۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین شمخانی; عربستان سعودی در حوادث اخیر ایران دست دارد/چند روز دیگر اتفاقات پایان می‌یابد
کد خبر: ۲۷۰۱۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۱۲ ساعت: ۱۰:۱۴ ↗ لینک کوتاه

در مصاحبه با شبکه المیادین؛

شمخانی; عربستان سعودی در حوادث اخیر ایران دست دارد/چند روز دیگر اتفاقات پایان می‌یابد

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران، عربستان سعودی را متهم به دست‌داشتن در ناآرامی‌های اخیر در ایران کرد و گفت: جای نگرانی نیست و آنچه در حال وقوع است چند روز دیگر پایان می‌یابد.

شمخانی; عربستان سعودی در حوادث اخیر ایران دست دارد/چند روز دیگر اتفاقات پایان می‌یابد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، شمخانی دوشنبه‌شب در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «المیادین» ارزیابی‌اش را از اعتراض‌ها و ناآرامی‌های اخیر در ایران که از پنجشنبه گذشته آغاز شده، بیان کرد.

وی به تلاش برخی کشورها از جمله عربستان در تحریک فضای داخل ایران از طریق اینترنت پرداخت و آنچه را در فضای اینترنت درباره ایران در جریان است «جنگ نیابتی» علیه ملت ایران دانست.
شمخانی گفت: هشتگ‌های مرتبط با وضعیت ایران در آمریکا و انگلیس و عربستان سعودی و جاهای دیگر ساخته شده است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: 27 درصد از هشتگ‌هایی که در اینترنت درباره ایران به‌راه افتاده متعلق به سعودی‌هاست. دولت «محمد بن سلمان» این هشتگ‌ها را به‌راه می‌اندازد و عوامل اجرایی آن، اسرائیلی و غربی هستند.
شمخانی گفت: سعودی‌ها سازمانی را درست کرده‌اند و افرادی نیز از خارج از آن کشور برای اداره این سازمان آورده‌اند چون خودشان چنین توانایی‌ای را ندارند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی منافقین را نیز ابزار سازمان تحت رهبری سعودی‌ها دانست و گفت: سعودی‌ها از جایی که فکرش را هم نمی‌کنند از ایران پاسخ مناسبی خواهند گرفت و آنها به‌خوبی خطر پاسخ ما را می‌دانند.
وی افزود: عربستان سعودی نمی‌تواند با دخالت در ایران و تحریک ملت آگاه ایران بر شکست‌هایش در یمن سرپوش بگذارد.
شمخانی گفت: حساسیت ملت ایران نسبت به دخالت سعودی در امور کشورمان بیشتر از حساسیت آنها نسبت به دخالت‌های آمریکا و ترامپ است.
وی دشمنی غرب با ایران را احمقانه توصیف کرد و گفت: هدف از دخالت خارجی سازمان‌یافته در ایران این است که جلوی پیشرفت کشورمان گرفته شود. آنها می‌خواهند حرکت رو به جلوی ایران را از داخل به‌هم بزنند و در برابر آن مانع‌تراشی کنند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در ادامه گفت‌وگو با المیادین تأکید کرد که نارضایتی بخشی از مردم ایران از وضعیت اقتصادی کشور یکی از دلایل داخلی اعتراض‌های خیابانی اخیر بود. وی نارضایتی از عملکرد رسانه‌های داخلی را نیز یکی دیگر از دلایل دانست.
شمخانی در عین حال گفت: مشکلات اقتصادی تنها مربوط به ایران نیست، همچنان که در آمریکا نیز مشکلات اقتصادی وجود دارد. مشکلات اقتصادی ایران ناشی از جنگ، تحریم و برخی ضعف‌های مدیریتی ماست. ما بر این مسائل اشراف داریم و می‌دانستیم که این مسائل می‌تواند از سوی مردم مورد پرسش قرار بگیرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی اطمینان داد که آنچه در ایران در حال وقوع است طی چند روز آینده پایان می‌یابد و جای هیچ‌گونه نگرانی دراین‌باره نیست.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان