئیس یک دستگاه غیردولتی تحمل کنند و در این مسیر از هرگونه کارشکنی، ایجاد مانع و حتی جوسازی و دروغ‌پراکنی هم ابایی نداشتند.

فائزی در مراسم تودیع خود از فشار استاندار سابق قزوین برای پس گرفتن شکایت از یک آقازاده گفت، اما ماجرا در واقع چه بود؟ رسانه یک آقازاده معروف از جنس خان‌سالاران تنها و تنها بنا به دغدغه‌های جناح زده علیه جهاد دانشگاهی قزوین اقدام به اتهام زنی می‌کرد.

در یکی از این اقدامات یکی از پیاده نظام‌های جبهه‌ی سیاسی آقازاده معروف در یادداشتی محمدحسین فائزی و جهاد دانشگاهی قزوین و نیز خبرگزاری ایسنا را متهم به تخریب دولت کرد. این نویسنده که برای ادعاهای کذب خود سند و دلیلی هم نداشت، طراحی و نصب بلیبوردهای تبلیغاتی علیه دولت! را به جهاد دانشگاهی قزوین نسبت داد و نیز خبرگزاری ایسنا را متهم کرد که در قزوین دولت را تخریب کرده و آرشیو خود را نیز پس از آن پاک کرده است.

با شکایت محمدحسین فائزی و جهاد دانشگاهی قزوین، این آقازاده و نویسنده اجیر شده وی نتوانستند اکاذیب خود را اثبات کنند و شکایت جهاد دانشگاهی تا مرحله صدور حکم جلب نیز پیش رفت، اما نفوذ سیاسی آقازاده معروف بر روی استاندار وقت قزوین باعث شد تا فریدون همتی بارها و بارها با فشارهایی خارج از قاعده انصاف و خارج از عرف اداری از رئیس جهاد دانشگاهی بخواهد تا شکایت خود را پس بگیرد. در آخرین تماس نیز رئیس دفتر وقت استاندار قزوین خطاب به محمدحسین فائزی گفته بود که: آقای استاندار دستور داده‌اند تا ظهر برگه رضایت شما روی میز ایشان باشد!

در نهایت جهاد دانشگاهی قزوین از شکایت حقوقی خود تنها به این دلیل که فشارهای غیرمنصفانه آقازاده صاحب نفوذ و استاندار قزوین به مجموعه آسیب نزند، صرف نظر کرد.

رفتارهای سیاسی علیه یک نهاد علمی!
رمز این موضوع در جلسه هم‌اندیشی استاندار قزوین با مدیران رسانه‌ای قزوین گشوده شد و این نویسنده خرده‌پا که گویا خواب ورود به جهاد دانشگاهی و تصاحب خبرگزاری ایسنا را نیز می‌بیند، در یک جلسه رسمی ضمن تکرار ادعاهای دروغین خود در مورد محمدحسین فائزی و خبرگزاری ایسنا(در مدت مدیریت فائزی) وی را به اقدام در جهت تخریب دولت متهم کرد و گفت ایسنا نیز برای آنکه سابقه تخریب دولت را از بین ببرد آرشیو خود را پاک کرده. موضوعی که با توجه به عدم امکان حذف دیتابیس ایسنا در مناطق خبری مضحک به نظر می‌رسید. اما پیاده نظام آقازاده معروف به موضوع شکایت فائزی هم اشاره کرده و ناخواسته اعتراف کرد که چون ادعایشان کذب بوده و در دستگاه قضایی مدرکی نداشتند برای حل موضوع به استاندار قزوین مراجعه کرده‌اند تا با فشار سیاسی و غیرمنصفانه و خارج عدالت مسئله را برای آن‌ها رفع و رجوع نماید.

این تنها یک پرده از ماجراهایی بود که محمدحسین فائزی در دوره مدیریت خود هم‌عصر با دولت تدبیر و امید آن را تجربه کرده است. اما تراژدی بچه حزب‌اللهی بودن زمانی رخ می‌نماید که به گفته فائزی در مراسم تودیعش، جهاد دانشگاهی پس از یک سال و نیم تحقیقات پیوسته و کار پژوهشی موفق می‌شود مکتب فرش قزوین را پس از 80 سال فراموشی دوباره احیا کند، اما با کارشکنی اداره کل مربوطه تنها به دلیل اختلاف نظر سیاسی با مدیریت جهاد دانشگاهی پروژه ناقص مانده و تجاری نمی‌شود. پروژه‌ای که در صورت عدم برخورد سیاست‌زده مدیران استان، می‌توانست حداقل به صورت مستقیم برای 50 نفر شغل دائم و پرسود ایجاد کند.

پرده دیگر ماجرا ادامه برخوردهای سیاسی و سلیقه‌ای در موضوعی است که به سلامت مردم استان قزوین باز می‌گردد. او به موضوع درخواست جهاد دانشگاهی برای راه‌اندازی مرکز جامع سرطان و پژوهش در مورد سرطان پستان در جهاد دانشگاهی قزوین اشاره کرد، که گویا در این زمینه نیز موانع متعددِ پیش آمده باعث شد تا مجوزهای لازم در این حوزه به جهاد دانشگاهی قزوین اعطا نشود.

برخوردهای سلیقه‌ای و مسموم سیاسی آنقدر در ارتباط با یک نهاد علمی و دانشگاهی تَکرار می‌شود که رئیس جهاد دانشگاهی را به این نتیجه می‌رساند که ادامه حضورش در این نهاد انقلابی ممکن است به اصل ادامه مسیر مجموعه آسیب وارد کند. چراکه گویا در برخورد مدیران استان تقوای سیاسی مرده و امروز اصل اگر همسوی ما نیستی، پس علیه ما هستی حکم می‌کند.

آنچه محمدحسین فائزی از نشر اکاذیب علیه جهاددانشگاهی در دوران مدیریت وی و سنگ اندازی‌ها، کارشکنی‌ها، اتهام و برچسب زنی و رفتارسیاسی در کارهای علمی و پژوهشی روایت کرد، منحصر در او نیست و امروز هرجای استان اگر مدیر جوان و متعهد انقلابی حضور داشته باشد تحت فشارهای مشابه سیاسی قرار می‌گیرد.

گرچه به نظر نمی‌رسد رفتار سیاسی با یک نهاد عمومی غیردولتی تمام شده باشد و عدم حضور حتی یک مدیر از استانداری قزوین در مراسم معارفه و تکریم روئسای جدید و قدیم جهاد دانشگاهی نشان می‌دهد همچنان اولویت استانداری قزوین برخورد سیاسی با جهاددانشگاهی است و تا آقازاده محترم و سیاست‌بازان با بولدوزر سیاسی خود این نهاد انقلابی را غبارآلود و خراب نکنند دست بردار نیستند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان