۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ۷ مجموعه ورزشی در شهر قزوین احداث می‌شود
کد خبر: ۲۶۸۱۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۲۱ ساعت: ۱۵:۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری:

۷ مجموعه ورزشی در شهر قزوین احداث می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین از احداث ۷ مجموعه ورزشی در شهر قزوین خبر داد و گفت: لاین غربی جاده سلامت از بوستان باراجین تا دانشگاه آزاد اسلامی و ساخت زمین چمن مصنوعی در مینودر از جمله پروژه‌هایی است که تا سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

۷ مجموعه ورزشی در شهر قزوین احداث می‌شود
سعید وزیری نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به هزینه 20 میلیارد تومانی شهرداری قزوین در حوزه ورزش شهر قزوین اظهار کرد: 16 میلیارد تومان از این رقم در حوزه زیر ساخت‌های ورزشی شهرداری قزوین هزینه شده است؛ البته این عدد به غیر از فضاهای ایجاد شده در بوستان‌هایی است که جدید احداث شده‌اند.

هزینه 3 میلیارد تومانی شهرداری قزوین برای برگزاری مسابقات ورزشی
وی اضافه کرد: سه میلیارد تومان نیز صرف برگزاری مسابقات ورزشی در سطح منطقه‌ای، شهری، ملی و بین‌المللی و همچنین حمایت از تیم‌ها و هیئت‌های ورزشی شهر قزوین از جمله تیم فوتبال کاسپین شده است.

نصب ۸۰۰ ست ورزشی در ۶۳ نقطه سطح شهر قزوین
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین بیان کرد: در سال ۸۸ هیچ ست ورزشی در سطح شهر قزوین وجود نداشت ولی طی هشت سال اخیر ۸۰۰ ست ورزشی در ۶۳ نقطه سطح شهر قزوین با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان نصب شده است.

150 هزار مترمربع به فضاهای ورزشی قزوین افزوده شده است
این مسئول در ادامه با اشاره به احداث مجموعه فرهنگی ورزشی شقایق در زمینی به متراژ ۱۸ هزار مترمربع افزود: در این مجموعه زمین چمن مصنوعی، پییست دوچرخه سواری، زمین چمن طبیعی، زمین اسکیت، زمین تنیس خاکی، زمین بسکتبال، زمین والیبال، سالن ایکس باکس، زمین دوچرخه تریال و پیست دومیدانی در این مجموعه ورزشی احداث شده است که همه این زمین‌ها به طور استاندارد ساخته شده که به طور تفکیک شده محصور شده‌اند.

وی به احداث بوستان بانوان در جنوب شهر قزوین اشاره کرد و گفت: فضاهای اجتماعی، زمین بازی کودکان، پیست دوچرخه سواری، آمفی تئاتر روباز، اماکن ورزشی و فضاهای مکمل در این بوستان پیش بینی شده است.

این مسئول اضافه کرد: با راه‌اندازی این بوستان هر منطقه شهرداری صاحب یک بوستان بانوان خواهد شد.

ایجاد 20 ایستگاه ورزش صبحگاهی در شهر قزوین
وزیری نژاد بیان کرد: در سال 88 فقط دو ایستگاه ورزش صبحگاهی در شهر قزوین وجود داشت که اکنون این رقم به 20 ایستگاه ورزش افزایش یافته است، در حال حاضر بیش از 300 شهروند قزوینی با حضور 30 مربی از ورزش صبحگاهی این ایستگاه‌ها استفاده می‌کنند.

اجرای ۴۰۰ برنامه ورزشی توسط شهرداری قزوین
این مسئول افزود:طی هشت سال اخیر ۴۰۰ برنامه ورزشی با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان توسط شهرداری با همکاری هیئت‌های ورزشی در سطح شهر قزوین اجرا شده است.

وزیری‌نژاد اضافه کرد: علاوه بر اجرای برنامه‌ها و مسابقات ورزشی، شهرداری قزوین همواره از مسابقات ملی و بین‌المللی نظیر مسابقات بین‌المللی شطرنج، دوچرخه سواری تریال، مسابقات آفروید، برگزاری پنج دوره مسابقات بین المللی تنیس روی میز و مسابقات ملی همچون برگزاری پنج دوره همایش پیاده روی خانوادگی، مسابقات جام کشتی روز قزوین، مسابقات ملی شطرنج، مسابقات ورزش کبدی، جشنواره بازی‌های بومی - محلی حمایت کرده است و در برگزاری بسیاری از مسابقات و برنامه‌های ورزشی نیز مشارکت موثری داشته است.

وی برگزاری دو دوره تجلیل از قهرمانان و مدل آوران آسیایی، جهانی و المپیک را از دیگر اقدامات شهرداری برشمرد و افزود: سومین دوره آن 14 آذر ماه سال جاری در هفته وحدت و در آستانه میلاد با برکت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) برگزار خواهد شد.

احداث هفت مجموعه ورزشی در شهر قزوین
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در ادامه گفت: لاین غربی جاده سلامت از بوستان باراجین تا دانشگاه آزاد اسلامی، ساخت زمین چمن مصنوعی در مینودر، راه اندازی سالن ورزشی خانه فرهنگ سنجیده، سالن ورزشی خانه فرهنگ ناصر آباد، چوبیندر، باغ نشاط، سالن ورزشی فرهنگسرا روبروی الغدیر از جمله پروژه‌های در دست اقدام سازمان است که تا سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین توسعه ورزش‌های همگانی با رویکرد ایجاد نشاط اجتماعی و ارتقای سطح سلامت شهروندان است، گفت: ورزش هدف نیست؛بلکه ابزاری است برای ارتقای سطح سلامت عموم مردم.

وزیری‌نژاد خاطرنشان کرد: باتوجه به حمایت‌های شهردار ورزش دوست و شورای پنجم شهر قزوین برنامه ورزشی شهرداری قزوین با همین شتاب ادامه خواهد داشت و این نوید بخش روزهای بهتری برای ورزش قزوین است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان