۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین فعالیت ۳۵ اکیپ بازرسی در عید قربان/ ۹ پایگاه برای ذبح دام در قزوین معرفی شد
کد خبر: ۲۶۴۹۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۹ ساعت: ۲۱:۳۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دامپزشکی استان اعلام کرد:

فعالیت ۳۵ اکیپ بازرسی در عید قربان/ ۹ پایگاه برای ذبح دام در قزوین معرفی شد

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین با اشاره به تعیین ۹ پایگاه برای ذبح دام در سطح شهر قزوین بیان کرد: در روز عید قربان ۳۵ اکیپ وظیفه بازرسی و نظارت بر عرضه دام در میادین را عهده دار هستند.

فعالیت ۳۵ اکیپ بازرسی در عید قربان/ ۹ پایگاه برای ذبح دام در قزوین معرفی شد
دکتر سید بهمن نقیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین از خدمات رایگان دامپزشکی در عید سعید قربان خبرداد و گفت: کارشناسان اداره دامپزشکی در روز عید قربان از ساعت 6و 30 دقیقه صبح الی 13 بعدازظهر آماده خدمات رسانی به هم‌استانی‌ها هستند.

وی افزود: در روز عید قربان 35 اکیپ وظیفه بازرسی و نظارت بر عرضه دام در میادین را عهده دار هستند؛ همشهریان در صورت تماس با شماره 4 رقمی 1512می‌توانند از این خدمات رایگان بهره مند شوند و با ارسال پیامک به سامانه 50001512 درخواست نظارت بر قربانی داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین به تشریح خدمات قابل ارائه در روز عید قربان توسط اداره کل دامپزشکی استان پرداخت و بیان کرد: نظارت بر سلامت دام عرضه شده در زمان کشتار، نظارت بر ذبح شرعی توسط روحانیون حاضر در گروه و بررسی سلامت لاشه توسط کارشناسان بهداشتی از جمله خدمات ارائه شده توسط اداره دامپزشکی در روز عید سعید قربان است.

وی اضافه کرد: روز عید قربان گروه بازرسان دامپزشکی برای کشتار یک رأس دام نیز در منازل همشهریان حاضر می‌شوند و سلامت گوشت مصرفی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

مردم از کشتار دام در مکانی خارج از کشتارگاه خودداری کنند
این مسئول با تاکید بر اینکه مردم از کشتار دام در مکانی خارج از کشتارگاه خودداری کنند، تصریح کرد: کشتار دام در محیطی خارج از کشتارگاه سبب ایجاد آلودگی‌های محیطی شده و عدم نظارت کارشناسان بهداشتی بر ذبح دام مخاطراتی را به وجود خواهد آورد.

وی با بیان اینکه اماکن عرضه دام توسط شهرداری مشخص می‌شود، گفت: به محض برپایی میادین عرضه مستقیم دام گروه سیار بازرسی اداره دامپزشکی استان، بازرسی‌های لازم را در جهت تایید سلامت دام‌های عرضه شده انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه ورود هرگونه دام با همکاری نیروی انتظامی به استان مورد بازرسی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: هرگونه محموله وارداتی دام باید دارای مجوز سلامت از مبدا باشد تا اجازه ورود به استان را کسب کند.

نقیبی به دلایل لزوم ذبح دام در کشتارگاه‌ها اشاره کرد و گفت: تب کریمه کنگو بیماری است که علامت محسوسی در دام ندارد و برای حصول اطمینان کامل از سلامت گوشت عرضه شده، دام ذبح شده در کشتارگاه پس از 24 ساعت نگهداری در یخچال به قصابی‌ها عرضه می‌شود.

وی به همشهریان توصیه کرد که در صورت تمایل به ذبح دام در منزل، توصیه‌های بهداشتی را رعایت کرده و گوشت دام را پس از 24 ساعت نگهداری در یخچال مصرف کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین با اشاره به پایگاه‌های ذبح دام که با همکاری مدیریت سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تعیین شده است، این جایگاه را به شرح زیر اعلام کرد:

1-کمربندی جمهوری، چهارراه ایران گاز
2-انتهای خیابان نواب، میدان مادر
3-بلوار باهنر، نرسیده به دانشگاه علوم پزشکی، ورودی نسیم شمال
4-بلوار باهنر، نرسیده به پل امام علی(ع)
5-چهارراه نسیم شمال به سمت جاده رشت
6-چهارراه نسیم شمال، ضلع شرقی
7-میدان جانبازان، ضلع شرقی
8-میدان سید حسن نصرالله، ضلع شرقی
9-ورودی صدا و سیما
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان