۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین یکی از راه‌های نزدیکی به امام زمان (عج) پرداختن به قرآن است
کد خبر: ۲۶۸۶۹۶ نویسنده: علی عباسی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۷ ساعت: ۹:۱۸ ↗ لینک کوتاه

مدیر حوزه علمیه قزوین:

یکی از راه‌های نزدیکی به امام زمان (عج) پرداختن به قرآن است

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه یکی از راه‌های نزدیکی به امام زمان (عج) پرداختن به قرآن است، گفت: ایشان دین و قران جدید که نمی‌آورند، بلکه همین قرآن و دین خدا را به نحو احسنت اجرا خواهندکرد،

 یکی از راه‌های نزدیکی به امام زمان (عج) پرداختن به قرآن است
حجت الاسلام عباسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به اینکه امام زمان (ع) حکومتی را تشکیل خواهند داد که هیچکدام از امامان موفق به تشکیل آن نشدند، تاکیدکرد: در زمان سایر ائمه به دلیل پذیرا نبودن جامعه بشریت، شرایط تشکیل حکومت مهیا نبود.

وی تصریح کرد کرد: با گذشت زمان جامعه بشریت رشد می‌کند و عقل‌ها پذیرای حکومت عدل جهانی می‌شوند؛ امام زمان(عج) نیز از جانب خداوند ماموریت دارند که در چنین شرایطی و با کمک انسان‌های رشدیافته‌ای که توانایی اداره این حکومت را دارند، حکومت عدل الهی را تاسیس کنند.

این کارشناس مذهبی افزود: در روایات آمده است که امام زمان پس از ظهور دست ولایتی بر سر مردم می‌کشند و مردم را از حکومت عدالت خود بهره‌مند می‌کنند.

عباسی با بیان اینکه ظلم و فساد در آن زمان به نهایت خود می‌رسد، تصریح کرد: مردم از ظلم و بی‌عدالتی خسته می‌شوند و فریاد عدالتخواهی می‌زنند، در دوران قبل از ظهور زبان حال همه این می‌شود که دیگر به ستوه آمده‌اند و ظلم همه جا را فرا گرفته‌است.

وی با اشاره به اینکه اکنون در ایام به امامت رسیدن امام زمان (عج) هستیم، تشریح کرد: ایشان پس از به امامت رسیدن تا به امروز در غیبت به سر می‌برند و ظهور آن حضرت و برپایی حکومت عدل جهانی نیازمند معرفت شیعیان است، یعنی نا زمانی که ما به معرفت واقعی نرسیم پذیرای حکومت عدل جهانی نمی‌شویم.

رعایت حق الناس از مهم‌ترین راه‌ها برای نزدیکی به حضرت است
مدیر جوزه علمیه قزوین اذعان کرد: در روایات داریم که یاران حقیقی و خالص امام زمان (عج) ۳۱۳ نفر هستند، این افراد انسان‌های بامعرفتی هستند و ما نیز هرچه معرفتمان بیش تر شود بهتر می‌توانیم پذیرای حکومت عدل امام زمان(عج) باشیم.

عباسی با بیان اینکه یکی از راه‌های نزدیکی به امام زمان (عج) پرداختن به قرآن است، گفت: ایشان دین و قران جدید که نمی‌آورند، بلکه همین قرآن و دین خدا را به نحو احسنت اجرا خواهندکرد، پس کسانی که با قرآن انس بیشتری دارند، امام زمانی تر هستند.

این کارشناس مذهبی تشریح کرد: از مرحوم آیت‌الله بهجت نقل شده که فرمودند "هرکس دلش برای امام زمان تنگ شد به قرآن مراجعه کند و قرآن بخواند"، این سخن به این دلیل است که امام زمان (ع) چیزی غیر از قرآن نیست و منطبق بر قرآن است.

وی افزود: اگر قرآن را خوب قرائت کنیم، مفاهیم آن را خوب بفهمیم و عامل به آن باشینم، به امام زمان نزدیکتر خواهیم شد، از سوی دیگر مطالعه و عمل به احادیث و روایات ائمه معصوم نیز برای نزدیکی به امام زمان لازم است.

عباسی به مثال‌هایی از ویژگی‌های فرد منتظر اشاره و تصریح کرد: رعایت آداب و حقوق و وظایف اجتماعی در مقابل پدر و مادر، همسایه، همکار و دیگر اعضای جامعه از ویژگی‌های فرد منتظر است.

وی اظهار کرد: رعایت حق الناس یکی از مهم‌ترین مصادیق کارهایی است که برای نزدیکی به امام زمان(عج) باید انجام دهیم، یعنی کارگران حق کارفرمایان، کارفرمایان حق کارگران، همسایه ها حق یکدیگر، بازاری‌ها حق مشتری و مشتری حق فروشنده را ادا کنند، در کنار این‌ها حکومت نیز حقی بر گردن ما دارد که باید رعایت کنیم.
انتهای پیام/5001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان