۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین طرح «کتاب سلامت» برای اولین بار در قزوین اجرا می‌شود
کد خبر: ۲۷۰۱۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۱۲ ساعت: ۱۴:۱۲ ↗ لینک کوتاه

در راستای اجرای طرح پایتخت کتاب؛

طرح «کتاب سلامت» برای اولین بار در قزوین اجرا می‌شود

مجری پروژه پایتخت کتاب قزوین گفت: طرح «کتاب سلامت» به منظور افزایش سرانه مطالعه کتاب برای اولین بار در استان قزوین آغاز شده است که در صورت اجرایی شدن سرانه مطالعه کتاب افزایش می یابد.

طرح «کتاب سلامت» برای اولین بار در قزوین اجرا می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آیین اجرایی طرح کتاب سلامت پیش از ظهر امروز(سه شنبه) با حضور دکتر موالی زاده مدیرکل شورای فرهنگ عمومی وزارت فرهنگ و اشاد اسلامی، اسکندری نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دکتر بابایی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان، دکتر مخلوقی مدیریت بیمارستان رازی قزوین و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.

زهرا گروه‌ای مجری پروژه پایتخت کتاب قزوین با اشاره به اجرای طرح پایتخت کتاب قزوین اظهار کرد: استان قزوین دارای ظرفیت بالایی در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی است و در صورت تعامل دستگاه‌های اجرایی می‌تواند به پایتخت کتاب شود.

وی افزود: طرح پایتخت کتاب در قزوین در واقع 32 طرح پیشنهادی است که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و موسسه سیمرغ سخن پارس در قزوین جهت افزایش سرانه مطالعه در استان اجرا می‌شود.

مجری طرح پایتخت کتاب قزوین یادآور شد: پایتخت کتاب ایران عنوان طرحی در ایران است که بر مبنای آن هر سال شهری به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب می‌شود؛ این طرح جهانی است و از طرف سازمان یونسکو اعلام شده ولی چون حداقل ظرفیت‌ها در کشور ما نیست نمی‌توانیم فعلا در مقاطع ملی وارد شویم.

طرح کتاب سلامت رویکردش پر کردن زمان انتظار است

گروه‌ای با اشاره به این که حدود دو ماه از انجام کارهای مطالعاتی این طرح گذشته است، گفت: در همین راستا دبیرخانه پایتخت کتاب در قزوین برپا و جلسات مختلفی با مسؤولان فرهنگی و دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، بعد از برگزاری جلسات مختلف 32 طرح پیشنهاد شد و پس از بررسی‌های نهایی جهت تأیید به وزارت خانه ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از این طرح‌ها، «کتاب سلامت» است که بر این اساس ما به این نتیجه رسیده ایم اگر شهروندان به جای ساعت‌ها زمانی که در فضای مجازی می‌گذرانند، عادت کنند تنها روزی یک ساعت برای مطالعه وقت بگذارند، در هفته یک کتاب خوانده می‌شود و در سال 50 کتاب خوانده می‌شود.

مجری پروژه پایتخت کتاب قزوین همچنین افزود: مردمی که کتاب می‌خوانند باورهایشان، قدرت صبر و تحملشان، اعتقادات، توانمندی هایشان، انتظارات و اهدافشان زمین تا آسمان با مردمی که هیچ وقتی برای مطالعه نمی‌گذارند فرق می‌کند.

وی ضمن اشاره به برخورداری از مشاور و مدیریت استراتژیک در مجموعه خود افزود: ما سعی کردیم همه برنامه‌ها را طوری طراحی کنیم که اولا در خور توجه بوده و قابلیت اجرایی داشته باشد. همچنین طرح‌ها کم هزینه بوده و قابلیت استمرار داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: طرح کتاب سلامت رویکردش پر کردن زمان انتظار است، این کتاب‌ها توسط اداره ارشاد اسلامی تامین شده و هر زمان که نیاز باشد نسبت به شارژ دوباره کتب اقدام خواهیم کرد.

این مسئول در پایان یادآور شد: این طرح‌ها در زمان اجرا ارزیابی می شود و بازخور آن را حتما رصد کرده و تلاش خواهیم کرد تا با حمایت مسئولان استان هرچه‌ بهتر طرح‌های خود را عملی کرده و شاهد بالارفتن سطح مطالعاتی همشهریان خود باشیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان