۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین راهپیمایان اربعین منادیان تمدن بشری در جهان هستند/ مرحوم همافر جزو سرمایه‌های معنوی انقلاب بود
کد خبر: ۲۶۷۴۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۴ ساعت: ۱۲:۲۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در قزوین:

راهپیمایان اربعین منادیان تمدن بشری در جهان هستند/ مرحوم همافر جزو سرمایه‌های معنوی انقلاب بود

نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: با اشاره به همایش عظیم اربعین حسینی گفت: راهپیمایان اربعین منادیان تمدن بشری هستند و آینده جهان با اندیشه قرآنی و نگاه علوی و با زیرساختی که پیامبر اسلام (ص) در غدیرخم بنانهاد ساخته خواهد شد.

راهپیمایان اربعین منادیان تمدن بشری در جهان هستند/ مرحوم همافر جزو سرمایه‌های معنوی انقلاب بود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در جلسه شورای اداری استان قزوین با عرض تسلیت مصائب اهل بیت (ع) در آستانه اربعین حسینی اظهار کرد: از خدای متعال درخواست داریم که توفیق پیروی از راه امام حسین (ع) و ادامه راه شهدای کربلا را روزی و سیره زندگی همه ما قرار دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به خطبه اول نهج‌البلاغه اذغان کرد: امیرمومنان درباره فلسفه بعثت پیامبر اسلام و نقش آن حضرت در جامعه بشری می‌فرمایند که خدای متعال به وسیله پیامبر راه مردم را اصلاح کرد و سبک زندگی مردم را از بعد عملی تغییر داد و از بعد عقلانی و نظری؛ عقل‌ها را نورانی و عمل‌ها را اصلاح کرد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: امام صادق (ع) درباره سیدالشهداء (ع) و زیارت اربعین می‌فرمایند: «خدایا این حسین ما خون دلش را در راه تو بذل کرد»؛ یعنی امام دقیقا براساس رسالت همه انبیاء در بعثت آنها عمل کرد؛ رسالتی که با آن مردم در عقل دانا و در اداره توانا شوند.

وی ابراز کرد: وجه مشترک همه دوستداران امام حسین (ع) عشق و علاقه به ساحت مقدس حسینی است و همه باید بتوانیم در باب اربعین حسینی قدم‌های جدی تری برداریم و این حماسه ارزشمند بین‌المللی را با عشق افشانی و تعظیم شعائر حسینی به طور شایسته برگزار کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به نامه ۵۳ نهج‌البلاغه که مشهور به عهدنامه مالک اشتر است، گفت: این نامه دریای بیکرانی از معرفت امیرمومنان(ع) است که هرکسی با هرنگاهی که به این دریا وارد ‌شود، می‌تواند گوهر مدنظر خود را صید کند.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: نهج‌البلاغه و اصول کافی و اینگونه کتاب‌ها که خاستگاه و پایگاه قرآنی دارند کتاب‌هایی نیستند که با یکبار مطالعه معارفشان دریافت شود؛ بلکه جا دارد همواره معارفشان در زندگی ما جاری باشد.

وی ابراز کرد: جرج جرداق مسیحی، دانشمندی است که با داشتن دین مسیحیت اما دلداده امیرمومنان(ع) است و گفته است که من ۲۰۰ بار نهج‌البلاغه را مطالعه کردم و در هربار مطالعه شوقم برای مطالعه بعدی افزایش یافت. اگر روز قیامت ما و این دانشمند مسیحی باهم در محضر امام علی (ع) حاضر شویم و از ارتباط خود با نهج‌البلاغه بگوییم به طور یقین ما شرمنده خواهیم شد.

عابدینی اضافه کرد: باید تلاش کنیم که در استان قزوین با اقداماتی که در حوزه نهج‌البلاغه صورت می‌گیرد بتوانیم در روز قیامت گزارش شایسته‌ای خدمت حضرت ارائه دهیم، همانطور که قدم‌های خوبی در حوزه نماز جماعت و قرآن برداشته شده اما فاصله ما با شرایط مطلوب بسیار زیاد است. در باب ترویج نهج‌البلاغه هم در ادارات و دستگاه‌های مختلف استان نیازمند برداشته شدن قدم‌های خوبی هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه امام علی (ع) خود را ابتدا بنده خدا معرفی می‌کند و به مالک اشتر می‌گوید که کمک من از تو برای ایجاد مسیر بندگی است و با این نگاه به تو ماموریت می‌دهم.

امام جمعه قزوین افزود: زمانی که امیرمومنان(ع) به مالک اشتر برای امور مصر ماموریت می‌دهد، به او امر می‌کند که برنامه‌ای برای منابع درآمدی داشته باشد و زکات، خمس و خراج باید دریافت شود و تاکید می‌کنند که امنیت برای مردم باید تامین شود.

وی اضافه کرد: دومین دستورالعمل امام به مالک اشتر اصلاح امور مردم است که این حوزه امور فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سازندگی و تامین رفاه مردم را شامل می شود؛ در واقع امیرمومنان(ع) مطالبات قرآنی را از والی خود درخواست می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: حضرت ابراهیم (ع) زمانیکه خانه کعبه را به همراه فرزندش حضرت اسماعیل می‌ساختند در دعای خود از خداوند می‌خواهد که این شهر آباد شود و در ابتدا امنیت و سپس رزق زندگی را از خدا طلب می‌کند، با این درخواست متوجه می‌شویم که موضوع امنیت اهمیت بسیاری دارد.

عابدینی تصریح کرد: شاید قبل از داستان داعش فهم این موضوع برای ما قابل درک نبود اما امروز مردم سوریه و عراق معنای این آیه و اهمیت و اولویت امنیت را به خوبی درک می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: امیرمومنان(ع) در معرفی خودشان فرمودند: من یک کوه سربه فلک کشیده هستم که از دامنه‌های این کوه سیل‌هایی جاری است، در واقع هرجمله امام یک چشمه است که این چشمه‌ها به هم پیوسته و خطبه‌ها و نامه‌ها را تشکیل داده است.

امام جمعه قزوین افزود: همیشه تمدن‌ها کنار رودخانه‌ها شکل گرفته است؛ البته تمدن مادی و سخت افزاری، اگر ما خود را نیازمند به تمدن انسانی بدانیم باید در کنار معارف قرآن و نهج‌البلاغه قرار بگیریم.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در هرکجا که اشاره به تمدن دارند هدفشان تمدن انسانی است، زیرا بشر نیازمند تمدن انسانی است. امروز برج نشینان، سیاستمداران و اندیشمندان می‌دانند که خلاء جهان نبود تمدن انسانی است.

عابدینی ابراز کرد: زمانیکه در میانمار هزاران انسان قتل عام می‌شوند همان افرادی که جهان آنها را متمدن می‌شناسد به تماشای این جنایات می‌نشینند و حمایت هم می‌کنند و به قاتل مردم مظلوم جایزه صلح هم می‌دهند، این صحنه‌ها ثابت می‌کند جهان نیازمند تمدن انسانی، علوی و حسینی است.

وی با اشاره به همایش عظیم اربعین حسینی گفت: راهپیمایان اربعین منادیان تمدن بشری هستند و آینده جهان با اندیشه قرآنی و نگاه علوی و با زیرساختی که پیامبر اسلام (ص) در غدیرخم بنانهاد و با بنایی که سیدالشهدا (ع) در عاشورا گذاشت و چشم‌اندازی که پیروان قرآن و اهل بیت (ع) نسبت به ظهور دارند، ساخته خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به درگذشت یکی از مبارزان دوران انقلاب عنوان کرد: روز گذشته استان ما شاهد ازدست دادن مبارز انقلابی دوران ستمشاهی و دوران دفاع مقدس، مرحوم حاج ناصر همافر بود که استان ما قدر این گوهرهای انقلابی را می‌داند و این افراد سرمایه‌های معنوی ما محسوب می‌شوند.

امام جمعه قزوین در پایان گفت: ما خوشحالی خود را از حضور آقای زاهدی شخصیتی مجرب و متدین در جایگاه استانداری اظهار می‌کنیم و برای وی و همکارانشان از خدای متعال توفیق و برکت خواهانیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان