۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین کریمی شاید به مدال قهرمانی نرسید اما به نشان پهلوانی دست یافت/ نام کریمی مانند میراسماعیلی در ورزش ایران ثبت و ماندگار شد/ اکنون وقت قدردانی از این پهلوان است
کد خبر: ۲۶۸۷۴۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

کریمی شاید به مدال قهرمانی نرسید اما به نشان پهلوانی دست یافت/ نام کریمی مانند میراسماعیلی در ورزش ایران ثبت و ماندگار شد/ اکنون وقت قدردانی از این پهلوان است

نامزد ریاست فدراسیون بوکس، گفت: کریمی پهلوان ایرانی است که شاید به قهرمانی نرسید، اما نام او مانند میراسماعیلی‌ها در تاریخ ورزش ایران ثبت و ماندگار شد و حالا وقت آن است که مسئولان ورزش از قدردانی کنند.

کریمی شاید به مدال قهرمانی نرسید اما به نشان پهلوانی دست یافت/  نام کریمی مانند میراسماعیلی در ورزش ایران ثبت و ماندگار شد/ اکنون وقت قدردانی از این پهلوان است

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، علیرضا کریمی نماینده تیم ملی کشتی کشورمان در وزن 86 کیلوگرم در مسابقات جهانی زیر 23 سال و در مبارزه با کشتی گیر روسیه،در حالیکه از حریف خود پیش بود با صحبت‌های مربیان تیم ملی متوجه پیروزی کشتی‌گیر اسرائیلی برابر حریف آمریکایی شد و به عمد مقابل حریف روس شکست خورد تا در دور بعد با نماینده رژیم صهیونیستی کشتی نگیرد.

بهزاد کتیرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ، در مورد عدم مبارزه کردن علیرضا کریمی عضو تیم ملی کشتی مقابل رژیم اشغال‌گر قدس، اظهار داشت: خبری که در رابطه با علیرضا کریمی عضو تیم ملی کشتی طی یکی دو روز گذشته مطرح شده سر و صدای زیادی به پا کرده در طول مسابقه مربیان کریمی متوجه شدند که آن سوی جدول نماینده رژیم اشغال‌گر قدس مقابل حریف خود به برتری دست یافته و کریمی باید در مرحله بعد با این کشتی‌گیر مبارزه کند به همین دلیل مربیان ناچار شدند در طول مسابقه به کریمی بگویند که مقابل نماینده روسیه شکست بخورد تا در ادامه مسابقات مشکلاتی برای تیم ملی کشتی ایران به وجود نیاید.

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: خبری که قابل تعامل است اینکه این برخورد در همه کشورهای اسلامی وجود دارد ما در زمینه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، ورزشی و ... هیچ تعاملی  با رژیم غاصب صهیونیسم نداریم.این به این دلیل است که همه کشورهای مسلمان به خاطر نفرتی که از این رژیم کودک‌کش دارند حاضر نیستند به هیچ عنوان در هیچ بخشی با این رژیم اشغال‌گر تعامل داشته باشند. البته این تنها کشور ما نیست ما در همه دنیا کشورهای زیادی را داریم که حاضر نیستند به هیچ عنوان با این رژیم غاصب تعامل داشته باشند اما چون ورزش رشته‌ای است که بسیار زیاد رسانه‌ای می‌شود و هر اتفاق کوچک و بزرگ بازتاب زیادی دارد. این اتفاقی که رخ داده طبیعی است و اولین بار و آخرین بار هم نخواهد بود شما نگاه کنید رونالدو در فوتبال دنیا به چه اندازه شهرت دارد. او نیز مواضع خود را در مقابل اسرائیل و رژیم کودک‌کش صهیونیست اعلام کرده است.  این طور نیست که فقط ما آنها را به رسمیت نمی‌شناسیم حتی چهره‌ های بزرگ دنیا نیز این موضوع را اعلام کرده‌اند. این غده سرطانی را ما به هیچ عنوان قبول نداریم و رفتار علیرضا کریمی واقعا ارزشمند بوده او نشان داده که یک پهلوان واقعی است. 

رئیس سابق فدراسیون ووشو در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: به نظر من موضع فدراسیون در مقابل اتفاقی که رخ داده خیلی خوب نبوده است، فدراسیون کشتی ایران باید طوری برنامه‌ریزی کند تا از شرایط مسابقات مطلع باشد و اگر از قبل می‌دانیم که ما در آن وضع احتمال حضورمان با رژیم غاصب اسرائیل وجود دارد نباید نماینده‌ای به مسابقات اعزام کنیم. باید یک موضوع مهم اشاره کنم IOC آمد و رژیم  غاصب از آسیا جدا کرد و به اروپا برد خب آنها موضع کشورهای اسلامی را می‌دانند و به همین دلیلی چنین تصمیمی را گرفتند پس فدراسیون کشتی و دیگر فدراسیون‌ها باید تدابیری بیندیشند تا قبل از اینکه این اتفاق‌ها رخ دهند ورزشکاران خود را به مسابقات اعزام نکنند، مواضع سیاسی همه کشورهای آزاده اینطور است که نمایندگان رژیم اشغال‌گر قدس را به رسمیت نمی‌شناسد. 

رئیس سابق فدراسیون کاراته در پاسخ به این سوال که به نظر شما با توجه به اینکه نماینده کشتی تیم ملی کشورمان که شانس کسب مدال در این رقابت‌ها را داشت و با تصمیمی که گرفت چه کاری باید انجام داد که ا یک مقدار از لحاظ روحی و روانی شارژ شود، گفت: ما در زمینه مسائل داخلی باید بازیکنانی که حاضر نمی‌شوند مقابل نماینده رژیم غاصب مبارزه کنند را طوری به آنها انرژی دهیم که آنها در ادامه راه به مشکل نخورند مسئولان فدارسیون و مسئولان وزارت ورزش و جوانان باید حالا او را توجیه کنند که با کاری که انجام داده از ارزش‌ها و نظام انقلاب اسلامی دفاع کرده است. او شاید مدال قهرمانی را در این رویداد نتوانست کسب کند اما مدال پهلوانی دور گردن این کشتی‌گیر با اخلاق است همه ما می‌دانیم آنها وقتی شهدای هسته‌ای ما را ترور کردند بلافاصله مدعی شدند که ایران نمی‌تواند کاری انجام دهد و حالا ما می‌دانیم که نباید  این رژیم غاصب را به رسمیت بشناسیم. وقتی در یک رویداد دو ورزشکار با هم دست می دهند و همدیگر را در آغوش می‌کشند معنی آن این است که ما برادر و دوست یکدیگر هستیم اما ما به هیچ عنوان این رژیم کودک‌کش را در هیچ مراوده‌ای به رسمیت نمی‌شناسیم.

کاندید ریاست فدراسیون بوکس در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: در المپیک سال 2004 آرش میراسماعیلی ستاره جودوی ایران حاضر نشد به خاطر رسیدن به یک مدال پا روی ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی بگذارد او مدال المپیک را فدای ارزش‌های کشورمان کرد همین الان از هر کسی سوال کنید که در المپیک 2004 چه کسانی مدال گرفتند شاید خیلی‌ها به سختی به خاطر داشته باشند که مدال‌آوران المپیک چه افرادی بودند اما رفتاری که میراسماعیلی داشت در ذهن همه حک شده و او اسطوره و پهلوان ورزش و جودوی ایران می‌دانند  علیرضا کریمی نیز با رفتاری که از خود نشان داده در ذهن مردم ماندگار شده است. کار او با ارزش بوده و قطعاً‌ باید از او قدردانی شود. همه مردم ایران این پهلوان را دوست دارند و می‌دانند که کار بزرگی انجام داده و قطعا باید از او تقدیر و تشکر شود. این را نباید فراموش کنید هر وقت ما مقابل اسرائیل کودک‌کش ایستادیم ضرر نکردیم و منفعت کردیم. علیرضا کریمی با این کار از ارزش‌های شهدای انقلاب اسلامی دفاع کرد.کریمی در درجه اول یک پهلوان ایرانی است که شاید به قهرمانی نرسید، اما نام او مثل میراسماعیلی‌ها در تاریخ ورزش ایران ثبت و ماندگار شد و حالا وقت آن است که مسئولان ورزش از کار ارزشمند او تقدیر و تشکر کنند.

انتهای پیام/ک

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان