۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین آثار شهدا با حفظ اصالت خود جمع آوري و تدوين شود
کد خبر: ۲۶۵۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

آثار شهدا با حفظ اصالت خود جمع آوري و تدوين شود

جمع آوري آثار شهدا و انتقال انديشه ها و ارزش هاي آنها به نسل هاي بعد رسالت و وظيفه اهل قلم و برگزار کنندگان کنگره شهداست.

آثار شهدا با حفظ اصالت خود جمع آوري و تدوين شود
به گزارش صبح قزوین، استاندار قزوين و رئيس شوراي سياست گذاري کنگره 3هزار شهيد استان در نخستين همايش مولفان، نويسندگان و اصحاب مطبوعات کميته پژوهش، تدوين و نشر کنگره شهداي استان قزوين، گفت: گردآوري و توليد برنامه ها و آثار هنري فاخر شهدا نياز به زمان و هزينه نا محدود دارد و بايد در اين زمينه بيش از اين سرمايه گذاري کرد.
احمد عجم شهدا را چراغ راه آيندگان برشمرد و افزود: پيام هاي شهدا بايد آسان و روان و با زباني هنرمندانه و به عنوان امانتي ارزشمند به ديگران منتقل شوند و در اين بين رسالت اهل قلم خطير است؛ چرا که بايد توجه زيادي به سبک انتقال ارزشهاي و آثار شهدا کنند.
استاندار قزوين، جمع آوري، تدوين و نشر آثار شهدا را کاري ارزشمند دانست و گفت: آثار شهدا بايد با حفظ اصالت خود جمع آوري و تدوين شود تا تاثير آن در دلها و جان افراد نفوذ کند.
وي همچنين گفت: فرهنگ پايداري در جامعه بايد احياء شود زيرا در شرايط کنوني بيش از هر زمان ديگري به انسجام و وحدت و اتکاء به فرهنگ شهدا نيازمنديم.
معاون نشر و ادبيات سازمان حفظ آثارونشر ارزش‌هاي دفاع‌ مقدس هم دراين همايش، از انتشار هزارو 500 عنوان كتاب خاطره، داستان، شعر و زندگي نامه شهداي دوران دفاع مقدس خبر داد و گفت: هم اکنون ستاد كنگره‌هاي استاني کار جمع‌آوري زندگي ‌نامه، خاطرات، وصيت‌نامه و آثار هنري شهدا را بر عهده دارند و با حمايت سازمان حفظ آثار سپاه هم منتشر مي شود.
سردار علي ناظري افزود: به منظور جلوگيري از انبوه شدن كتاب‌هايي كه به سازمان حفظ آثار سپاه ارسال مي‌شود، هر كنگره استاني داراي يك شوراي سياست گذاري اوليه هم براي ارزيابي و آسيب‌ ‌شناسي داستان و خاطره دفاع‌مقدس است.
به گفته وي در اين شورا‌ها آثاربه لحاظ انتخاب موضوع، تازگي سوژه و تنوع مورد بررسي قرار مي ‌گيرد و درنهايت با ارزيابي كارشناسان شوراي سياست‌ گذاري سازمان حفظ آثارسپاه، آثاري كه قابليت‌ چاپ دارند، توسط اين سازمان منتشر مي ‌شوند.
معاون نشر و ادبيات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌ ‌مقدس سپاه ، ضمن تاکيد بر رويکرد جهادي براي پررنگ كردن كنگره هاي شهداي هشت سال دفاع مقدس، گفت: اگر ارزشهاي دفاع مقدس نبود و به درستي براي مردم دنيا معرفي نمي شد فرهنگي ديني هرگز به اين سرعت اشاعه پيدا نمي كرد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان