۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین کمک حامیان به ایتام و فرزندان محسنین ۱۲ درصد افزایش یافت
کد خبر: ۲۶۵۱۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۵ ساعت: ۹:۲۰ ↗ لینک کوتاه

طی چهار ماهه امسال ؛

کمک حامیان به ایتام و فرزندان محسنین ۱۲ درصد افزایش یافت

طی چهار ماهه امسال حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین بیش از ۲۱ میلیارد ریال به ایتام و فرزندان نیازمند کمک کرده‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است.

 کمک حامیان به ایتام و فرزندان محسنین ۱۲ درصد افزایش یافت
محمد صیادی، معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با بیان اینکه در چهار ماهه سال جاری حامیان طرح اکرام و محسنین بیش از21میلیارد ریال به ایتام و فرزندان نیازمند کمک کرده اند، گفت: کمک حامیان استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش یافته است.

وی با اعلام اینکه 27هزار و403 حامی طرح اکرام ایتام و محسنین چتر حمایتی خود را بر 4هزار 752 یتیم و فرزند نیازمند گسترانیده اند، افزود: طرح اکرام ایتام و محسنین سفره‌ بابرکتی است که با تأسی از سیره‌ علوی گشوده شده وتاکنون توانسته است تا حد بسیاری از مشکلات مادی و معنوی ایتام و فرزندان خانوار های نیازمند بکاهد.

وی با اشاره به اینکه خانوار طرح محسنین شامل آن دسته از خانوار های نیازمند می شود که دارای سرپرست بیمار، معلول، ازکار افتاده و یا زندانی هستند، عنوان کرد: 6 هزار و889 حامی طرح محسنین حمایت از 3هزار و 4 فرزند نیازمند را بر عهده گرفته اند که در چهار ماهه امسال بیش از میلیارد ریال به این فرزندان کمک شده است.

کمک 5 میلیارد ریالی به ایتام
این مسئول با دعوت از خیران برای حمایت از فرزندان خانوارهای نیازمند استان، تأکید کرد: طرح محسنین شامل حمایت مستمر از فرزندان غیر یتیم توسط حامیان است و حامیان می‌توانند با انتخاب خانوار مورد نظر همراه با کمک ماهانه نیازهای این فرزندان را تأمین کنند.

وی بیان کرد: فرزندان مشمول طرح محسنین، دارای شناسنامه با اولویت‌های نیازهای خانوار هستند که به محض مراجعه حامی نوع نیاز فرزند و خانوار در اختیار حامی قرار داده می شود و پس از آن کمک های حامی با اطلاع و ارائه بیلان ماهیانه و سالیانه به فرد خیر، صرف اموری مانند خرید مسکن، تامین جهیزیه، درمان و تحصیل می شود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین از چتر حمایتی 20 هزار و 514 حامی استان برای یک هزار و 748 یتیم تحت حمایت در قالب طرح اکرام ایتام خبر داد و اعلام کرد: این حامیان در چهار ماهه امسال بیش از 5/16میلیارد ریال به ایتام تحت حمایت کمک کرده اند.

وی گفت: طرح اکرام ایتام شامل کمک به ایتام نیازمند و محروم تحت حمایت است که در استان قزوین هر یتیم به طور متوسط 3میلیون و 300 هزار ریال کمک ماهیانه از حامیان دریافت می کند.

صیادی یادآورشد: حامیان و نیکوکاران می‌توانند با نصب برنامه سکه بر روی گوشی همراه علاوه به پرداخت تعهدات خویش به حساب ایتام با شناسه خود، دیگر کمک هایشان را در سرفصل های مختلف ارائه کرده و مراودات بانکی نیز انجام دهند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان