۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ایران جزو ۵ کشور تولیدکننده باتری هسته ای شد
کد خبر: ۲۶۸۸۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱۲ ساعت: ۱۱:۴۳ ↗ لینک کوتاه

دستیار ویژه سازمان انرژی اتمی در قزوین:

ایران جزو ۵ کشور تولیدکننده باتری هسته ای شد

دستیار ویژه سازمان انرژی اتمی ایران در دیدار با استاندار قزوین: دانشمندان نخبه کشور به تکنولوژی تولید باتری هسته ای دست یافتند که با این کار در ردیف پنج کشور دارنده این فنآوری قرار گرفتیم.

ایران جزو ۵ کشور تولیدکننده باتری هسته ای شد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ علی اصغر زارعان دستیار ویژه سازمان انرژی اتمی پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در دیدار با استاندار قزوین و پس از توافق برای دریافت زمین برای ایجاد مرکز تحقیقات هسته ای در استان اظهار کرد با کمک اندیشمندان و نخبگان علمی کشور به خود باوری و اعتماد به نفسی رسیده ایم که قادریم قله‌های علم و فنآوری را طی کرده و در اوج علمی قرار گیریم.

وی افزود: ایران اسلامی سرزمین دانش و آگاهی است و به همین دلیل توانسته ایم در حوزه دانش هسته ای صلح آمیز حرف زیادی برای گفتن داشته باشیم و هر روز با حرکت در توسعه علمی آن به دستاوردهای جدیدی می‌رسیم.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: در حوزه باتری هسته ای هم اکنون چند کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه به این فنآوری رسیده اند که خوشبختانه پس از ۴ سال تلاش شبانه روزی امروز ایران هم در ردیف این کشورها قرار گرفته و به این تکنولوژی دست یافته است.

زارعان اذعان کرد: با تولید باتری هسته ای دیگر عمر باتری موبایل، باتری قلب و باتری تاسیسات و تجهیزات پزشکی، صنعت نفت و حفاری که همواره به شارژ نیاز داشت با عمر بیش از ۵ تا ۵۰ سال بدون شارژ می‌تواند در خدمت سلامت و بهداشت مردم قرار گیرد و تحولی بزرگ در این عرصه ایجاد کند.

وی بیان کرد: همچنین در انتقال ماهواره‌های فضایی که به انرژی ثابت نیاز دارد با این باتری هسته ای گام بزرگی برداشته شده و این نیاز هم تامین خواهد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان