۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین تولید ۸۵ هزار تن زیتون در کشور طی سال جاری
کد خبر: ۲۶۶۷۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱۹ ساعت: ۱۵:۴۳ ↗ لینک کوتاه

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:

تولید ۸۵ هزار تن زیتون در کشور طی سال جاری

مجری طرح زیتون وزارت جهادکشاورزی گفت: افزایش عملکرد تولید زیتون به بیش از ۳ تن و نیز تولید ۲۰۰ هزار تن روغن زیتون تا پایان برنامه ششم در دستور کار قرار دارد.

تولید ۸۵ هزار تن زیتون در کشور طی سال جاری
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ احمد مستخدمی مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در بازدید خبرنگاران از باغات زیتون بخش طارم سفلی قزوین اظهار کرد: امسال نزدیک به 85 هزار تن انواع زیتون در سطح 84 هزار هکتار باغات کشور تولید شود.

وی افزود: از این میزان سطح زیرکشت باغات، نزدیک 35 هزار هکتار آن مربوط به مناطق سه گانه قزوین، گیلان و زنجان با عملکرد تولید بیش از پنج تن در هکتار است، میانگین عملکرد کشوری امسال 2.1 تن در هکتار است

این مسئول با بیان اینکه 18 درصد کل سطح باغات زیتون کشور قدیمی و فرسوده هستند، تصریح کرد: این باغات نیاز به بازسازی و جوانسازی دارند که امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه با مجموع اقداماتی که صورت می گیرد، باغ‌های غیر اقتصادی و مسن نداشته باشیم.

وی افزود: افزایش عملکرد تولید زیتون به بیش از ۳ تن و نیز تولید ۲۰۰ هزار تن روغن زیتون تا پایان برنامه ششم در دستور کار قرار دارد.

به گفته مستخدمی با تلاش‌های صورت گرفته، خسارت مگس میوه زیتون به کمترین میزان در سال‌های اخیر رسیده است.

وی اصلاح و بازسازی باغ‌های زیتون موجود و توسعه باغ‌ها با ارقام سازگار و مناسب هر منطقه از برنامه‌های معاونت باغبانی وزارت جهادکشاورزی برشمرد.

این مسئول با اشاره به اینکه روغن زیتون مورد نیاز کشور حدود 12 هزار تن در سال است، تصریح کرد: نزدیک به پنج هزارو 300 تن روغن زیتون از طریق تولیدات داخلی تامین می‌شود.

مجری طرح زیتون با بیان اینکه ما در تولید کنسرو زیتون به طور کامل خودکفا هستیم و نیازی به واردات نداریم، ادامه داد: تولید کنسرو زیتون بیش از نیاز داخلی است، از این رو هر سال بخشی از تولید داخل برای سال آینده ذخیره سازی می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان