۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اثرگذاری نماز جمعه مستلزم «شناخت دقیق جایگاه نماز جمعه» و «هم‌افزایی اعضای ستاد نماز جمعه» است
کد خبر: ۲۶۵۶۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲۳ ساعت: ۹:۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

اثرگذاری نماز جمعه مستلزم «شناخت دقیق جایگاه نماز جمعه» و «هم‌افزایی اعضای ستاد نماز جمعه» است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار اعضای ستاد نماز جمعه قزوین گفت: اثرگذاری نماز جمعه مستلزم «شناخت دقیق جایگاه نماز جمعه» و «همخوانی و هم‌افزایی اعضای ستاد نماز جمعه» است.

اثرگذاری نماز جمعه مستلزم «شناخت دقیق جایگاه نماز جمعه» و «هم‌افزایی اعضای ستاد نماز جمعه» است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین شب گذشته(چهارشنبه) در دیدار اعضای ستاد نماز جمعه قزوین که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله باریک‌بین را گرامیداشت و اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله باریک‌بین زحمات بسیار زیادی را برای شکل‌گیری و ادامه باشکوه نماز جمعه متحمل شدند و از خدای متعال برای ایشان علو درجات را مسألت داریم.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت نماز جمعه، تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب نماز جمعه را قرارگاه معنوی، تقوایی، بصیرتی، فرهنگی و ایمانی معرفی کرده‌اند و این تعریف ایشان جایگاه عظیم نماز جمعه و اهمیت کار شما را به خوبی نشان می‌دهد.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه باید تعریف و تفسیرهای رهبری از نماز جمعه را با جدیت بیشتری پیگیری کنیم، خاطرنشان کرد: اگر مطالبات رهبری را در حوزه نماز جمعه با جدیت دنبال و اجرایی نکنیم، کارها تشریفاتی شده و اثر مطلوب خود را از دست خواهند داد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: هر نماز جمعه یک انقلاب و راهپیمایی عظیم برای تعظیم شعائر الهی و اثرگذاری بیشتر در جامعه است و اگر به این معنا یقین داشته باشیم و بر مبنای آن برنامه‌ریزی کنیم، شاهد اتفاقات مطلوب‌تر خواهیم بود.

وی میزان اثرگذاری نماز جمعه را مستلزم «شناخت دقیق جایگاه نماز جمعه» و «همخوانی و هم‌افزایی اعضای ستاد نماز جمعه» با اهداف و برنامه‌های این نهاد انقلابی و مردمی دانست و افزود: اگر همه کسانی که در عرصه نماز جمعه فعالیت می‌کنند، این دو رسالت را سرلوحه کار خود قرار دهند، شاهد تحولات عظیم در این عرصه خواهیم بود و در نهایت دغدغه‌های رهبری محقق خواهد شد.

عابدینی در فراز دیگری از سخنان خود اقامه نماز را معروف بزرگی دانست که مانع از بروز منکرها خواهد شد و یادآور شد: اقامه نماز تنها نماز خواندن نیست زیرا اگر نماز در جامعه اقامه شود منکرات کنار رفته و معروف‌ها تقویت خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اقامه نماز را یکی دیگر از رسالت‌های فعالین عرصه نماز جمعه برشمرد و افزود: فعالین عرصه نماز جمعه باید با تمام تلاش دغدغه دین و اقامه نماز داشته باشند و برای تحقق این هدف از هیچ تلاشی فروگذار نشوند.

وی فعالیت‌ها و برنامه‌های ستاد نماز جمعه قزوین را حرکتی رو به جلو و همراه با پیشرفت دانست و با اشاره به افزایش چشم‌گیر حضور مردم در نماز عید فطر و عید قربان، عنوان کرد: خوشبختانه هر سال شاهد افزایش جمعیت در نماز عید فطر و عید قربان هستیم و ضروری است هر سال بلافاصله بعد از نماز عید فطر و عید قربان برای سال آینده برنامه‌ریزی کنیم.

امام جمعه قزوین بر جذب هر چه بیشتر مردم به نماز جمعه تأکید کرد و گفت: ستاد نماز جمعه باید جاذبه های ایجاد کند تا هر روز شاهد افزایش جمعیت نمازگزاران جمعه باشیم.

عابدینی در بخش پایانی سخنان خود بر الگوگیری از تجارب ستادهای موفق نماز جمعه سراسر کشور و انتقال تجربیات موفق ستاد نماز جمعه قزوین به سایر شهرها تأکید کرد.

در پایان ضمن تجلیل از اعضای ستاد نماز جمعه، طی حکمی آقای رضا مروتی به عنوان معاون فرهنگی ستاد نماز جمعه قزوین منصوب شد.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان