۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین برخورد قاطعانه و قانونی با متخلفان فضای مجازی
کد خبر: ۲۶۶۰۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۳ ساعت: ۱۲:۴ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوين هشدار داد:

برخورد قاطعانه و قانونی با متخلفان فضای مجازی

دادستان عمومي قزوين گفت: امروز دستگاه قضا هشدار لازم را به متخلفان و منحرفان از مسير قانوني مي‌دهد تا به اقدامات غيرقانوني خويش پايان دهند؛ كساني كه به اين هشدارها بي توجهي مي‌كنند قانونی برخنورد می‌شود.

برخورد قاطعانه و قانونی با متخلفان فضای مجازی
حجت الاسلام اسماعيل صادقي نياركي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: متأسفانه فضاي مجازی با استفاده‌هايي كه مي‌شود به يك معضل و آسب تبديل شده است؛ حال آنكه بايد چنين بستري براي خدمت به جامعه و تسهيل در امور مردم مورد استفاده قرار گيرد.

وي ادامه داد: در حالي كه انتظار مي‌رود افراد مختلف در جامعه براي آرامش و امنيت جامعه تلاش كنند؛ برخي افراد در شبكه‌هاي مجازي مطالب غيرواقعي و غير منطقي را با توجه به تمايلات شخصي نشر مي‌دهند.

دادستان عمومي و انقلاب قزوين اضافه كرد: كساني كه در فضاي مجازي فعاليت مي‌كنند بايد خود را به قواعد حقوقي، قوانين كشور و همچنين مباني و اعتقادات ديني پاي بند بوده، در واقع اين فضا هم بايد توأم با قانون مداري باشد.

وی عنوان كرد: برخي از اقدامات و فعاليت افراد در فضاي مجازي حتي با قوانين مرتبط با جرائم رايانه اي نيز در تضاد آشكار است كه بايد اين انطباق در اقدامات افراد رعايت شود.

این مسئول تصريح كرد: از سوي ديگر فضاي مجازي خود به عنوان يكي از ابزارهاي رسانه اي در دنیاي امروز مطرح است، اين در حالي است كه بسياري از كساني كه در فضاي مجازی فعاليت دارند، با شيوه‌هاي اطلاع رساني و مهارت‌هاي آن آگاهي چنداني ندارند.

دستگاه‌هاي فرهنگي فضای مجازی را جدی بگیرند

دادستان عمومي و انقلاب قزوين اعلام كرد: امروز دستگاه قضايي استان با استفاده از فن آوري و نيروهاي متخصص اشراف لازم قانوني را بر فضاي مجازي استان دارد و اجازه داده نمي‌شود تا كسي از فضاي مجازي براي تخلف قانوني و تضييع حقوق فردي يا اجتماعي جامعه استفاده كند.

وي خاطرنشان كرد: امروز دستگاه قضا هشدار لازم را به متخلفان و منحرفان از مسير قانوني مي‌دهد تا به اقدامات غيرقانوني خويش پايان دهند؛ بديهي است كساني كه به اين هشدارها بي توجهي مي‌كنند جز اقدام جدي و قاطع قانوني را شاهد نخواهند بود.

صادقي نياركي با انتقاد از برخي از دستگاه‌هاي فرهنگي، اظهارداشت: وقتي رهبر معظم انقلاب مي‌فرمايد اگر فرصت بود مسئوليت فضاي مجازي را بر عهده مي‌گرفتم، يعني مسئولان در هر رده و سازماني به خصوص در فضاي فرهنگي هوشيار باشند و لازم است فعاليتشان به نسبت قبل از بيانات رهبري متفاوت و برجسته تر شده باشد.

دادستان عمومي و انقلاب قزوين يادآورشد: دستگاه قضایي در اين حوزه اقدامات پيشگيرانه را از طرق مختلف انجام داده و پيگيري مي‌كند؛ اما متخلفان از قانون و مجرمان متجاوز به حقوق شخصي و عمومي افراد جامعه بدانند كه استمرار بي توجهي يا كم توجهي آنها نتيجه اي جز مجازات و برخورد بدون ملاحظه را نخواهد داشت.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان