۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین افزایش قیمت نان از التهاب مشکلات نانوایان می‌کاهد/ کیفیت آرد توزیعی پایین است
کد خبر: ۲۶۸۶۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۴ ساعت: ۸:۳۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس اتحادیه نانوایان استان قزوین:

افزایش قیمت نان از التهاب مشکلات نانوایان می‌کاهد/ کیفیت آرد توزیعی پایین است

رییس اتحادیه نانوایان استان قزوین با انتقاد از کیفیت پایین آرد گفت: افزایش ۱۵ درصدی قیمت نان مسکنی است که تا حدی از التهاب مشکلات نانوایان می‌کاهد.

 افزایش قیمت نان از التهاب مشکلات نانوایان می‌کاهد/ کیفیت آرد توزیعی پایین است
مصیب بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی قیمت نان اظهار کرد: براساس مصوبه کشوری قیمت نان ۱۵درصد افزایش یافته اما اعمال این افزایش قیمت منوط به چاپ آگهی تعرفه‌ها از سوی اتحادیه و چسباندن آن در نانوایی‌ها است.

وی افزود: تا زمانی که تعرفه‌های جدید در نانوایی‌ها چسبانده نشده نانوایان مجاز به اعمال افزایش قیمت ۱۵درصدی نان نیستند.

رییس اتحادیه نانوایان استان قزوین اضافه کرد: کیفیت نان تولیدی به کیفیت آرد بستگی داشته و ربطی به قیمت نان ندارد.

بهرامی با تأکید بر اینکه آرد توزیع شده بین نانوایی‌ها باید کیفیت خوبی داشته باشد تا بتوان نان با کیفیت تولید کرد، ادامه داد: در استان قزوین سال گذشته و حتی سال جاری در برخی از موارد گندم‌های تولیدی بیش از ۶ درصد سن زدگی داشت که وقتی این گندم‌ها وارد چرخه تولید نان می‌شود از کیفیت آن می‌کاهد.

وی عنوان کرد: برخی از نانواها به لحاظ اینکه قیمت نان ۳ سال متوالی ثابت مانده بود از وزن نان کم می‌کردند که انتظار می‌رود با افزایش قیمت مصوب شده وزن چانه‌های نان به وضعیت قبل بازگردد.

این مسئول تصریح کرد: در کشور حداقل ۱۰ درصد تورم داریم که با توجه به آن قیمت نان باید ۳۰درصد افزایش می‌یافت.

افزایش قیمت نان هر ساله صورت گیرد
بهرامی گفت: حامل‌های انرژی و دستمزد کارگران نانوایی‌ها هر ساله افزایش می‌یابد اما قیمت نان چندین سال ثابت می‌ماند که منطقی نبود.

وی بیان کرد: این افزایش ۱۵ درصدی قیمت نان مسکنی است که تا حدی از آن التهاب مشکلات نانوایان می‌کاهد.

رییس اتحادیه نانوایان استان قزوین با اشاره به استفاده از نمک بیشتر از حد استاندارد در نان خاطرنشان کرد: کیفیت پایین آرد موجب می‌شود که نانوایان نیم درصد بیشتر از میزان استاندارد از نمک استفاده کنند.

بهرامی عنوان کرد: آدر گندمی کشته شده باید اصلاح شود تا کیفیت آرد هم افزایش یافته و بتوانیم نان با کیفیت قابل قبول تولید کنیم.

وی افزود: قیمت حامل‌های انرژی و دستمزد کارگران هر ساله افزایش می‌یابد در حالی که افزایش قیمت نان هر سه سال یک بار رخ می‌دهد که این موضوع مهمترین مشکل نانوایان به شمار می‌رود.

رییس اتحادیه نانوایان استان قزوین یادآور شد: ۶۰ درصد هزینه‌های تولید نان برای مواردی غیر از تهیه آرد هزینه می‌شود؛ بنابراین نیاز است افزایش قیمت نان هر ساله صورت گیرد.
انتهای پیام/۴۰۰۱/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان