۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تداوم واردات بی‌رویه کالاهای مصرفی در سال حمایت از تولید/ از ویفر و شکلات تا آدامس و پفیلا + جدول
کد خبر: ۲۶۳۹۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱ ساعت: ۱۵:۱۹ ↗ لینک کوتاه

ذبح اقتصادمقاومتی پای واردات؛

تداوم واردات بی‌رویه کالاهای مصرفی در سال حمایت از تولید/ از ویفر و شکلات تا آدامس و پفیلا + جدول

در ۴ ماه نخست امسال که سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده، انواع و اقسام اجناس مصرفی وارد کشور شده است.

تداوم واردات بی‌رویه کالاهای مصرفی در سال حمایت از تولید/ از ویفر و شکلات تا آدامس و پفیلا + جدول
به گزارش سرویس اقتصادی   صبح قزوین ،بر اساس آمار گمرک، در ۴ ماه اول امسال، ۲۵۳۳۷۸۶۱۷۱۰ ریال آدامس، ۲۹۷۳۴۸۲۱۰۵۳ ریال شیرینی،۵۰۴۵۱۷۱۷۷۱۹ ریال شکلات، ۲۴۷۹۰۱۲۵۸۶۶ ریال پفیلا، ۱۳۰۵۴۰۹۱۴۰۲ ریال ویفر و ۴۰۶۲۸۰۲۴۱۵۳ ریال مربا و ژله وارد کشور شده است.

این آمار نشان می‌دهد از ابتدای امسال تا پایان تیر ۷۸۱ تن آدامس وارد کشور شده که تماما از مبدا امارات بارگیری شده است.

در این مدت ۸۹۰ تن انواع شیرینی وارد کشورمان شده است. کشورهای صادرکننده شیرینی به ایران عبارتند از: اسپانیا، امارات، اوکراین، ایتالیا، آلمان، بلژیک، ترکیه، لهستان، سوئیس و هند.

آمار گمرک درباره واردات شکلات در ۴ ماه اول امسال حاکی است که در این مدت آلمان، هلند، بلژیک، امارات، ایتالیا، ترکیه، رومانی، سوئیس، گرجستان، لهستان، آمریکا و هند مجموعا ۵۸۳ تن شکلات به ایران صادر کرده‌اند.

مطابق این گزارش، در سال جاری نیز واردات کالای غیرضروری همچون پفیلا همچنان ادامه داشته به طوری که ۱۷۹ تن پفیلا از اسپانیا، امارات، انگلستان، ایتالیا، آلمان و فرانسه وارد کشورمان شده است.

اسپانیا، امارات، انگلستان، ایتالیا، آلمان، مالزی، ویتنام و هلند هم صادرکنندگان بیسکویت به ایران در ۴ ماه اول ۱۳۹۶ بوده‌اند که مجموعا ۳۰۶ تن بیسکویت راهی بازار ایران کرده‌اند.

واردات ویفر کشورمان هم ۲۰۸ تن بوده که از اسپانیا، اوکراین، ایتالیا، مالزی، ویتنام و امارات صورت گرفته است.

در سال جاری، مربا و ژله نیز وارد کشورمان شده به طوری که اتریش، اسپانیا، اکوادور، بلژیک، یونان، امارات، ایتالیا و کاستاریکا مجموعا ۲۴۲۰ تن مربا و ژله به ایران وارد کرده‌اند.

شایان ذکر است واردات تمامی اقلام فوق، جزو واردات کالاهای غیرضروری محسوب می‌شود و کشورمان ظرفیت تامین این اقلام در داخل را دارد.

متاسفانه با بی‌اعتنایی دولت یازدهم به تذکرات رهبر انقلاب در جلوگیری از واردات کالاهای دارای مشابه تولید داخل، تولیدکنندگان داخلی روز به روز ضعیف‌تر شده و مجبور به تعطیلی و تعدیل نیرو می‌شوند.


انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان