۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین شهید متعلق به هیچ جناحی نیست/ اجازه بازدید از مراکز نظامی کشور را نمی‌دهیم
کد خبر: ۲۶۶۷۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۰ ساعت: ۱۳:۳ ↗ لینک کوتاه

سردار عراقی در قزوین:

شهید متعلق به هیچ جناحی نیست/ اجازه بازدید از مراکز نظامی کشور را نمی‌دهیم

سردار عراقی در قزوین با بیان اینکه شهید متعلق به هیچ جناحی نیست، گفت: ما اجازه بازدید از مراکز نظامی را به آن‌ها نخواهیم داد و حتی اگر یک نفر اگر در ایران زنده باشد، به احدی اجازه تجاوز و دخالت نخواهد داد.

شهید متعلق به هیچ جناحی نیست/ اجازه بازدید از مراکز نظامی کشور را نمی‌دهیم
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ سردار عبدالله عراقی، جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران پیش از ظهر امروز(پنجشنبه) در ششمین یادواره شهدای کارمند استان قزوین در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، با اشاره به آیه شریفه "من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله تاکید کرد: این آیه به ما می‌گوید "از میان مومنان مردانی هستند که با خدا پیمان صادقانه بستند و پای آن ایستادند و صداقتشان را ثابت کردند، گروهی هم در انتظارند و تغییری در عهدشان با خداوند ایجاد نشده‌ است."

وی در ادامه افزود: شهدا پای تصمیم و عهدشان ایستادند و با شهادتشان نذرشان را ادا کردند، گروهی هم هنوز در انتظارند.

این فرمانده دفاع مقدس اظهار کرد: کاروانی از همه خوبان عالم به راه افتاده که در هر دوره تاریخ گروهی به این کاروان اضافه و گروهی جدا شدند، گروهی که اضافه شدند نسل‌های جدید یعنی همین نوجوانان و جوان‌ها هستند، که انقلاب، امام و دفاع مقدس را ندیده‌اند، اما روحیه دفاع مقدسی دارند، گروهی که جدا می‌شوند نیز شهدا هستند.

عراقی ادامه داد: ما مفتخریم که سخت ترین شرایط ۸ سال دفاع مقدس را در دوره ای که تجربه جنگ و انسجام داخلی نداشتیم و درگیر داعیه تجزیه‌طلبی در برخی استان‌ها بودیم و اقتصادمان دچار ضعف بود، با موفقیت پشت سر گذاشتیم.

وی تاکید کرد: مردان و زنان ایرانی در طول تاریخ انقلاب پای عهد و پیمانشان و در رکاب امامشان ایستادند و مقاومت کردند، نه تنها مردان، که زمانی هم بودند که در پشت جبهه‌ها از رزمندگان حمایت و عهدشان را ادا می‌کردند.

شهید حججی مدتی جزو نیروهای من بود
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه ستون محکم و عروه الوثقی ما هنگام بروز مشکل، دفاع مقدس و شهداست، افزود: مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند که دفاع مقدس گنجی است که هرچه پیش می‌رویم جلوه‌های آن بیشتر آشکار می‌شود.

وی با ذکر یادی از شهید حججی گفت: شهید "حججی" مدتی جزو نیروهای من بود و به عنوان توپچی تانک فعالیت می‌کرد، یک شب در عملیاتی رزمندگان قزوینی محاصره شده بودند در حلب شرایط بسیار دشواری بود، شهید حججی در آن شب ۷۰ گلوله تانک به سمت دشمن شلیک کرد و بسیار به نیروها کمک کرد.

عراقی اضافه کرد: رزمندگان قزوین به حدی آن عملیات را به خوبی اداره کردند که سردار سلیمانی که عملیات را از طریق دوربین‌های پهباد مشاهده می‌کرد، برایش تعجب آور بود که ما در آن منطقه تنها 2 شهید داده‌ایم و آنها را در منطقه جا گذاشته‌ایم.

این فرمانده دفاع مقدس با بیان اینکه شهید متعلق به هیچ جناحی نیست، اذعان کرد: استقبال در تشییع شهید حججی بسیار کم نظیر بود و همه از هر قشری حضور داشتند، شهید برای حفظ اسلام رفته و متعلق به همه مردم است.

وی بیان کرد: با وجود تمام اختلاف سلایق، در مقاطع حساس مانند موضوع هسته‌ای همه مردم و مسئولان یکدل و همراه هستند.

آمریکا به دنبال ایجاد اسرائیل دیگری در کردستان عراق است
جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ما به دنبال امنیت پایدار هستیم که یکی از مولفه‌هایش نیروهای مسلح هستند، به لطف خدا نیروهای مسلح یعنی ارتش، سپاه، مرزبانی و همه نیروهای مسلح اقتدار واقعی دارند.

وی تاکیدکرد: پایه دیگر امنیت، مدارا است، باید با سلایق مختلف کنار هم زندگی کنیم، اگر هرکس با اختلافات قومی مذهبی بخواهد کشور را به سمتی بکشد اداره کشور سخت خواهد شد.

عراقی افزود: هرکس دیدگاه خاص خود را دارد، اما همگی درمورد جمهوری اسلامی، ولایت فقیه، شهدا و اسلام وحدت نظر داریم، پس باید بتوانیم با صبر در کنار هم زندگی کنیم تا به امنیت پایدار دست یابیم.

وی با اشاره به موضوع استقلال کردستان عراق گفت: ۳۸ کشور کنسولگری در این منطقه زده اند و عملا قصد دارند اسرائیل دومی را در نزدیکی ما تاسیس کنند، آمریکایی‌ها هم علیرغم اینکه می‌گفته اند فعلا همه‌پرسی نکنید، بلافاصله در دهوک و اربیل عراق پایگاه زدند تا این به این معناست که پیام حمایت از کردها را اعلام کنند.

این فرمانده دفاع مقدس با بیان قصد غربی‌ها مبنی بر تجزیه آسیای جنوب غربی به سه منطقه کردی، اهل سنت و شیعه تشریح کرد: با وجود تمام این برنامه‌ها در میان تجزیه طلبان عراق اختلاف هست و نمی‌توانند میان خود به اتحاد برسند.

آمریکا و اسرائیل دشمن ما هستند
وی با یادآوری کمک‌های ایران به منطقه کردستان در مقابل داعش گفت: داعش به ۷ کیلومتری اربیل رسیده‌ بود و اگر جمهوری اسلامی به داد اربیل نرسیده نمی‌رسید این شهر سقوط کرده بود، اما آن‌ها اکنون در مقابل ایران ناسپاسی می‌کنند.

جانشین نیروی زمینی سپاه پاسدارن تاکید کرد: شهدا برای دفاع از حاکمیت ارزش‌ها رفتند و اگر کسی در خلاف جهت وحدت کشور حرکت کند به راه شهدا بی توجهی کرده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا و اسرائیل دشمن ما هستند و قدم خیری برای ما برنمی‌دارند، گفت: با وجود اجازه رهبری برای مذاکره و پذیرش قرارداد توسط نظام، اما غربی‌ها هنوز از مواضع خصمانه خود کوتاه نمی‌آیند.

عراقی در پایان گفت: ما اجازه بازدید از مراکز نظامی را به غربی‌ها نخواهیم داد و حتی اگر یک نفر اگر در ایران زنده باشد، به احدی اجازه تجاوز و دخالت نخواهد داد.
انتهای پیام/5001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان