۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین یازدهمین سوگواره حسینی(ع) در قزوین برگزار شد
کد خبر: ۲۶۶۷۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱۹ ساعت: ۱۲:۱۴ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان استانی؛

یازدهمین سوگواره حسینی(ع) در قزوین برگزار شد

یازدهمین سوگواره حسینی(ع) به همت اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضور مسئولان استانی در قزوین برگزار شد.

یازدهمین سوگواره حسینی(ع) در قزوین برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ یازدهمین سوگواره حسینی(ع)، ویژه عزاداران کوچک سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) به همت اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مسئولان استانی در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.

مژده اروجی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: در هفته‌ای که به نام پاک‌ترین آفریده‌های خداوند متعال یعنی کودکان با عنوان «هفته ملی کودک» نامگذاری شده است، یازدهمین سوگواره حسینی را در قزوین برگزار می‌کنیم. 

وی افزود: شعار هفته ملی کودک در سال جاری «هر کودک نشانه خداست» و این هفته متعلق به کودکان بوده و فرصتی است تا مسئولان بیش از پیش به نیازهای کودکان و نوجوانان که آینده‌سازان کشورند، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

باید براساس نیازها و حقوق کودکان برای آنها برنامه‌ریزی کنیم
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین خاطرنشان کرد: هدف از اجرای برنامه‌های متنوع در هفته ملی کودک، حمایت معنوی از کودکان و توجه جدی به این قشر از جامعه به عنوان شهروندان کوچک است.

وی تصریح کرد: باید براساس نیازها و حقوق کودکان برای آنها برنامه‌ریزی کنیم و این هفته زمینه‌ای فراهم می‌کند تا با همت مضاعف وظیفه و دینمان را به کودکان ادا کنیم.

اروجی تصریح کرد: کودکی از مهمترین دوران‌ زندگی است؛ لذا کودکان باید قدر این دوران را بدانند و برای آشنایی و کسب مهارت‌های زندگی بکوشند همچنین روحیه تفکر و پرسشگری را در خود تقویت کرده و روحیه نقد و انتقادپذیری داشته باشند.

وی عنوان کرد: هدف از تعلیم و تربیت در دنیا ۴ مقوله آموختن برای دانستن، آموختن برای به کار بستن، آموختن برای بهتر زیستن و زندگی کردن در کنار دیگران است که مهارت‌های اجتماعی افراد را تقویت می‌کند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین تاکید کرد: با توجه به اینکه کودکان امروز آینده سازان فردایند؛ لذا مسئولان و متولیان تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان وظیفه دارند، متناسب با نیازهای کودکان امروزی برای آنها برنامه‌ریزی مدون و جامعی داشته باشند؛ زیرا نیازهای کودکان امروز با کودکان دیروز متفاوت شده است.

وی در پایان خطاب به کودکان حاضر در مراسم گفت: امیدواریم ما مسئولان بتوانیم با برنامه‌ریزی درست و با انرژی و همتی مضاعف، فردایی روشن را برای شما کودکان و نوجوانان ترسیم کنیم.

در این مراسم رویا اسماعیلی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، اکبر اسکندری‌نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، سرهنگ مهدی طاهرخانی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین و جمعی دیگر از مسئولان حضور داشتند.

گفتنی است؛ اجرای سرود و تئاتر و اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقه عکاسی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
انتهای پیام/7003

 

دیدگاه ها

همکار / ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰

کدام مسول کدام سوگواره سوگواره های قبلی یک هفته بصورت کشوری وبین النللی برگزار میشد نصف سالن مسولین بودند متاسفم
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان