۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین ۶۴ بیمار مبتلا به ایدز تحت حمایت باشگاه مثبت قزوین هستند
کد خبر: ۲۶۸۹۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱۳ ساعت: ۱۴:۵۷ ↗ لینک کوتاه

معاون پیشگیری بهزیستی استان:

۶۴ بیمار مبتلا به ایدز تحت حمایت باشگاه مثبت قزوین هستند

معاون پیشگیری بهزیستی استان گفت: هم اکنون ۶۴ بیمار تحت حمایت این باشگاه قرار دارند که از این تعداد ۴۰ مرد و ۲۳ زن و ۱ کودک است.

۶۴  بیمار مبتلا به ایدز تحت حمایت باشگاه مثبت قزوین هستند
زهرا غلامرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، اظهار کرد: امروزه با شناخت دقیق عوامل بیماری و چگونگی گسترش آن راههای پیشگیری از بیماری‌ها شناسایی شده است، با شناخت راه‌های پیشگیری و کار بردآن می‌توان قبل از ایجاد بیماری آن را کنترل کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: بیماری ایدز که از سه دهه پیش شروع شده است به سرعت در حال گسترش در همه جهان است یک بیماری عفونی محسوب می‌شود که راه‌های انتقال منحصر به فرد این بیماری آن را از سایر بیماریهای عفونی متمایز می‌کند. 

معاون پیشگیری بهزیستی استان گفت: انتقال از راه ارتباطات جنسی محافظت نشده میان ناقلین، تزریق خون آلوده، استفاده از وسایل تزریق مشترک آلوده باعث می‌شود تا این بیماری جز بیماری‌های رفتاری طبقه بندی می‌شود.

وی اضافه کرد: بنابراین راه‌های پیشگیری از این بیماری نیز به صورت ویژه بوده و با تغییر رفتار میسر خواهد بود، اثرات این بیماری سیستم خانواده و فرد، نظام‌های سلامت، مسائل سیاسی و اجتماعی و تولید را تحت تاثیر قرار داده و هزینه‌های زیادی برای سیستم ما وارد می‌کند.

این مسئول ادامه داد: به دنبال واگذاری فعالیت‌های حوزه پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد راه اندازی باشگاه مثبت با هدف ارائه خدمات حمایتی، مشاوره ای و درمانی به افراد مبتلا به اچ آی وی مثبت در دستور کار معاونت پیشگیری بهزیستی استان‌ها قرار گرفته و در استان قزوین این باشگاه از سال ۱۳۹۲ مشغول به فعالیت و ارائه خدمات به این بیماری شد.

معاون پیشگیری بهزیستی اذعان کرد: هم اکنون ۶۴ بیمار تحت حمایت این باشگاه قرار دارند که از این تعداد ۴۰ مرد و ۲۳ زن و ۱ کودک است.

وی در پایان گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی، مشاوره‌های فردی و خانوادگی، توزیع سبدغذایی، کمک هزینه‌های پزشکی و دندانپزشکی، همچنین ارائه کمک هزینه تحصیلی به فرزندان و فراهم نمودن موقعیت‌های شغلی برای بیماران واجد شرایط و افراد تحت پوشش از اقدامات صورت گرفته در این باشگاه است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان