۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین عاملان نارضایتی مردم مهرگان باید پاسخگو باشند/ وجود ۴ هزار زندانی در قزوین
کد خبر: ۲۶۸۷۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۸ ساعت: ۱۰:۵۳ ↗ لینک کوتاه

رئيس كل دادگستري استان قزوين:

عاملان نارضایتی مردم مهرگان باید پاسخگو باشند/ وجود ۴ هزار زندانی در قزوین

رئيس كل دادگستري استان قزوين گفت: اگر محرز شود در منطقه مهرگان مدير يا پيمانكاري كوتاهي كرده باشد بايد پاسخگو باشد و مطابق قانون با وي رفتار خواهد شد

عاملان نارضایتی مردم مهرگان باید پاسخگو باشند/ وجود ۴ هزار زندانی در قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام نورالله قدرتی رئيس كل دادگستري استان قزوين صبح امروز(چهارشنبه) در ديدار با مردم شهر مهرگان اظهار کرد: ريشه همه مشكلات ما جدا شدن از فرهنگ ناب و غني اسلامي و اهل بيت است هرچه از اين فرهنگ فاصله بگيريم مشكلات ما بيشتر مي شود.

وی ادامه داد: كساني كه زندگيشان رنگ و بوي اهل بيت (ع) را دارد كمترين مشكل را دارند و براي ديگران هم مشكل كمتري ايجاد مي‌كنند.

این مسئول اضافه کرد: كساني كه در بازديد از زندان ملاقات كرديم اغلب كساني بودند كه از اين سفره پربركت دور بوده و يا اينكه كساني که فاصله گرفته اند برايشان مسأله درست كرده اند.

وی افزود: براي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي بايد انسان از درون ساخته شود زماني كه اعتقاد، باور و ارزش‌هاي اخلاقي در جامعه پررنگ شود.

قدرتی در پاسخ به شکایت و یادداشت برخی از مردم حاضر در خصوص کوتاهی در ساخت و سازها و خدمات جانبی مسکن مهرگان عنوان کرد: مشكلات منطقه بايد اولويت بندي شود و اطلاعات جامعي داشته باشيم و اگر محرز شود در اين منطقه مدير يا پيمانكاري كوتاهي كرده باشد، بايد پاسخگو باشد و مطابق قانون با وي رفتار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: كسانی كه به واسطه تضييع حقوق مردم يك شبه ثروت‌هاي بادآورده به دست آورده اند بايد مقابل قانون پاسخگوي عملكرد خود باشند و حقوق تضييع شده مردم را به آنها برگردانند.

رئيس كل دادگستري استان قزوين گفت: سازمان‌ها و نهادهاي مختلف كه درگیر و در جریان و مرتبط با ساخت مسكن مهرگان بوده اند؛ بايد در نشستي حاضر شوند و مسئوليت اقدامات خود را بپذيرند.

وی توضیح داد: دستگاه قضايي مي‌خواهد مشكل را از دوش مردم و مديريت اجرايي بردارد و شما هم اين بار را از دوش دستگاه قضا برداريد؛ چراكه اگر مشكل شما حل شود از سرجمع پرونده‌هاي وارده ساليانه دستگاه قضايي استان200 تا 300 پرونده حذف خواهد شد.

این مسئول اعلام کرد: مشكلاتي چون عدم پرداخت شار‍‍‍ژ و عدم همكاري و رعايت نكردن اخلاق و قواعد آپارتمان نشيني از جمله علل تشكيل پرونده است كه در مقايسه با ساير پرونده هاي دستگاه قضايي بايد گفت كه اين پرونده‌ها زمان و هزينه‌هاي زيادي را به اين دستگاه تحميل مي كند حال آنكه از طريق فرهنگي و اجتماعي و استفاده از ظرفيت‌هاي مختلف مردمي مي توان چنين مشكلاتي را حل كرد.

وی اظهارداشت: اجازه نمي‌دهيم در بررسي پرونده‌ها مباحث سياسي وارد شود، ممكن است در مشكلي كوتاهي در دوران دولتي باشد و يا در دولت امروز موضوعي مطرح باشد؛ ولی نباید در بررسي چنين مشکلات نگاه‌ها به سوي دولت‌ها باشد بلكه بايد هدفمان برداشتن باري از دوش مردم و نظام و تسهيل در روند زندگي مردم باشد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: براي حل مشكلات، خود مردم هم بايد پاي كار بيايند چراكه حل هر مشكلي در گروه سه ضلع مردم، دستگاه اجرايي و دستگاه قضایی است ولي بايد براي موضوع هاي بسيار مهم از اين سه ظرفيت استفاده شود.

وی اعلام کرد: حدود چهار هزار زنداني داريم و احكام زيادي صادر شده ولي بازهم مراجعه به دستگاه قضايي ادامه دارد؛ بنابراين راهكار حل مشكلات زندان و حبس و احكام قضايي نيست بلكه اين راهكار بايد گام نهايي باشد.

قدرتی ادامه داد: زندان درمان نيست زندان مُسكن است فرهنگ ديني و ارزش هاي اخلاقي راهكار پيشگيري است از اين رو فرزندان خود را از ابتداي سنين با مسجد و بسيج آشنا كنيد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان