۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین فعالیت ۱۴۰۰ تاکسی فرسوده در قزوین/ اختلاف بین سازمان‌ها عامل توقف، نوسازی ناوگان تاکسیرانی شد
کد خبر: ۲۶۷۱۹۴ نویسنده: ‌عبدالعلی دربندی زاده تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۳۰ ساعت: ۱۰:۱۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل تاکسیرانی قزوین اعلام کرد:

فعالیت ۱۴۰۰ تاکسی فرسوده در قزوین/ اختلاف بین سازمان‌ها عامل توقف، نوسازی ناوگان تاکسیرانی شد

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: ۷۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده که در سطح شهر فعالیت می کردند نوسازی شده و یکهزار و ۴۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده همچنان در شهر فعال هستند.

 فعالیت ۱۴۰۰ تاکسی فرسوده در قزوین/ اختلاف بین سازمان‌ها عامل توقف، نوسازی ناوگان تاکسیرانی شد
‌عبدالعلی دربندی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، اظهار کرد: هم اکنون حدود 3 هزار و 800 خودروی تاکسی تحت نظارت سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین فعالیت می‌کند که با سه رنگ سبز، زرد و نارنجی از سایر خوردوها متمایز شده است.

وی افزود: تاکسی‌های تحت نظارت سازمان در انواع مختلف پژو، سمند، آریو، پراید، پیکان و ون بوده و تمام این خودروها پلاک «ت» دارد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین اضافه کرد: این تاکسی‌ها در سال 86 بیش از ظرفیت شهر قزوین وارد شهر شد که این امر موجب انباشته شدن خودروهای فرسوده پس از گذشت 10 سال از فعالیت تاکسی‌هایی که سال 85 وارد شده بودند، شد.

دربندی زاده ادامه داد: تا پایان سال 85 تعداد تاکسی‌های فرسوده که تحت نظارت این سازمان فعالیت می‌کردند به یکهزار و 400 دستگاه رسید و خودروهای پیکان هم حتی بیش از 10 سال در ناوگان تاکسیرانی شهر قزوین مشغول فعالیت هستند.

وی عنوان کرد: هم اکنون بیشتر معضل ما جایگزینی پیکان‌هایی است که در ناوگان تاکسیرانی فعالیت می‌کنند؛ زیرا این خودروها به سیستم گرمایشی و سرمایشی مجهز نبوده و همچنین از نظر ایمنی هم استاندارد لازم را ندارند.

این مسئول تصریح کرد: ثبت‌نام برای تعویض تاکسی‌های فرسوده و نوسازی ناوگان تاکسیرانی از سال 94 آغاز شد و هماهنگی‌های لازم انجام شده بود تا از سه ماهه نخست سال 95 به بعد کار نوسازی انجام شود که در این زمینه هم اولویت با تاکسی‌های نارنجی بود.

700 دستگاه تاکسی نوسازی شده است

وی گفت: از سال 95 تا سال جاری به مدت 2 ماه که نمایندگی‌ها فاکتوری برای تعویض تاکسی‌های فرسوده صادر نکردند و بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی راکد ماند.

دربندی زاده با اشاره به دلایل توقف نوسازی ناوگان تاکسیرانی اظهار داشت: اختلاف بین اتحادیه تاکسیرانان کشور، شرکت ایران خودرو، گمرکات و سازمان شهرداری‌ها موجب شد که شاهد توقف در نوسازی ناوگان تاکسیرانی باشیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین افزود: این اختلاف هم از اختلاف قیمت و مابه التفاوت وجوهاتی که گمرکات باید به ایران خودرو پرداخت می کرد، نشأت گرفت و از سوی دیگر در طول یک سال گذشته شاهد افزایش جزئی قیمت ماشین بودیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون 2 ماه است که فاکتوری برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی صادر نمی‌شود، عنوان کرد: بر اساس نتایج آخرین جلساتی که در این زمینه برگزار شد باید نیمه اول مهرماه سال جاری این مشکل برطرف می‌شد اما هنوز هم درگیر این موضوع هستیم.

این مسئول با اشاره به تعداد تاکسی‌های نوسازی شده تصریح کرد: در مجموع از ابتدای آغاز کار نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر قزوین تاکنون موفق شدیم حدود 700 دستگاه خودروی تاکسی را نوسازی کنیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: اگر خودروهای تاکسی سال 85 به پایین را محاسبه کنیم فقط یکهزار و 400 خودروی فرسوده داشتیم که نیاز به نوسازی داشت؛ اما با پایان یافتن سال 95 تعداد خودروهای فرسوده که عمر فعالیت آن‌ها به 10 سال رسیده افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد خودروهایی که با پایان یافتن سال 95 در لیست خودروهای فرسوده قرار گرفتند 700 دستگاه است، بنابراین در مجموع سال 96 تعداد تاکسی‌های فرسوده شهر قزوین 2هزار و 100 دستگاه بود که فقط 700 دستگاه نوسازی شده است.

دربندی زاده یادآور شد: در مدت زمان 2 ماهی که برای نوسازی تاکسی‌ها فاکتور صادر نمی‌شود حدود 300 نفر از تاکسیرانان تحت نظارت سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین در صف ورود هستند تا خودروی خود را نوسازی کنند.
انتهای پیام/4001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان