۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین بخشی از اجرای احکام زندانیان باید در داخل زندان پیگیری شود/ دستگاه قضایی تسلیم اقداماتی مانند اعتصاب غذا نمی‌شود
کد خبر: ۲۶۳۸۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱ ساعت: ۱۵:۴ ↗ لینک کوتاه

دادستان تهران:

بخشی از اجرای احکام زندانیان باید در داخل زندان پیگیری شود/ دستگاه قضایی تسلیم اقداماتی مانند اعتصاب غذا نمی‌شود

دادستان تهران گفت: پیشنهاد می‌کنیم که بخش‌هایی از اجرای احکام زندانیان در داخل زندان انجام شود و باید سازمان زندان‌ها مکان‌هایی را به این منظور در داخل زندان‌ها اختصاص دهد.

بخشی از اجرای احکام زندانیان باید در داخل زندان پیگیری شود/ دستگاه قضایی تسلیم اقداماتی مانند اعتصاب غذا نمی‌شود
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در همایش علمی کاربردی زندان و کاهش جمعیت کیفری اظهار داشت: دادیاران و قضات باید از بندهای زندان بازدید داشته باشند و نباید ما زندانی را پیش خود بیاوریم، بلکه باید نزد آنها برویم و زندانی نباید به حال خود رها شود. 

وی با اشاره به اینکه همه معاونان و قضات و دادیاران را به سرکشی از زندان‌ها ملزم کرده ایم، گفت: هم اکنون در همه زندان‌های استان تهران دایره نظارت داریم و همه زندان‌ها قاضی مقیم دارند که در همکاری میان مسئولان زندان‌ها و دادیاران بسیار موثر است. 

دادستان تهران گفت: در بخشی از زندانیان بلاتکلیف با مشکلاتی مواجه هستیم و در مواردی بسیار نادر مشاهده کرده‌ایم که یک زندانی با تاخیر آزاد شده است و باید قاضی پرونده حتماً متوجه زندانی شدن غیر موجه برخی زندانیان باشد.

جعفری دولت آبادی از تصویب آیین نامه نظارت بر بازداشتگاه‌ها خبر داد و افزود: حتما باید قضات و دادیاران بر بازداشتگاه‌ها نظارت کنند تا حوادثی پیش نیاید که شأن نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرند.

وی بر ایجاد رویه‌های واحد در بحث دادن مرخصی به زندانیان تاکید کرد و گفت: همچنین باید از ظرفیت‌های مردم و همچنین رسانه ملی برایآزادی زندانیان استفاده کرد.

دادستان تهران گفت: برخی زندانیان به بیماری‌های مسری و صعب العلاج مبتلا هستند که حتما باید امور این زندانیان پیگیری شود. 

وی در بخش دیگری از سخنانش به آیین نامه استقرار معاونت اجرای احکام زندانیان اشاره کرد و افزود: ما آمادگی کامل برای اجرای این آیین نامه را داریم و معتقدیم بخش‌هایی از اجرای احکام زندانیان باید در داخل زندان انجام شود که با تحقق این امر از رفت و آمدهای مکرر زندانیان و خانواده‌های آنان پیشگیری خواهد شد.

اقداماتی مانند اعتصاب غذا، امری شکست خورده است

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: به برخی زندانیان که به اعتصاب غذا و سایر تهدیدها روی می آورند اعلام می‌کنیم که این اقدامات، اموری شکست خورده است و دستگاه قضایی تسلیم این موارد نمی‌شود. 

جعفری دولت آبادی افزود: مجازات زندانیان باید به طور کامل اجرا شود و قرار نیست ما تحت تاثیر برخی اقدامات زندانیان از جمله اعتصاب غذا قرار گیریم. 

وی در بخش دیگری از سخنانش پیشنهاد داد: یک روز صبح تا عصر همه معاونان دادستانی در طرحی با عنوان «یک روز - یک زندان» شرکت کنند و در زندان‌ها به گونه ای حاضر شوند که بتوانند با همه زندانیان ملاقات کنند.

دادستان تهران گفت: وقتی برخی دادیاران و قضات مسائل زندان‌ها را ببینند، حتما دیدگاه هایشان تغییر می‌کند و در زمان صدور حکم برای کسانی که جرم‌های سبک تر داشته باشند، می توانند کمک بیشتری کنند.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان