۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین یک هزار میلیارد تومان به عشایر کشور اختصاص داده می‌شود
کد خبر: ۲۶۷۴۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۶ ساعت: ۱۴:۴۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان امور عشایر ایران:

یک هزار میلیارد تومان به عشایر کشور اختصاص داده می‌شود

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: برای اجرای طرح های تولیدی و اقتصادی بیش از یک هزار میلیارد تومان به عشایر کشور اختصاص داده می‌شود.

یک هزار میلیارد تومان به عشایر کشور اختصاص داده می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران ظهر امروز(شنبه) در اولین جلسه شورای عشایر استان در استانداری قزوین اظهار کرد: خوشبختانه در استان ردیفی برای عشایر تخصیص داده شده که برای اجرای برنامه‌ها هزینه می‌شود.

وی افزود: جامعه عشایر چند بعدی است و با تشکیل شورای عالی عشایر و بر اساس قانون تشکیل شده تا به نیازهای این گروه توانمند رسیدگی کند که با عمل به وظایف خود بر اساس قانون می‌توان کارهای بزرگی اجرا کرد.

این مسئول تصریح کرد: یک سند فرابخشی تهیه شده که ۱۳ صفحه آن مربوط به عشایر است و در برنامه ششم هم ظرفیت‌های خوبی ایجاد شده که باید عملیاتی شود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: در برنامه پنجم نام عشایر به تعدد آمده و برای توانمند سازی این افراد پس از تشکیل شورای عشایر در سال ۹۳ در طرح جامع عشایر موضوع ارتقاء سواد، دانش و مهارت و امور بهداشتی درمانی افراد و سایر نیازها دیده شده و بسترها را آماده کرده ایم تا به این امور رسیدگی شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه در تامین منابع هیچ مشکلی نداریم و یک هزار میلیارد تومان از منابع ملی ۱۱ هزار میلیارد تومانی کشور به عشایر اختصاص داده می شود که ظرفیت بسیار خوبی است.

قندالی ادامه داد: در اجرای طرح‌های تولیدی عشایر ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه داده می‌شود که برای ایجاد اشتغال موثر است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان قزوین اظهارداشت: در قزوین ظرفیت گیاهان دارویی و گردشگری زیادی دارید که باید شکوفا شود و در کشت علوفه و باغ هم ظرفیت قابل توجه است که برای آن لازم است برنامه ریزی کنید.

این مسئول یادآور شد: باید منابع زیست محیطی را حفظ کنیم و در این راستا نگذاریم چراگاه‌ها نابود شود بلکه با تنوع فعالیت‌ها و در نظر گرفتن همه ظرفیت‌ها اقدام کنیم.

رئیس سازمان امور عشایر ایران بیان کرد: زنجیره تولید گوشت قرمز را در اولویت قرار داده ایم و با طرح کاهش زمان پرواری و عرصه گیاهان دارویی امیدواریم کارهای خوبی در بخش عشایر صورت گیرد که در این راستا طرح پرواری یک میلیون و ۷۰۰ هرار راس دام را در بخش عشایر اجرا کرده ایم.

وی گفت: در صنایع دستی که ۳۵ درصد به عشایر تعلق دارد باید این ظرفیت را شکوفا کنیم و از این قابلیت برای اشتغال و اقتصاد عشایر بیشترین بهره را ببریم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان