۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین انهدام ۲۵باند سرقت در قزوین/ ۱۲۵ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد
کد خبر: ۲۶۵۱۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۶ ساعت: ۱۰:۵۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس پلیس آگاهی استان اعلام کرد:

انهدام ۲۵باند سرقت در قزوین/ ۱۲۵ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد

رییس پلیس آگاهی استان قزوین بیان کرد: طی پنج ماهه ابتدایی سال ۲۵باند سرقت متلاشی شد که این باندها با حضور چندین شرور و برنامه ریزی شکل می‌گیرد.

انهدام ۲۵باند سرقت در قزوین/ ۱۲۵ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سرهنگ آرش مرادی رییس پلیس آگاهی استان قزوین پیش از امروز(پنج شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در معاونت اجتماعی قزوین اظهار کرد: قطعا نقش اصحاب رسانه در فرهنگ سازی و آگاهسازی خانواده‌ها غیرقابل انکار است و نیروی انتطامی به تعامل با اصحاب رسانه برای اطلاع رسانی نیازمند است.

وی ابراز کرد: فضای رسانه یک حوزه رقابتی است و انتظار ما این است اخبار با هماهنگی معاونت اجتماعی منتشر شود و در چارچوب کارشناسان ما صورت بگیرد تا احساس ناامنی در جامعه تزریق نشود.

این مسئول بیان کرد: گاهی حوادثی رخ میدهد که نیازمند تحقیقات بیشتر است که اطلاع رسانی در روند کشف مشکلات زیادی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: جامعه نقش بسزایی در وقوع جرم دارد و آموزش همگانی در مدارس و مساجد و رسانه‌ها مدنظر است، علاوه بر اقدامات پلیس در برخورد با مجرمان اقدامات فرهنگی هم در حال انجام است.

مرادی بیان کرد: قزوین یکی از مهاجرپذیرترین استان‌هاست و راه‌های مواصلاتی زیادی در مسیر سفر مسافران قرار دارد و بسیاری از مجرمان از استان ما عبور می‌کنند و درصدی از اتفاقات به دلیل مجرمان در حال حرکت است.

وی با بیان اینکه قزوین در حوزه جنایی کلاهبرداری سرقت از کم جرم ترین استان‌هاست، اذعان کرد: طی پنج ماهه ابتدایی سال ۲۵باند سرقت متلاشی شد که این باندها با حضور چندین شرور و برنامه ریزی شکل می‌گیرد.

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین اضافه کرد: بسیاری از این باندها در استان‌های همجوار هم سرقت داشته اند و باند آنها متشکل از سه تا هشت نفر را شامل می‌شدند.

وی تصریح کر: در بحث مبارزه با قاچاق کالا ۱۳فقره به اعتبار بالای ۱۰۰میلیون تومان طی پنج ماه ابتدایی سال صورت گرفت که نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد افزایش داشته است.

این مسئول عنوان کرد: طی پنج ماه ابتدایی سال ۱۴باند کلاهبرداری و پنج باند جعل اسناد دولتی دستگیر شدند و از سال ۹۳ به بعد شاهد کاهش روند سرقت‌ها در استان بودیم که امسال هفت درصد کاهش داشته است.

وی افزود: جرایم خشن مثل کیف قاپی و سرقت عنف ۵۰درصد کاهش، ۳/۲ درصد در کشف سرقت افزایش داشتیم و در پلیس اگاهی ۱۴/۷درصد افزایش کشفیات انجام گرفت.

مرادی بیان کرد: طی پنج ماه اخیر ۱۵۵۸ سارق و خریدار اموال مسروقه دستگیر شدند و ۱۰ طرح عملیاتی در محلاتی که خرید اموال مسروقه دارند اجرا شد و کشفیات کالای قاچاق ۱۴درصد افزایش صورت گرفت.

وی گفت: از ابتدای سال تا پایان مردادماه ۱۲۵میلیارد ریال ارزش کالای کشف قاچاق بوده که ۱۴درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش صورت گرفته است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان