۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین دستگیری حفاران غیرمجاز محوطه‌های تاریخی در آوج
کد خبر: ۲۶۳۲۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۲۹ ساعت: ۱۴:۳۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین خبرداد:

دستگیری حفاران غیرمجاز محوطه‌های تاریخی در آوج

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین از دستگیری حفاران غیرمجاز محوطه‌های تاریخی توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی در شهر ستان آوج خبر داد.

دستگیری حفاران غیرمجاز محوطه‌های تاریخی در آوج
محمدعلی حضرتی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین گفت: به دنبال دریافت گزارشات مردمی مبنی بر انجام حفاری غیر مجاز توسط سوداگران و غارتگران بیت المال در یک منزل شخصی واقع در شهرستان آوج، نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی و نیروی انتظامی استان پس از هماهنگی‎های لازم و اخذ دستور قضایی وارد عمل شده و موفق به دستگیری سه نفر از حفاران غیر مجاز شدند که پرونده آنها برای بررسی به مقامات قضایی تحویل داده شد.

وی در ادامه افزود: عوامل این گروه با هدف تعرض به دفینه‌های ارزشمند فرهنگی اقدام به حفر نقب‌های متعدد، بزرگ و طولانی و کرده بودند که خوشبختانه با اقدام به موقع نیروهای خدوم یگان حفاظت و نیروی انتظامی از انجام نیت سوء آنها جلوگیری شد.

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین اذعان کرد: از این متخلفان تجهیزات حفاری آنها شامل دو دستگاه هیلتی بزرگ و کوچک، 4 عدد کلنگ و بیل حفاری، دو عدد دلو و تعدادی ادوات مورد نیاز حفاری برای تکمیل پرونده و سیر مراحل قانونی توسط نیروهای یگان حفاظت این سازمان ضبط شد.

وی اطلاع‌رسانی به موقع در زمینه وقوع تخلفات عرصه میراث فرهنگی را وظیفه همه افراد جامعه دانست و یادآور شد: هم استانی‎های گرامی می‌توانند برای اعلام گزارش کشف اشیای تاریخی، تخریب و یا انجام حفاری‌های غیرمجاز با شماره 33236966 فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تماس بگیرند تا با اقدام به موقع از وقوع جرائم این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی که جبران‌ناپذیر است، جلوگیری شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان