۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ضربان ساز موقت قلبی در قزوین ساخته شد
کد خبر: ۲۶۷۲۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۱ ساعت: ۱۳:۸ ↗ لینک کوتاه

برای اولین بار در استان؛

ضربان ساز موقت قلبی در قزوین ساخته شد

برای اولین بار در استان قزوین ضربان ساز موقت قلبی برای کودکان ۷ ساله تعبیه شد.

ضربان ساز موقت قلبی در قزوین ساخته شد
دکتر احمد قاسم پور گلی، فوق تخصص قلب کودکان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: برای کودک 7 ساله ای که به علت اختلال هوشیاری و شل شدن اندام‌ها به اورژانس مرکز آموزشی - درمانی قدس قزوین مراجعه کرده بود، برای اولین بار در استان قزوین، ضربان ساز موقت قلبی تعبیه شد.

وی عنوان کرد: ابتدا با توجه به علایم، بیمار با تشخیص تشنج بستری شد؛ اما پس از گرفتن شرح حال دقیق توسط دستیاران کودکان مشخص شد که حدود 5 روز قبل برای بیمار، آنژیوگرافی قلب و عروق انجام شده و اقدام به بستن سوراخ بین بطنی به روش غیرجراحی، با استفاده از جاگذاری وسیله شده است.

وی در ادامه افزود: پس از آن که دکتر کمانی، دستیار، شرح حال بیمار را داد، وی در بخش P.I.C.Uمرکز معاینه شد که در حین این کار، کودک دچار ایست قلبی شد و به موقع اقدام به ماساژ قلبی و تزریق دارو شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه، علت ایست قلبی و اختلال هوشیاری در بیمار فوق، در واقع بلوک کامل قلبی بود که در اثر فشاری که وسیله جاگذاری شده ایجاد می‌کند و همچنین التهابی که ممکن است حین انجام این عمل، راه‌های الکتریکی قلب را درگیر کند، ایجاد می‌شود که تنها راه نجات بخش و مطمئن، تعبیه ضربان ساز موقت قلبی بود.

بنا به اظهار این فوق تخصص قلب کودکان، بیمار با آمبولانس و در معیت دستیار و دو پرستار P.I.C.U ، تحت مانیتورینگ مداوم به مرکز آموزشی - درمانی بوعلی سینا انتقال داده شد و با همکاری دکتر آذرآسا، فلوشیپ بیهوشی قلب و متخصص بیهوشی پس از سدیشن، تحت آنژیوگرافی از ناحیه ورید رانی قرار گرفت و پیس (ضربان ساز ) موقت برای بیمار تعبیه شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان